Wow, wow en wow. Dat verhaal klinkt als een klok.
Als het allemaal goed gaat, dan hulde voor jouw dealer hoe ze het nu oplossen!
Alleen jammer dat je een poetsclinic hebt gehad, zometeen ben je te kritisch op de detailing.
Misschien moet je ze dat morgen maar mededelen dat je kennis hebt van detailen
Denken sommige monteurs nu dat de klant niets ziet??
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
+1plorie schreef:Netjes, fouten maken is 1, erkennen en oplossen is 2. Keurig!
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Hmm, vrijdag was laatste contact diverse info wat er allemaal gedaan was, maar ook met mededeling dat de voor carterpan pakking venieuwing afgetapte olie NIET vernieuwd zal worden, want nog goed en volgende beurt pas over 12.000Km, als ik dat toch wil, dan moet ik dit zelf betalen...
Onbegrijpelijk dat ze zo goed bezig lijken te zijn en dan daarop bezuinigen, want aftappen gebeurt in het kader van reparatie..
Dan ben ik ook dwars: NEE dank u, laat dan maar! Als ik dan nog besluit dat vernieuwd wordt, dan regel ik dat zelf wel.
..
De auto was gepland vandaag klaar te zijn, maar radiostilte, mijn conclusie is dat er mogelijk toch iets nog iets tegen zit.
Morgen maar eens afwachten wanneer ik gebeld word..
Onbegrijpelijk dat ze zo goed bezig lijken te zijn en dan daarop bezuinigen, want aftappen gebeurt in het kader van reparatie..
Dan ben ik ook dwars: NEE dank u, laat dan maar! Als ik dan nog besluit dat vernieuwd wordt, dan regel ik dat zelf wel.
..
De auto was gepland vandaag klaar te zijn, maar radiostilte, mijn conclusie is dat er mogelijk toch iets nog iets tegen zit.
Morgen maar eens afwachten wanneer ik gebeld word..
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Ik dat de zon op je spiegelkappen stond en ze verblind tegen een paal aan gelopen zijn
Het is altijd wat en zelden goed
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Je haalt 2 Benzen door elkaar, het gaat hier om de ML..bokkiebenz schreef:Ik dat de zon op je spiegelkappen stond en ze verblind tegen een paal aan gelopen zijn
Ik wil mij met de CLK met verblindende spiegels niet bij de officiële dealer vertonen... Als ze zien hoe prachtig dat staat , maken ze er straks een officiële optie van en is de uniekheid weg, da's niet de bedoeling..
Zag toevallig gisteren in een advertentie een GL met chroom spiegelkappen, dus ze zijn er toch al mee bezig
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Ooooo dan op de ml ook blinkie erop
Het is altijd wat en zelden goed
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Ben net gebeld, auto was toch nog meer werk geweest dan gedacht. Is nu afgerond en wordt straks nog schoongemaakt, dan is alles gedaan/ klaar.
Uitgevoerd:
- i.v.m. eerdere regen lekkage in RA scherm die al verholpen was, alles daar nogmaals nagezien en i.v.m. oxidatiesporen is RA grote zekeringkast vervangen, RA Sam unit en achterklep sluiting stuur unit die daar ook zitten zijn nagezien en bleken niet aangetast
- ook i.v.m. die lekkage/vocht nu hele airco/ventilatiesysteem voor zover mogelijk gedemonteerd en alles is chemisch gereinigd
- achterstallig/ verzuimd automaat onderhoud (olie+ filter) gedaan
- de slechte koud stationair loop, nu bij 3e keer onderzoeken is het probleem gevonden: bleek 1 inlaatspruitstuk pakking lek, is vernieuwd. Ook zijn voor de zekerheid nieuwe bougies gemonteerd. Nokkenassen en stoter bussen zijn op mijn verzoek geïnspecteerd op inslijt schade i.v.m. feit dat 63AMG motoren daar probleem kunnen hebben, alles bleek goed/ onbeschadigd
- motor carterpan afdichting is vernieuwd, flinke klus van ca. 5-6u werk. Bleek ik goed ingeschat te hebben dat eerdere remedie van aandraaien boutjes niet afdoende zou zijn, want ze konden na loshalen zien waar de afdichting weggedrukt was..
