ik heb even een vraagje
aangezien er hier op het forum diverse kennis kringen zitten en het duits is en het mischien ook wel in een mercedes verwerkt zit ( althans dat idee kreeg ik via een google afbeelding bij de zoek resultaten op het compleete nummer )
wij hebben nu van een klant een kraan in bruikleen om voor hem een machine in elkaar te zetten en testen ect.
maar nu komt het alleen de PTO werkt niet op zich nog geen probleem
we hebben gezecht dat weinig tot veel werk kan zijn en het wel goed zou komen
maar goed na een zaterdag kijken puzzelen en het 4 kringsremventiel te modificeren tot T stuk en diverse nieuwe lucht slangen later
hebben we het PTO kastje maar eens geopend en helaas bleek dat er een paar tanden missen
maar maandag komt er een 40 voets container met daar in een deel van de machine die gelost moet worden
dit moet wel met de kraan gebeuren
enkele gegevens van de machine
merk en type Krupp 25 GMT (pino)
bouwjaar 1973
motor Deutz v8 lucht gekoeld F8L413
bak 6 gang getriebe ZF AK 6/80+N70-3B
de PTO dient 40 KW aan te drijven ( niet geheel standaard )
maar goed hier komt de vraag
wie weet waar ik ZF onderdelen gister kan vinden ?
of heeft iemand iets voor de PTO liggen ? (je weet maar nooit )
ik hoor graag van jullie
gr pascal
ZF parts gezocht
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik zou een machinefabriek checken. Denk aan een verbaan/hawe aandrijvingen ofzo. die maken spul op maat en verwerken ook spoed orders.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Als ik die tweede foto bekijk: Zijn de tanden nou tegen die bouten afgeslagen???
Wie heeft die bak uit- en weer ingebouwd? Zijn dat originele bouten of is de behuizing met verkeerde bouten in elkaar gezet?
Wie heeft die bak uit- en weer ingebouwd? Zijn dat originele bouten of is de behuizing met verkeerde bouten in elkaar gezet?
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Dat idee hadden we eerst ook ff maar als je naar de andere bout kijkt zie je een tand boven de bout zitten en daar komt bij dat er geruime tijd geprobeerd is om de PTO in te schakelen dus de uitgaande as (die op de foto) heeft al een aantal omwentelingen gemaaktBorgmonster schreef:Als ik die tweede foto bekijk: Zijn de tanden nou tegen die bouten afgeslagen???
Wie heeft die bak uit- en weer ingebouwd? Zijn dat originele bouten of is de behuizing met verkeerde bouten in elkaar gezet?
En het tandwiel is achter niet beschadigd
Het bakje is waarschijnlijk ooit overleden doordat er te veel vermogen gevraagd is en daar is dus ooit het aluminium bakje voor in de plaats gekomen
Daar zal het maandag wel op uitdraaienEvan schreef:Uhmm. Maandag een andere kraan laten komen
Raimon schreef:Ik zou een machinefabriek checken. Denk aan een verbaan/hawe aandrijvingen ofzo. die maken spul op maat en verwerken ook spoed orders.
Ik zal maandag eens rond bellen ik heb al op Google gezien dat een PTO kast voor een ZF redelijk universeel is enige is de maximale kracht snelheid zal ons niet veel uitmakenplorie schreef:ZF in Delfgauw of anders in Dortmund zou je beste optie zijn denk ik.
