Vandaag weer maar de MB dealer geweest om wat garantie klusjes op te laten lossen.
Dit betrof naast nog wat dingetjes, o.a. het vervangen van beide LED achterlicht units omdat er bij allebei enkele leds defect waren.
Kreeg de auto weer netjes gewassen mee.
Bij overhandigen van de sleutel heb ik de behandelende werkplaatsreceptie medewerker nog compliment gemaakt dat, hoewel ik nogal teleurgesteld ben over de diverse mankementen, ik wel vind dat zij dit netjes en zonder discussie onder garantie oplossen.
Mijn relatief goede humeur sloeg echter om toen ik thuisgekomen de achterklep open deed om wat spullen in de bagageruimte te leggen en ik DIT zag...
De monteur die de achterlichten vervangen heeft, heeft kans gezien om de achterklep sponning lijst bij het achterlicht te slopen, maar dit even niet aan de werkplaatschef doorgegeven, vermoedelijk in de hoop dat ik dit niet of veel later pas zou merken en dan niet meer zou kunnen toewijzen door wie dit gebeurd is.
Ik heb de werkplaatsreceptie medewerker gelijk opgebeld en die wist mij te vertellen dat hij wel gezien had dat het rubber van de lijst naast de lichtunit wat week, maar hier verder niets mee had gedaan..., of dit niet al zo was...
NEE DAT WAS NIET ZO!!!
En dus is het positieve gevoel bij vertrek weer flink omgeslagen in irritatie want: Ik vraag mij wel af hoe serieus je als klant genomen wordt.
Ik zie dit toevallig direct, maar hoeveel klanten mogen opdraaien voor zaken die door de garage gemold, maar niet aan de eigenaar verteld worden.
Dus kan ik binnenkort WEER terug voor het vervangen van de lijst.
Leer van deze ervaring: je moet blijkbaar ALLES nakijken waar door anderen aan gewerkt is...
Denken sommige monteurs nu dat de klant niets ziet??
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
Heel herkenbaar, krasje hier en krasje daar maar als je er wat van zegt ben je een zeurpiet.
En dan toch een week later een Mail sturen om te vragen positief te reageren als de importeur je mening vraagt over de desbetreffende dealer,
En dan toch een week later een Mail sturen om te vragen positief te reageren als de importeur je mening vraagt over de desbetreffende dealer,
After all is said & done, a lot more is said, than done.
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Laatst was de Spark van mijn vrouw naar de Opel dealer voor een OH beurt, nu heb ik niets met dat ding maar laatst moest ik ruitensproeier vloeistof bijvullen.
Zit de hele luchtfilterslang met ducktape in elkaar geplakt, en dat was echt niet zo.
De rekening was overigens 679 euro, dat doen we dus ook nooit meer zo.
Kortom dit komt overal voor en is meer dan ergelijk.
Frits
Zit de hele luchtfilterslang met ducktape in elkaar geplakt, en dat was echt niet zo.
De rekening was overigens 679 euro, dat doen we dus ook nooit meer zo.
Kortom dit komt overal voor en is meer dan ergelijk.
Frits
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11520
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Zelf kan om het niet begrijpen. Ik sloop ook wel eens wat omdat ik ook een mens ben en soms zijn clipjes zo sterk dat het materiaal het begeeft ipv het clipje los komt.
Wat zal er met me gebeuren als ik iets sloop? Ik zal er echt niet uit getrapt worden. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand het zover verprutst heeft dat zoiets de laatste druppel zou zijn.
Succes met het vinden van een oplossing!
Wat zal er met me gebeuren als ik iets sloop? Ik zal er echt niet uit getrapt worden. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand het zover verprutst heeft dat zoiets de laatste druppel zou zijn.
Succes met het vinden van een oplossing!
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8145
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Bagger! Heel irritant! Het is echt niet erg als er eens iets fout gaat, maar dan is het wel zo fijn als de garage het zelf aangeeft en oplost.
Arjen.
Arjen.
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Fouten maken is menselijk (ik sloop ook wel eens iets met sleutelen), als een fout netjes opgelost wordt, dan zal je mij er niet over horen.
Alleen ergerlijk als dit verzwegen wordt zonder op te lossen (in de hoop/verwachting dat het niet bemerkt wordt?) en jammer dat opnieuw op deze manier een aanvankelijk goede indruk van een werkplaats omslaat in ergernis..
Bovendien gaat het hier om iets meer dan een krasje.
En....... dan ga je uiteraard verder nauwkeurig kijken en bemerk je ook dat de rechter unit er niet mooi uitgelijnd in zit, spleet eronder t.o.v. de bumper is 2x zo groot als links en unit ligt er ook iets dieper in, dus ook dat mogen ze weer nazien en opnieuw doen.
Alleen ergerlijk als dit verzwegen wordt zonder op te lossen (in de hoop/verwachting dat het niet bemerkt wordt?) en jammer dat opnieuw op deze manier een aanvankelijk goede indruk van een werkplaats omslaat in ergernis..
Bovendien gaat het hier om iets meer dan een krasje.
En....... dan ga je uiteraard verder nauwkeurig kijken en bemerk je ook dat de rechter unit er niet mooi uitgelijnd in zit, spleet eronder t.o.v. de bumper is 2x zo groot als links en unit ligt er ook iets dieper in, dus ook dat mogen ze weer nazien en opnieuw doen.