- gebroken plastic portier dorpel lijst is vernieuwd
- Navigatie nogmaals volledig nagezien en volledig updated (systeem software+ kaartenmateriaal) het probleem dat heel incidenteel op sommige vaste punten de navi even de weg kwijt is blijkt een Mercedes specifiek probleem te zijn, want 2 leenauto's hadden op bekend punt waar dit met de ML steeds gebeurt precies hetzelfde probleem. Is niets aan te doen.
Klinkt goed..
Morgen wordt de ML thuis afgeleverd.
Hoop echt dat nu alles perfect verholpen is.
Uitgevoerd:
- i.v.m. eerdere regen lekkage in RA scherm die al verholpen was, alles daar nogmaals nagezien en i.v.m. oxidatiesporen is RA grote zekeringkast vervangen, RA Sam unit en achterklep sluiting stuur unit die daar ook zitten zijn nagezien en bleken niet aangetast
- ook i.v.m. die lekkage/vocht nu hele airco/ventilatiesysteem voor zover mogelijk gedemonteerd en alles is chemisch gereinigd
- achterstallig/ verzuimd automaat onderhoud (olie+ filter) gedaan
- de slechte koud stationair loop, nu bij 3e keer onderzoeken is het probleem gevonden: bleek 1 inlaatspruitstuk pakking lek, is vernieuwd. Ook zijn voor de zekerheid nieuwe bougies gemonteerd. Nokkenassen en stoter bussen zijn op mijn verzoek geïnspecteerd op inslijt schade i.v.m. feit dat 63AMG motoren daar probleem kunnen hebben, alles bleek goed/ onbeschadigd
- motor carterpan afdichting is vernieuwd, flinke klus van ca. 5-6u werk. Bleek ik goed ingeschat te hebben dat eerdere remedie van aandraaien boutjes niet afdoende zou zijn, want ze konden na loshalen zien waar de afdichting weggedrukt was..
- gebroken plastic portier dorpel lijst is vernieuwd
- Navigatie nogmaals volledig nagezien en volledig updated (systeem software+ kaartenmateriaal) het probleem dat heel incidenteel op sommige vaste punten de navi even de weg kwijt is blijkt een Mercedes specifiek probleem te zijn, want 2 leenauto's hadden op bekend punt waar dit met de ML steeds gebeurt precies hetzelfde probleem. Is niets aan te doen.
Klinkt goed..
Morgen wordt de ML thuis afgeleverd.
Hoop echt dat nu alles perfect verholpen is.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- Frank DP
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 08 sep 2015 15:37
- Mercedes-Benz: R170 SLK 200 Final Editiion / W245 170 autom.
- Locatie: Putte, België
- Contacteer:
Klinkt allemaal, mooi in de oren.
Dit krijg je in België nooit gedaan bij een tweedehandsverkoop en al zeker niet na een garagebezoek. Indien zij de fout direct erkennen is er een kans... anders
Ik ben blij voor jou, want je gaat er natuurlijk van uit dat je bij een ster waar voor je (veel) geld krijgt.
Jij was toch ook op de poetsclinic in Zevenbergen niet? En jij staat toe dat ze je auto daar reinigen? Pas maar op of er wordt weer iets stuk gemaakt en verzwegen
Dit krijg je in België nooit gedaan bij een tweedehandsverkoop en al zeker niet na een garagebezoek. Indien zij de fout direct erkennen is er een kans... anders
Ik ben blij voor jou, want je gaat er natuurlijk van uit dat je bij een ster waar voor je (veel) geld krijgt.
