Hatsaflats....

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

17 mar 2016 20:25

Stem PVDA en we zijn allemaal over 10 jaar verbrandingsmotor vrij...
Jippie!! goed plan man!
Lithium is de toekomst...
Effe 8 miljoen batterijtjes inkopen...

Als je al twijfelde je al over deze partij, dan is die twijfel nu wellicht verleden tijd, net als je auto...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
ruub-sterw201
Berichten: 6352
Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
Mercedes-Benz: W201 + S203
Specialisatie: W201
Locatie: Sliedrecht

17 mar 2016 20:45

Ik las zoiets ja.

In en in triest maar we weten allemaal dat het gaat gebeuren op een uitzondering na. Die uitzondering zijn degene die flink geld willen neertellen voor een, tegen die tijd, een brullende 3 cilinder met biturbo.
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

17 mar 2016 20:46

Dus nog een reden om niet op die partij te stemnen :evil:

Ik zal altijd blijven dieselen en LPGen dat laatste is trouwens oom nog eens milieu vriendelijk (A)

Ik ben alleen wel benieuwd hoe dat gast komen met die heerlijke computers die er in zullen komen dit alles betekend dat jan met de pet niks neer zelf kan/mag :?

Zo was dat ook al eens met een klant die een klus in Amsterdam had de machine moest milieu vriendelijk zijn en aan de nieuwste emissie eisen voldoen maar het heien mocht dan weer met een Old scool diesel heiblok :stom: lang leve de regeltjes

Natuurlijk zal er het een of ander veranderen in de aandrijf techniek Door middel van generator en electromotor of terug winnende energie daar zit vast de toekomst in

Maar persoonlijk blijf ik nog lekker op conventionele brandstoffen rijden
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

17 mar 2016 21:03

pascalvd schreef:
Maar persoonlijk blijf ik nog lekker op conventionele brandstoffen rijden
Ik ook en zo lang mogelijk :owja:

Ik heb nog steeds geen enkele fiducie in die Duracell varianten en opgefokte 1 liters
die nog geen ton meegaan.
Als je het energieverbruik, en de daarmee gepaard gaande uitstoot van CO en andere vervuilende gassen, om hybride hokken en opgefokte 4-pittertjes met een levensduur van max 2 ton te produceren en later weer te recyclen optelt bij de gefingeerde verbruikscijfers en vervuiling voor het opwekken van electriciteit zou het mij verbazen als je daar geen 2 old skool diesels jaren voor kan rijden zonder dpf's :owja:

Waar ik wel iets in zie zijn de waterstof opwekking en verbranding in voertuigen.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
AMGC32
Berichten: 5332
Lid geworden op: 18 sep 2011 15:49
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG
Specialisatie: Auto's zoeken

17 mar 2016 21:30

Tegen de tijd dat ik niet meer ongegeneerd kan vloeken op straat, whiskey kan drinken totdat ik er bij neerval, en mijn auto een stuk meer Ron 102 zuipt dan ik alcohol in het weekend, dan hoef ik hier niet meer te zijn.

Ze discrimineren al auto's in twee grote binnensteden. Het zal me niet verbazen als dit ook een landelijke trend gaat worden en de lat veel lager komt te liggen. Ze zijn hier in Nederland al jaren de weg kwijt, maar dat is niet iets nieuws helaas. Hoe optimistisch ik ook van nature ben, beter zie ik het hier niet worden.
''There is no substitute for cubic inches''

Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI

W211 E55 AMG
Gebruikersavatar
Xelaw210
Berichten: 3151
Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
Specialisatie: Tuning, audio.
Locatie: Valletta (Malta)

17 mar 2016 23:04

Ach ja laten ze maar lekker doen, dan ga ik gewoon op e85 rijden!
Is ook een natuurlijke brandstof!
Tegen die tijd zijn de oude diesels waardeloos en kunnen we goedkoop een dikke 250td kopen open pijp deronder en lekker rolling coal doen!!


Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

18 mar 2016 18:53

We gaan terug naar WO II.....

Wikipedia:
image.png
image.png (14.98 KiB) 1545 keer bekeken
Schematische tekening van een houtgasgenerator die een verbrandingsmotor aandrijft. Links wordt hout ingevoerd en verhit. De vrijkomende gassen worden vervolgens van grotere deeltjes ontdaan, afgekoeld (gecondenseerd) om de calorische waarde per volume-eenheid te vergroten en nogmaals gefilterd. Vervolgens wordt het houtgas met lucht gemengd om direct in een verbrandingsmotor te worden geïnjecteerd.
Houtgas is een brandbaar type gas dat met behulp van een zogenaamde houtvergasser of houtgasgenerator door middel van pyrolyse uit hout gewonnen wordt.

De hoofdbestanddelen van houtgas zijn kooldioxide, koolstofmonoxide, methaan, etheen, waterstof en waterdamp. Het hout wordt in zuurstofloze atmosfeer tot 700-800 °C verhit, waardoor houtgas ontstaat. 100 kilogram hout levert ongeveer evenveel energie als 36,5 liter benzine[1].

Tijd voor een pick-up of G-GL waar die hele installatie ingebouwd kan worden.... :owja:
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

18 mar 2016 19:02

image.jpeg
image.jpeg (78.67 KiB) 1545 keer bekeken
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

18 mar 2016 20:23

Hoorde op het werk een leuke: elektrische auto's bestonden al halverwege de 19de eeuw en toen zag men al dat het gewoon een ruk concept is :lol:

Het is op zich wel weer typisch Nederlands. Aangestuwd door de eco extremisten die geloven dat een wereld met alleen de vee-stapel als bewoners 0 schadelijke stoffen uitstoot. Auto's verbieden omdat ze op diesel rijden en mensen die per sé langs de snelweg moesten gaan wonen het woord "fijnstof" hoorden en het massaal naschreeuwen tot je het nog bijna gaat geloven ook. Gelukkig hebben we een regering die bestaat uit veels te veel partijen, en toch allemaal met mensen die voor hun betreffende onderwerpen ongeschoold zijn en geen realiteitsbesef hebben, of zoals een oud-collega ooit zei: niet gehinderd door enige vorm van kennis.

Natuurlijk, elke Nederlander heeft ook genoeg geld om voor 30.000 een volledig elektrische auto aan te schaffen. Nederland beschikt trouwens ook over een uiterst uitgebreid oplaadnetwerk, die auto's zijn in 30 minuten op te laden en anders ontwikkelen Toyota, Tesla en Mercedes dat wel effetjes in 10 jaar. En al die stroom hoeft geweldig genoeg niet opgewekt te worden in energie centrales want die komt gewoon uit de lucht gegrepen, en als het wel moet, dan planten we gewoon 7500 extra windmolens want dat zijn de wereldwonderen der natuur en techniek.

Trouwens, Scania, DAF en Mercedes ontwikkelen effetjes vrachtwagens die volledig elektrisch zijn, snel oplaadbaar zijn, meer vermogen en koppel leveren dan de dieseltrucks en hetzelfde laadvermogen behouden.

Laten we het voorzichtig brengen: er zijn nog wel wat kleine puntjes om op de i's te zetten. :goedzo:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Plaats reactie