Ik zal ZF maandag dus ook maar eens bellen
Bedankt voor de tips alvast
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Ik meen dat we nog een stuk of 5 nieuwe (afgemonteerde) MB pto's hebben liggen. Geen idee welk merk MB gebruikt maar ik denk dat te kans klein is dat het nuttig is
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ik weet ook niet wie de bakken voor mb maakt zou zf kunnen zijn maar ik kijk er niet vreemd van op dat het eigen of licentie bouw is en net anders isRaimon schreef:Ik meen dat we nog een stuk of 5 nieuwe (afgemonteerde) MB pto's hebben liggen. Geen idee welk merk MB gebruikt maar ik denk dat te kans klein is dat het nuttig is
Maar ik zou aandacht eens informeren bij ZF of Krupp (manitowoc hedendaags ) en horen wat de specificaties zijn of ze mischien een nummer kunnen geven
En ff voor de beeld vorming
Dit zijn voorbeelden Hoe het PTO kastje er uit moet zien
Aan de ene kant zit ie met een spiebaan op de uitgaande PTO as
En komt er weer met een cardanas flens er uit
Zal .ogen even foto's maken hoe het er bij ligt voor zo ver ik er bij kan
- E240-Cruiser
- Berichten: 2331
- Lid geworden op: 29 jan 2013 14:25
- Mercedes-Benz: W210-E240. 1999
- Specialisatie: Wet en regelgeving
- Locatie: Rotterdam
Beetje laat misschien. Maar Waterlandtrading in Edam.
Deze maken/ bouwen ook kranen hoogwerkers enz
Deze maken/ bouwen ook kranen hoogwerkers enz
groetjes Peter
MERCEDES, Daar waar passie en techniek samen komen
MERCEDES, Daar waar passie en techniek samen komen
michael6129 schreef:Geld rolt het best op vier wielen en met een ster op de motorkap
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ondertussen zo druk gehad en door omstandigheden met de w114 dat ik ff vergeten ben om te updaten
maar goed mn collega is er mee bezig die heeft met ZF Nederland gebeld en daar zijn we achtergekomen dat het ZF PTO nummer = N70/3B
wat daar verder in geregeld is weet ik ff niet
wel weet ik dat de man die mn collega te woord stond ene ''mark'' die hier op het forum mee gelezen heeft leuk detail want zo kon ie meteen de fotos enco zien
ik wou julie alvast bedanken voor de inzet en ideen wij hebben maandag de container gelost met de bovenloop kranen in de werkplaats en gisteren met een kraan van BKF omdat pino nog even buiten dienst is
mocht er nog iemand een pto weten te liggen of iets wat er op lijkt meld het gerust dan geef ik het ff door en dan zien we wel weer
gr pascal
maar goed mn collega is er mee bezig die heeft met ZF Nederland gebeld en daar zijn we achtergekomen dat het ZF PTO nummer = N70/3B
wat daar verder in geregeld is weet ik ff niet
wel weet ik dat de man die mn collega te woord stond ene ''mark'' die hier op het forum mee gelezen heeft leuk detail want zo kon ie meteen de fotos enco zien
ik wou julie alvast bedanken voor de inzet en ideen wij hebben maandag de container gelost met de bovenloop kranen in de werkplaats en gisteren met een kraan van BKF omdat pino nog even buiten dienst is
mocht er nog iemand een pto weten te liggen of iets wat er op lijkt meld het gerust dan geef ik het ff door en dan zien we wel weer
gr pascal
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 28 mei 2010 20:27
- Mercedes-Benz: (ex) 300 E 1985 - (ex) 260 E 1990- (ex) E 320 2001 thans MB-loos na ruim 25 jaar
- Locatie: SLC
Ik weet vrijwel zeker dat de automaat van MB niet van ZF is, was het maar zo'n feest, ZF rijdt onovertroffen, daar kan MB inmiddels niet meer aan tippen..ik weet ook niet wie de bakken voor mb maakt zou zf kunnen zijn maar ik kijk er niet vreemd van op dat het eigen of licentie bouw is en net anders is
Maar ik zou aandacht eens informeren bij ZF of Krupp (manitowoc hedendaags ) en horen wat de specificaties zijn of ze mischien een nummer kunnen geven
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
In tussen een PTO bakje met tandwielen gevonden