Laatst gewijzigd door E55amg op 05 feb 2016 22:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- Vincenzo S.
- Berichten: 2027
- Lid geworden op: 07 jan 2012 12:15
Dat is minder zeg, pff..
Ik snap ook niet waarom ze dit niet melden, iedereen kan een foutje maken.
Enkel een simpele zin, 'onze excuses, er is iets beschadigd bij het monteren, wij lossen het op' is al genoeg voor mij.
Balen dit..
Ik snap ook niet waarom ze dit niet melden, iedereen kan een foutje maken.
Enkel een simpele zin, 'onze excuses, er is iets beschadigd bij het monteren, wij lossen het op' is al genoeg voor mij.
Balen dit..
Het leven is een groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Er vanuit gaande dat de monteur heeft gezien dat er wat kapot was.Vincenzo S. schreef:Ik snap ook niet waarom ze dit niet melden, iedereen kan een foutje maken.
Kan het zijn dat de achterklep dicht gedaan is terwijl er nog wat in het contra gedeelte lag?
Oh, gaat niet dicht!
klep 20cm open; Oh, kijk er ligt nog een dop...
Uiteraard had de monteur dan wel even de klep verder open moeten doen om te kijken of er niks beschadigd is...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
De barst / gat zit aan de zijkant naast het achterlicht, daar is duidelijk me iets doorheen gestoken (scherf eruit en barsten vanuit het gat) en de scheur aan de onderkant van de lijst zit onderaan ook naast het achterlicht, dit kan alleen maar zo scheuren door er aan te trekken o.i.d.. Aangezien het verticale delen zijn, is onmogelijk dat er iets heeft gelegen/ klem gezeten heeft. Dit is bewust verzwegen!
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 28 mei 2010 20:27
- Mercedes-Benz: (ex) 300 E 1985 - (ex) 260 E 1990- (ex) E 320 2001 thans MB-loos na ruim 25 jaar
- Locatie: SLC
Ik heb helaas dezelfde ervaring, en ook hier was er niets gezegd; mijn auto kwam o.a. voor een APK. Hetgeen kapot was had niets met de uit te voeren werkzaamheden te maken. Eerst was het "o ja, dat is waar ook", vervolgens beweerde men dat het wel het door hen vernielde onderdeel diende te werken getest moest worden voor de APK.
Ik wist zeker van niet, discussie kwam ik niet uit, dealer wilde niet betalen. Naar de RDW gegaan, zwart op wit dat het gesloopte onderdeel niets met de APK-eisen te maken had, vervolgstappen ondernomen en de rekening is uiteindelijk door de dealer betaald. Wellicht dezelfde dealer, wij wonen vlak bij elkaar .
Ik wist zeker van niet, discussie kwam ik niet uit, dealer wilde niet betalen. Naar de RDW gegaan, zwart op wit dat het gesloopte onderdeel niets met de APK-eisen te maken had, vervolgstappen ondernomen en de rekening is uiteindelijk door de dealer betaald. Wellicht dezelfde dealer, wij wonen vlak bij elkaar .
- AMGC32
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 18 sep 2011 15:49
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG
- Specialisatie: Auto's zoeken
Echt balen dit
Hebben ze al aangegeven hoe ze dit allemaal willen gaan oplossen?
Hebben ze al aangegeven hoe ze dit allemaal willen gaan oplossen?
''There is no substitute for cubic inches''
Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI
W211 E55 AMG
Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI
W211 E55 AMG
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Ik moest sowieso toch nog terug voor een portier sponninglijst die na vorig bezoek ook onverklaarbaar gebroken bleek te zijn.AMGC32 schreef:Echt balen dit
Hebben ze al aangegeven hoe ze dit allemaal willen gaan oplossen?
Nu kan bijna niet anders dat die de vorige keer gesloopt is toen er op mijn verzoek was gekeken naar wijkende vloerbedekking, maar kan ik niet met zekerheid als hun fout aangeven want zag pas 3 weken later bij stofzuigen vd auto. Alleen: hoe had die anders kunnen breken dan in de garage, kom je normaal niet aan, laat staan breken. Die zouden ze bestellen/vervangen wat dan wel weer netjes zonder discussie is toegezegd.
Telefonisch is ook toegezegd dat de nu geconstateerde gesloopte achterklep sponninglijst zal worden besteld/vervangen.
Het is nogal dubbel: in principe worden alle garantiepunten heel netjes en zonder discussie opgelost en dat is (hoewel dat normaal zou moeten zijn maar helaas bedrijven vaak andere zienswijze over hebben) daarom een complimentje waard! Alleen wordt die goede indruk dan weer deels verziekt door dit soort domme zaken.
Ik ga v.d. week toevallig langs bij een hier zeer bekende MB specialist in het noorden des lands, indien mogelijk en het niet te veel tijd kost, dan vraag ik hem de achterlichten wel even netjes uit te richten, weet ik zeker dat het goed gebeurt.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Oeps..oosten dan?? Aardrijkskunde niet mijn sterkste kantMBenzNL schreef:E55amg schreef:...in het noorden des lands...
greetingz,
Dun bevolkte deel van het land ook goed??
Met de navi kom ik er wel
Laatst gewijzigd door E55amg op 07 feb 2016 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..