Jij was toch ook op de poetsclinic in Zevenbergen niet? En jij staat toe dat ze je auto daar reinigen? Pas maar op of er wordt weer iets stuk gemaakt en verzwegen
Mvg,
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
Frank
SLK 200 kompressor Final Edition
Het is beter om van alles iets te kennen dan van iets alles te kennen
*** Frank is 22 augustus 2023 overleden ***
*** condoleance in zijn voorstelonderwep (klik) ***
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Thnx.Frank DP schreef:Klinkt allemaal, mooi in de oren.
Dit krijg je in België nooit gedaan bij een tweedehandsverkoop en al zeker niet na een garagebezoek. Indien zij de fout direct erkennen is er een kans... anders
Ik ben blij voor jou, want je gaat er natuurlijk van uit dat je bij een ster waar voor je (veel) geld krijgt.
Jij was toch ook op de poetsclinic in Zevenbergen niet? En jij staat toe dat ze je auto daar reinigen? Pas maar op of er wordt weer iets stuk gemaakt en verzwegen
Ik heb de auto gekocht met volledige garantie, dus mankementen behoorden gerepareerd te worden..en uiteraard de dingen die daarbij mis gegaan zijn ook.
Nu is heel uitgebreid aangepakt wat er allemaal was blijven zitten. Aan de ene kant nu alsnog heel netjes, aan de andere kant behoorden de mankementen gewoon te worden gerepareerd. Ik heb er zelf tijdens de eerdere 4 reparatie bezoeken in totaal zo'n 15u reis- en wachttijd aan besteed, vandaar dat nu werd gehaald en weer teruggebracht.
Nu even afwachten hoe die er morgen bijstaat en hoe de motor nu loopt.
V.w.b. het reinigen, dat gebeurt daar standaard na een reparatie bezoek, dus is al paar keer gedaan en ongetwijfeld in het verleden ook, dus maakt niet uit.
Als t.z.t. de auto gedetailed is, dan wil ik uiteraard niet meer dat anderen er aan boenen.....
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Dat navi verhaal op bepaalde punten....
Is dat soms in de buurt van het SFG in Rotterdam? Daar heb ik het ook soms.
Is dat soms in de buurt van het SFG in Rotterdam? Daar heb ik het ook soms.
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Nee, daar ben ik nog niet geweest.
1 vast punt waar ik altijd heb (en beide leen MB hadden dus identiek ook) is als je vanaf de N11 Alphen de A4 opdraait richting Amsterdam. Midden in de U bocht van de oprit gaat de positie pijl van de weg af en rijd je vervolgens op het scherm van de navi 20-40m rechts naast de A4. Ding begint dan te roepen dat je moet afslaan etc... variërend tussen de 1-2Km rijdend op de A4 vindt 'ie dan uiteindelijk weer de goede positie terug.
Heb dit tot nu toe ook een keer of 4 elders in het land gehad..
1 vast punt waar ik altijd heb (en beide leen MB hadden dus identiek ook) is als je vanaf de N11 Alphen de A4 opdraait richting Amsterdam. Midden in de U bocht van de oprit gaat de positie pijl van de weg af en rijd je vervolgens op het scherm van de navi 20-40m rechts naast de A4. Ding begint dan te roepen dat je moet afslaan etc... variërend tussen de 1-2Km rijdend op de A4 vindt 'ie dan uiteindelijk weer de goede positie terug.
Heb dit tot nu toe ook een keer of 4 elders in het land gehad..
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
Rij je daar onder hoogspanningsmasten/kabels? Bij mijn TomTom slaan de paddo's in als ik de A15 vanaf R'dam af kom en de N3 op wil. Hier sta je dan klem onder de kabels.E55amg schreef:Nee, daar ben ik nog niet geweest.
1 vast punt waar ik altijd heb (en beide leen MB hadden dus identiek ook) is als je vanaf de N11 Alphen de A4 opdraait richting Amsterdam. Midden in de U bocht van de oprit gaat de positie pijl van de weg af en rijd je vervolgens op het scherm van de navi 20-40m rechts naast de A4. Ding begint dan te roepen dat je moet afslaan etc... variërend tussen de 1-2Km rijdend op de A4 vindt 'ie dan uiteindelijk weer de goede positie terug.
