Denken sommige monteurs nu dat de klant niets ziet??

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7564
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

07 feb 2016 16:14

MBenzNL schreef:
E55amg schreef:...in het noorden des lands...
:roll:

greetingz,

:lol:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Xelaw210
Berichten: 3151
Lid geworden op: 06 mar 2006 15:07
Mercedes-Benz: Kijkende op de Japanse veilingen
Specialisatie: Tuning, audio.
Locatie: Valletta (Malta)

07 feb 2016 16:28

Peter schreef:
MBenzNL schreef:
E55amg schreef:...in het noorden des lands...
:roll:

greetingz,
:'(
Ik wou net zeggen ik wil die Achterhoek niet hier in Drenthe hebben.

Maar ja vanuit het westen is het vanaf Apeldoorn allemaal dicht geplakt met papier en is het toch allemaal hetzelfde :sst: :sst:

Grtz
Me ex zei .. " Je mag kiezen: Je auto of ik"
Gebruikersavatar
AMGC32
Berichten: 5332
Lid geworden op: 18 sep 2011 15:49
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG
Specialisatie: Auto's zoeken

08 feb 2016 02:40

MBenzNL schreef:
E55amg schreef:...in het noorden des lands...
:roll:

greetingz,
Als je nou met de E55 komt (A)

Nee helder verhaal en begrijpelijk gevoel. Gelukkig weten ze daar in de Achtehroek wel wat vakmanschap en service is.
''There is no substitute for cubic inches''

Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI

W211 E55 AMG
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

08 feb 2016 14:08

Overal worden fouten gemaakt, het blijft mensenwerk.

Het gaat erom hoe je ze oplost.
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

08 feb 2016 14:13

mr. Michel schreef:Overal worden fouten gemaakt, het blijft mensenwerk.

Het gaat erom hoe je ze oplost.
Exact, MAAR het ook gewoon aan de klant vertelt als zoiets gebeurt.
Dealer heeft wel al aangegeven dat zal worden opgelost
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

08 feb 2016 14:17

E55amg schreef: Exact, MAAR het ook gewoon aan de klant vertelt als zoiets gebeurt.
Dat valt bij mij onder het hoofdstuk 'oplossen' ;)
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
benz 190
Berichten: 1740
Lid geworden op: 11 okt 2005 22:21
Mercedes-Benz: W210 2.2 CDI W126 300se W124 300 e
Locatie: emmen

10 feb 2016 08:00

mr. Michel schreef:Overal worden fouten gemaakt, het blijft mensenwerk.

Het gaat erom hoe je ze oplost.
Dat is zo
Mensen die werken maken fouten ,kijk maar om je heen .
maar waarom moet de klant er maar zelf achter komen.
Als het dan zo'n goede garage is moet ze het melden en zelf weer klaar maken.
Johnnie
jedem Auto kann mann fahren,aber wenn ein Stern drauf ist !
fährt er besser
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

10 feb 2016 10:20

benz 190 schreef:
mr. Michel schreef:Overal worden fouten gemaakt, het blijft mensenwerk.

Het gaat erom hoe je ze oplost.
Dat is zo
Mensen die werken maken fouten ,kijk maar om je heen .
maar waarom moet de klant er maar zelf achter komen.
Als het dan zo'n goede garage is moet ze het melden en zelf weer klaar maken.
Johnnie
Ik wil de dealer gezien het feit dat tot nu toe alles zonder morren gedaan wordt (zijn alleen veel te veel probleempjes en mankementen voor zo'n nog vrij jonge auto vind ik :x ), het voordeel van de twijfel geven, dat het niet echt hun schuld is/ bewust zo gaat, ik had het veel slechter kunnen treffen denk ik..

Is denk ik meer personeel probleempje, want gezien hoe er aan de achterlichten gewerkt is (ook 1 originele bevestiging moer met kraagje was weg en vervangen door universeel moertje, krassen op het plaatwerk aan de binnenkant ) en het feit dat mij tussen neus en lippen door nog verteld werd dat vervangen van het lampje in de asbak wat kapot was wel 1 1/2 uur gekost had (mag volgens mij niet meer dan 20-30 min kosten) indiceert bij mij dat er vermoedelijk een leerling o.i.d. aan het werk geweest is en die zal vermoedelijk niet hebben durven zeggen dat hij wat gesloopt had...
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
Ed
Moderator
Berichten: 6275
Lid geworden op: 26 nov 2006 20:15
Specialisatie: Alle soorten leidingwerk.
Locatie: Rotterdam

10 feb 2016 10:57

E55amg schreef:dat er vermoedelijk een leerling o.i.d. aan het werk geweest is en die zal vermoedelijk niet hebben durven zeggen dat hij wat gesloopt had...
Euhh, wrong!!! Een leerlingmonteur wordt gecontroleerd op zijn werkzaamheden en dus is zijn praktijkopleider cq leidinggevende verantwoordelijk. Dat kan en mag een bedrijf nooit als excuus gebruiken.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Die with memories, not dreams
De beste manier om beloften na te komen, is door niet te veel te beloven.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20876
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

10 feb 2016 12:07

E55amg schreef:indiceert bij mij dat er vermoedelijk een leerling o.i.d. aan het werk geweest is en die zal vermoedelijk niet hebben durven zeggen dat hij wat gesloopt had...
Het was toch bekend dat er wat gesloopt was, alleen was het niet aan jou gemeld?
Logboek S500.
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

