lage emissie zone Antwerpen - toelating

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Plaats reactie
03-780
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2016 18:08
Mercedes-Benz: volvo 780

19 mar 2016 18:16

Beste forumleden,

ik heb (nog) geen benz, wel een volvo 780 bertone V6 benzine uit 1989 (op O-kenteken), en toen ik deze laatst in Antwerpen op straat aan het poetsen was kwam er een breed glimlachende en groetende chauffeur in een 560 SEC van ongeveer dezelfde leeftijd als de mijne langs. Dus vroeg ik me toen af of er wellicht leden zijn met een benzineauto van voor 1992 waarvan ze weten dat ze voldoen aan de euronorm 1 die voor toelating in Antwerpen wordt verondersteld, maar die op basis van leeftijd niet zou voldoen?

Mijn 780 (uit canada) heeft een G-kat, is juist bij het TÜV in Dortmund gemeten en voldoet (volgens de keurmeesters) aan de euronorm 1. Grüne Plakkette is dus zonder problemen verstrekt.
Op basis van kenteken (O, dus geen vemelding van U-categorie) en leeftijd (voor 1992) en brandstof (benzine, geen ouwe diesel, die mits betaling wél zouden binnenmogen) zou de auto geweigerd worden! Voor uitzonderlijke gevallen wordt door de stad echter een aantekening bij het kenteken gemaakt (invaliden, ouderen zonder budget, ...), die toelating mogelijk maakt.
Nu zou ik collectief bij de stad de vraag willen stellen van welke keuringsinstantie zij een emissiemeting zouden accepteren die volstaat voor een aantekening bij het kenteken (alleen voor toelating in Antwerpen uiteraard, dat moet niet op het kenteken zelf wat mij betreft) waardoor toelating wél mogelijk is.

Dus: wanneer iemand van jullie aan bovenstaand voldoet, en mee actie wil ondernemen: laat graag iets horen! Ik heb bij de BFOV en de (uiteraard) volvo classic club deze vraag/voorstel ook voorgelegd.

met groeten, marco.
Plaats reactie