Heb dit tot nu toe ook een keer of 4 elders in het land gehad..
Only dead fish go with the flow
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Nee, volgens mij zit daar niets, althans, niet boven de grondStefan schreef:Rij je daar onder hoogspanningsmasten/kabels? Bij mijn TomTom slaan de paddo's in als ik de A15 vanaf R'dam af kom en de N3 op wil. Hier sta je dan klem onder de kabels.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Inmiddels zijn ca 4 weken verstreken na de zeer uitgebreide laatste garantie reparaties aan de ML, de auto is 5 dagen bij de dealer geweest.
Heb expres eerst tijdje gewacht, sindsdien dikke 1000 Km gereden om aan te zien hoe alles uiteindelijk is.
Deels is onderstaande al eerder genoemd, maar nu een volledige opsomming.
Bij laatste bezoek is uitgevoerd:
- motorcarter uitgebouwd en met nieuw pakking materiaal opnieuw gemonteerd, hierbij is deels de afgetapte motorolie hergebruikt en 3L nieuwe AMG olie toegevoegd, tevens is 1L AMG reserve fles in de auto gelegd
- bougies zijn vervangen
- motordiagnose uitgevoerd, metaalpakking van resonantie-inlaatspruitstuk vervangen
- elektrische installatie nagezien (i.v.m. eerdere lekkage), Sam vervangen, zekering kast vervangen, verder nog een kostbaar relais vervangen
- automaat onderhoud uitgevoerd (olie+ filter en overloopbuis vervangen)
- gebroken dorpel bekleding lijst vervangen
- airco systeem is zover mogelijk gedemonteerd en chemisch gereinigd
- nogmaals alle software nieuwste versies, incl navigatie
Eindresultaat:
- motor stationair koud loop blijft rauw/trillend, ik moet na al het onderzoek/werk dat er gedaan is, nu dan toch concluderen dat dit blijkbaar voor deze auto normaal is. Met het inmiddels laatste week warmere weer is dit nu ook duidelijk beter, is erg koude afhankelijk. Wel verbazend dat nu toch weer een pakking vervangen is terwijl alles na vorige onderzoek/reparatie goed zou zijn.
- airco geen geur meer
- navi nog steeds op vaste plaats even de weg kwijt, leenauto's bleken dit echter op zelfde punt ook te hebben, MB navi heeft blijkbaar een algemeen probleempje.
Helaas moet ik wel weer paar kleine kritiekpuntjes noemen (ik ben nu eenmaal een zeurpiet) :
Toen ik paar dagen na terug ontvangst de motorruimte nog eens goed inspecteerde, zag ik een kabelboom die tegen een metalen flens aan lag. Nadere inspectie leerde dat de metaal mesh beschermmantel van de kabelboom op 2 plaatsen door geschaafd was tegen de scherpe metalen randen, de plastic draden tegen de metalen randen lagen. Recept voor toekomstig doorslijten isolatie en dan dus kortsluiting, heb zelf mantel gerepareerd.
De kabelboom lag in fixeerbeugel die bestemd was voor stuurbekrachtiging slang, de slang hing los ernaast; slang in de beugel gelegd en kabelboom iets anders gelegd/gefixeerd.
Ik begrijp niet dat dit alles niet gezien is bij werkzaamheden aan de motor, terwijl ik dit zelf wel vrij snel opmerkte.
Al met al denk ik dat de ML nu zo goed is als maar mogelijk is en ik er nu een goede auto aan zal hebben (knock on wood ).
De dealer heeft (weliswaar na/ met wat missers en daarover door mij stevig geuit ongenoegen) hun uiterste best gedaan en dat is zeker te waarderen. Ik rijd nu uiteindelijk toch alsnog met een prettig gevoel rond met de ML.
En nu alles afgerond is, denk ik dat ik de naam van de dealer ook wel kan prijs geven, aangezien er uiteindelijk toch een redelijk positief eindresultaat bereikt is.