10 mar 2016 20:26

plorie schreef:
E55amg schreef:indiceert bij mij dat er vermoedelijk een leerling o.i.d. aan het werk geweest is en die zal vermoedelijk niet hebben durven zeggen dat hij wat gesloopt had...
Het was toch bekend dat er wat gesloopt was, alleen was het niet aan jou gemeld?
Nee, de werkplaatsbalie medewerker reageerde alsof hij er geen kennis van had dat dit tijdens de werkzaamheden gebeurd was. Toen ik er over belde was zijn reactie: ja hij had wel gezien dat rubber rand van de lijst niet aansloot bij achterlicht, hij dacht dat dit al zo was..
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

10 mar 2016 21:06

Ik heb 3 weken geleden uitgebreide email verstuurd aan de verkoper waarbij ik de ML gekocht heb.
Hierin aangegeven wat er goed- maar ook wat er allemaal fout gegaan is bij de diverse garantie bezoeken, dat ik hier niet blij mee ben, er nog steeds een aantal zaken niet (goed) zijn opgelost en ik het inmiddels aardig zat ben.
Ik werd kort daarna door verkoper terug gebeld dat er op hoog niveau overleg gepleegd was en dat ze het boetekleed aantrokken, er dingen flink mis waren gegaan die niet te verontschuldigen waren, maar dat er nu veel tijd aan de auto zou worden besteed om beslist alles te herstellen en op te lossen. Afgelopen dinsdag ochtend is de auto bij mij thuis opgehaald met achterlating van een leen auto.

Vanmiddag een telefoontje over de voortgang gehad en er is al flink veel gedaan.

Het onregelmatig koud stationair loop probleem lijkt eindelijk getraceerd, er was een inlaat spruitstuk pakking lek.
Ook zijn gelijk de nokkenassen en klepstoters geïnspecteerd om zeker te zijn dat deze motor niet ook het 63AMG motor nokkenas probleem van ingesleten nokken en ingeslagen klepstoters heeft, alles blijkt perfect, dus prettig om te weten.
De 28.000Km geleden al vernieuwde bougies zijn voor de zekerheid weer vernieuwd.
Vannacht zetten ze de auto buiten om morgen koude stationair loop weer te testen of probleem nu echt verholpen is.

Navi systeem software en kaarten materiaal was al bij eerder bezoek naar nieuwste versies updated.
Morgen zal ook nog een allernieuwste software update uit DE binnen komen (weet even niet meer of dit nu voor de motor of de navi is)
.
Tevens zijn er nog de nodige andere dingen nagezien en paar delen vervangen.

Hoewel ik de eerdere muffe airco lucht niet meer als klacht had aangegeven, die was na eerdere chemische reiniging en vervangen interieur filter wat mij betrof goed, hebben ze op eigen initiatief nu alsnog ook het ventilatie/aircolucht-vocht afvoer systeem zover mogelijk gedemonteerd en (chemisch) gereinigd.

Morgen wordt motor carter pan afdichting vervangen om lichte olielekkage te repareren.
Is flinke klus, staat ca. 5-6 uur arbeid voor, want moet heleboel voor los om bij te komen (daarom was verhelpen eerst geprobeerd door carterpan bouten aan te draaien).
Daarna nieuwe AMG olie (die van ca 34 E p/l) er weer in en ik heb gelijk om nieuw oliefilter gevraagd.

Het bij 60K Km beurt verzuimde automaat onderhoud (olie/filter) wordt alsnog uitgevoerd

Mij werd verteld dat als straks alles na diverse controles echt goed blijkt, daarna de auto naar de poetser gaat om weer tip top te maken en ik de auto dan vermoedelijk maandag middag terug krijg.

Hoewel er dus naast eerdere goede garantie service ook het nodige flink mis gegaan is bij die bezoeken, wordt nu echt alles uit de kast getrokken om alles weer goed te maken.

Er was wel een klacht voor nodig om dit alles in gang te zetten, maar als straks alles klaar is, heb ik vermoedelijk uiteindelijk wel één van de best onderhouden ML's van deze KM stand/bouwjaar.

In dat geval heeft de dealer zich wat mij betreft gerevancheerd, mogelijk levert het voor hun ook wat organisatorische verbeter puntjes op.

Nog even afwachten dus..
Laatst gewijzigd door E55amg op 10 mar 2016 21:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
michael6129
Berichten: 2509
Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
Locatie: Limburg

10 mar 2016 21:17

Super nieuws, heb er vertrouwen in dat alles nu wel goed is! In elk geval een nette zet, dit is service! Ja jammer dat er een klacht voor nodig was maar dat vergeet je al snel wanneer alles gewoon goed gedaan wordt. Zo kom je nog eens terug met een gevoel van vertrouwen.

Fijn dat er een positieve draai aankomt.

Groet,
bokkiebenz
Berichten: 3443
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

10 mar 2016 22:07

Ze zetten em buiten vannacht.
Zal je net zien dat ................... :owja:
Het is altijd wat en zelden goed
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

10 mar 2016 22:28

bokkiebenz schreef:Ze zetten em buiten vannacht.
Zal je net zien dat ................... :owja:
Is verzekering goed voor hoor..
Komt er gewoon iets anders ;)
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Plaats reactie