Van AD site, dus weet niet hoe correct...
1. Mercedes-Benz 40 keer
Met 40 terugroepacties in 2016 staat het Duitse automerk met stip op 1. Bij de C-klasse kan de hogedrukpomp loslaten, bij de A-klasse kan de airbag beschadigd zijn. Volgens Mercedes zijn de acties ter controle en is er geen sprake geweest van letsel.
2. Renault 30 keer
Bij de Renault Espace kan een deel van de motorkap en het opendak loslaten. Espace-rijders kunnen een klapband krijgen en van de Megane kan het remsysteem uitvallen. Volgens Renault zijn de acties preventief en verklaart het grote aantal nieuwe modellen de toename.
3. Toyota 19 keer
Het eerder door terugroepacties geplaagde Toyota telde 19 terugroepacties. Door te veel vocht kan de motor van de Toyota Verso stilvallen. En bij de Yaris kan lekkage van remolie optreden.
4. Opel 17 keer
Mogelijk raken stuurkogels los waardoor de Insignia en Zafira onbestuurbaar kunnen worden. Door vocht in het remsysteem kan de stuurbekrachtiging wegvallen en kortsluiting ontstaan in de Opel Mokka. Ook Opel kent geen gevallen van letsel.
5. Peugeot en Volkswagen 16 keer
Peugeot en Volkswagen scoren met 16 terugroepacties even hoog. Naast de foute software in de dieselmotoren van Volkswagen kan bij de Up het panoramadak loskomen. De stuuras kan van de Peugeot 108 afbreken en de 308 kan de achterspoiler verliezen.
Bron: AD/Terugroepregister RDW
Terugroep acties, lijstje meest voorkomende merken...
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Wordt al minder erg, zoals de bron ook meldt, als je alleen naar personenauto's kijkt:
Bovendien ben ik benieuwd of ze hetzelfde issue apart tellen per modelserie, want dan heb je met de Takata recall de meesten al te pakken.Mercedes benadrukt dat van de 44 meldingen slechts 21 acties die betrekking hebben op personenauto’s. Er gaan 8 terugroepacties over bestelwagens, 8 over trucks, 3 over het kleine type vrachtwagen Unimog, 3 over Smart en 1 voor Mitsubishi vrachtauto’s, die ook tot het concern van Mercedes behoren.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Wees blij dat ze de auto terug roepen. Als ze dat niet doen is erger.
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Even in het verlengde van terugroep acties:
Ik vind het wat onprettig dat uitsluitend wanneer het een veiligheidsrisico betreft, alle eigenaren (als het goed is) via kentekenregistratie een terugroep bericht krijgen.
Wanneer het echter een technisch probleem betreft (onderdelen die slecht/foutief geproduceerd zijn), dan worden alleen de auto's die bij de merkgarage komen gerepareerd.
Eigenaren die elders laten of zelf onderhouden weten nergens van en indien onderdeel defect raakt, draaien ze door onwetendheid over de terugroep actie vaak zelf voor de kosten op..
Vind dat een slechte zaak, ook indien elders onderhouden, is het verantwoordelijkheid van de fabrikant om bij bekend probleem in het product, de eigenaren daarvan op de hoogte te stellen en in de gelegenheid te stellen te laten repareren.
Ik vind het wat onprettig dat uitsluitend wanneer het een veiligheidsrisico betreft, alle eigenaren (als het goed is) via kentekenregistratie een terugroep bericht krijgen.
Wanneer het echter een technisch probleem betreft (onderdelen die slecht/foutief geproduceerd zijn), dan worden alleen de auto's die bij de merkgarage komen gerepareerd.
Eigenaren die elders laten of zelf onderhouden weten nergens van en indien onderdeel defect raakt, draaien ze door onwetendheid over de terugroep actie vaak zelf voor de kosten op..
Vind dat een slechte zaak, ook indien elders onderhouden, is het verantwoordelijkheid van de fabrikant om bij bekend probleem in het product, de eigenaren daarvan op de hoogte te stellen en in de gelegenheid te stellen te laten repareren.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
-
- Berichten: 1464
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Wij zijn teruggeroepen ivm het vervangen van de nokkenas.
Dat stond ook bij de kentekenregistratie omdat bij falen er een veiligheidsrisico zou zijn. Je staat gewoon stil met je kleppen in je zuigers .
Nou viel het allemaal wel mee want wij zelf zaten ook al zonder -motorische- problemen aan de 10000 km.
Gelukkig zijn de meeste terugroepacties voordat er ernstige ongelukken oid zijn.
Dat stond ook bij de kentekenregistratie omdat bij falen er een veiligheidsrisico zou zijn. Je staat gewoon stil met je kleppen in je zuigers .
Nou viel het allemaal wel mee want wij zelf zaten ook al zonder -motorische- problemen aan de 10000 km.
Gelukkig zijn de meeste terugroepacties voordat er ernstige ongelukken oid zijn.