De dealer heeft getoond veel moeite te willen doen om een in eerste instantie zeer ontevreden en teleurgestelde klant waarbij het nodige mis was gegaan, alsnog tevreden te willen stellen en dat is toch prijzenswaardig: Stern Amsterdam, Burg. Stramanweg
Heb expres eerst tijdje gewacht, sindsdien dikke 1000 Km gereden om aan te zien hoe alles uiteindelijk is.
Deels is onderstaande al eerder genoemd, maar nu een volledige opsomming.
Bij laatste bezoek is uitgevoerd:
- motorcarter uitgebouwd en met nieuw pakking materiaal opnieuw gemonteerd, hierbij is deels de afgetapte motorolie hergebruikt en 3L nieuwe AMG olie toegevoegd, tevens is 1L AMG reserve fles in de auto gelegd
- bougies zijn vervangen
- motordiagnose uitgevoerd, metaalpakking van resonantie-inlaatspruitstuk vervangen
- elektrische installatie nagezien (i.v.m. eerdere lekkage), Sam vervangen, zekering kast vervangen, verder nog een kostbaar relais vervangen
- automaat onderhoud uitgevoerd (olie+ filter en overloopbuis vervangen)
- gebroken dorpel bekleding lijst vervangen
- airco systeem is zover mogelijk gedemonteerd en chemisch gereinigd
- nogmaals alle software nieuwste versies, incl navigatie
Eindresultaat:
- motor stationair koud loop blijft rauw/trillend, ik moet na al het onderzoek/werk dat er gedaan is, nu dan toch concluderen dat dit blijkbaar voor deze auto normaal is. Met het inmiddels laatste week warmere weer is dit nu ook duidelijk beter, is erg koude afhankelijk. Wel verbazend dat nu toch weer een pakking vervangen is terwijl alles na vorige onderzoek/reparatie goed zou zijn.
- airco geen geur meer
- navi nog steeds op vaste plaats even de weg kwijt, leenauto's bleken dit echter op zelfde punt ook te hebben, MB navi heeft blijkbaar een algemeen probleempje.
Helaas moet ik wel weer paar kleine kritiekpuntjes noemen (ik ben nu eenmaal een zeurpiet) :
Toen ik paar dagen na terug ontvangst de motorruimte nog eens goed inspecteerde, zag ik een kabelboom die tegen een metalen flens aan lag. Nadere inspectie leerde dat de metaal mesh beschermmantel van de kabelboom op 2 plaatsen door geschaafd was tegen de scherpe metalen randen, de plastic draden tegen de metalen randen lagen. Recept voor toekomstig doorslijten isolatie en dan dus kortsluiting, heb zelf mantel gerepareerd.
De kabelboom lag in fixeerbeugel die bestemd was voor stuurbekrachtiging slang, de slang hing los ernaast; slang in de beugel gelegd en kabelboom iets anders gelegd/gefixeerd.
Ik begrijp niet dat dit alles niet gezien is bij werkzaamheden aan de motor, terwijl ik dit zelf wel vrij snel opmerkte.
Al met al denk ik dat de ML nu zo goed is als maar mogelijk is en ik er nu een goede auto aan zal hebben (knock on wood ).
De dealer heeft (weliswaar na/ met wat missers en daarover door mij stevig geuit ongenoegen) hun uiterste best gedaan en dat is zeker te waarderen. Ik rijd nu uiteindelijk toch alsnog met een prettig gevoel rond met de ML.
En nu alles afgerond is, denk ik dat ik de naam van de dealer ook wel kan prijs geven, aangezien er uiteindelijk toch een redelijk positief eindresultaat bereikt is.
De dealer heeft getoond veel moeite te willen doen om een in eerste instantie zeer ontevreden en teleurgestelde klant waarbij het nodige mis was gegaan, alsnog tevreden te willen stellen en dat is toch prijzenswaardig: Stern Amsterdam, Burg. Stramanweg
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..