beste allemaal,
ik ben van plan om een w210 te gaan kopen echter ben ik aan het twijfelen over een e200, e240 of e 280.
de voornaamste twijfel is het verbruik.
iemand ervaring mee?
groet
verbruik.
- Bacovuikie
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 26 nov 2011 15:06
- Mercedes-Benz: W210 E240 Avantgarde 2001
Ik heb de E240 bij mij rond de 1 op 10 als ik mn rechtervoet in bedwang hou .maar je verbruik ligt voor het grootste deel aan je rechtervoet en of je heel veel in de stad rijd.
-
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 13 jan 2011 22:07
- Mercedes-Benz: W202 c240 sport '97 - w210 e270 cdi '01 - w210 e55 amg '99 - w211 e320 cdi '03 -w211 e55 v8 kompressor '03-w211 e320 cdi designo '03
Ik heb een c240 gehad en die vebruikt als een 8 cilinderbas1602 schreef:beste allemaal,
ik ben van plan om een w210 te gaan kopen echter ben ik aan het twijfelen over een e200, e240 of e 280.
de voornaamste twijfel is het verbruik.
iemand ervaring mee?
groet
En heeft het vermogen van een 4 cilinder
Ik zou voor de 280 gaan of beter nog een 320
Grt
- plorie
- Berichten: 20840
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Vergeet de 430 ook niet: doorgaans beter uitgerust, en verbruikt nauwelijks meer. Je tokkelt stationair de stad door.
Logboek S500.
- TheDiver
- Berichten: 4249
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500
- Specialisatie: Wereldreiziger
Zodra die auto op temperatuur is wordt die geparkeerd, dus reken maar op een hoger verbruik.
Anders een 200 kompressor.
Grtzz
Anders een 200 kompressor.
Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Zowel qua vermogen als koppelopbouw zijn een 200K en een 240 bijna identiek.
De 200 is tevreden met 2 liter minder maar klinkt niet zo goed.
In feite geeft de 240 je vooral het zalige V6 geluid ten koste van wat brandstof.
In Nederland maakt het fiscal geen groot verschil, in Belgie kost een 240 het dubbele aan wegentaks als een 200K. Qua BIV heb ik de berekening nog niet gemaakt.
Mijn solidariteit met de belgische schatkist is danig verminderd zodat ik zonder twijfelen koos voor de 200K
De 200 is tevreden met 2 liter minder maar klinkt niet zo goed.
In feite geeft de 240 je vooral het zalige V6 geluid ten koste van wat brandstof.
In Nederland maakt het fiscal geen groot verschil, in Belgie kost een 240 het dubbele aan wegentaks als een 200K. Qua BIV heb ik de berekening nog niet gemaakt.
Mijn solidariteit met de belgische schatkist is danig verminderd zodat ik zonder twijfelen koos voor de 200K