Ik moet eerlijk zeggen dat de huidige kwaliteit van de passingen van de Assen op tandwielen wat tegen viel maar goed ik zal er verder niet op in gaan We hebben wel geteld 0.30 uur met de PTO kunnen draaien door dat de pomp defect was Aangezien er natuurlijk weer exotische pompen onder zitten hebben we er voor gekozen om een trippel tandwiel pomp voor op de motor te monteren en alle leidingen naar de oude pomp te vervangen en verlengen door slang In tussen wel de fitale functies getest met hulp van de heftruck voor het geval dat
Nu nog een keer de comprezeur aansluiten en de dynamo plaatsen en aan sluiten en dan is ie weer bruikbaar zonder dat ie aan de zuurstof moet staan
Maar goed ik zal jullie niet verder vervelen met een non mercedes
Een ieder die naar een pto heeft uit gekeken bedankt daar voor
****Edit sorry voor de gedraaide foto richten wil niet lukken van af mn mobiel *****
Ik moet eerlijk zeggen dat de huidige kwaliteit van de passingen van de Assen op tandwielen wat tegen viel maar goed ik zal er verder niet op in gaan We hebben wel geteld 0.30 uur met de PTO kunnen draaien door dat de pomp defect was Aangezien er natuurlijk weer exotische pompen onder zitten hebben we er voor gekozen om een trippel tandwiel pomp voor op de motor te monteren en alle leidingen naar de oude pomp te vervangen en verlengen door slang In tussen wel de fitale functies getest met hulp van de heftruck voor het geval dat
Nu nog een keer de comprezeur aansluiten en de dynamo plaatsen en aan sluiten en dan is ie weer bruikbaar zonder dat ie aan de zuurstof moet staan
Maar goed ik zal jullie niet verder vervelen met een non mercedes
Een ieder die naar een pto heeft uit gekeken bedankt daar voor
****Edit sorry voor de gedraaide foto richten wil niet lukken van af mn mobiel *****
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Niet alles gelezen. Maar ik kom uit de kraanverhuur.
Zf bakken deden wij bij zf in Rijswijk. Of bij nieuwehuizen in spaansepolder Rotterdam.
Dit waren de 2 specialisten in Zuid-Holland.
Zf bakken deden wij bij zf in Rijswijk. Of bij nieuwehuizen in spaansepolder Rotterdam.
Dit waren de 2 specialisten in Zuid-Holland.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Krupp is het oude gottwald. Krupp is door grove over genomen. En grove is in beheer bij manitowoc. Maar grove is de hydro kranen. En de rups draadkranen is manitowoc (nu worden. Die wel geleverd via manitowoc Breda. Maar Zou eerder hdw in Ridderkerk eerst proberen of die nog oude documenten heeft.pascalvd schreef: Maar ik zou aandacht eens informeren bij ZF of Krupp (manitowoc hedendaags )
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
nieuwehuizen in spaansepolder rotterdam daar hebben wij vroeger ook wel eens wat werk voor gedaan voornamelijk assen op loctaie demonteren en bij hun brengen en daarna weer monterenstamgast_2 schreef:Niet alles gelezen. Maar ik kom uit de kraanverhuur.
Zf bakken deden wij bij zf in Rijswijk. Of bij nieuwehuizen in spaansepolder Rotterdam.
Dit waren de 2 specialisten in Zuid-Holland.
die hebben daar langs de snelweg dat oude pandje met die telescoop kraan op de gevel naast de beton centrale
maar alles is nu weer gereed we werken nu om de pto heen we hebben de pompen rechtstreeks op de krukas van de deutz gezet
oke bedankt voor de tip mantitowoc leverd namelijk ook de delen voor grove dus zo doende kwam ik op het ideestamgast_2 schreef:Krupp is het oude gottwald. Krupp is door grove over genomen. En grove is in beheer bij manitowoc. Maar grove is de hydro kranen. En de rups draadkranen is manitowoc (nu worden. Die wel geleverd via manitowoc Breda. Maar Zou eerder hdw in Ridderkerk eerst proberen of die nog oude documenten heeft.pascalvd schreef: Maar ik zou aandacht eens informeren bij ZF of Krupp (manitowoc hedendaags )
wij hebben ook de parts boeken er bij zitten waar gewoon nog in staat welk merk en type alles is zie je tegenwoordig niet meer
ik zou in iedergeval hdw eens ondhouden mochten we info nodig hebben
gr