auto van de zaak.

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
FJLBlok
Donateur
Berichten: 449
Lid geworden op: 26 okt 2013 20:03
Mercedes-Benz: EX W220 S320 ('03); EX W245 B160; EX W211 E500 Elegance ('03); EX R129 500SL (1990), EX 2x W163 55 AMG ('03)
Specialisatie: Rubber afdichtingen
Locatie: Terneuzen

13 jan 2016 20:03

ReinO schreef:ik lees net nog van fjblok dat onder de 1500 geen bijtelling geldt... . helemaal mooi wanneer je geen loonslaaf bent ;)
Ja nogmaals, dat weet ik dus niet zeker... Dat zeg ik ook in je andere topic...

Loonslaaf of niet maakt dan geen verschil...
"Kleingeld maakt meer lawaai dan briefjes"
ReinO
Berichten: 270
Lid geworden op: 10 jan 2016 17:20

14 jan 2016 09:34

had ik goed gelezen hoor: ook al gaat het af en toe fout qua info voorziening, dan nog.
we doen allemaal ons best om juiste info te geven.
Gebruikersavatar
Geertjan
Berichten: 949
Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
Mercedes-Benz: 300SL24v.
Locatie: Veluwezoom

14 jan 2016 10:35

De ML wil ik ook gaan gebruiken voor het slepen van de caravan naar zuid frankrijk waardoor ik gedoe krijg met de verhouding zakelijke kilometers (van die 19ct kan ik niet leven). Dat risico op bijtelling naar de nieuwwaarde wil ik niet lopen en die km registratie vind ik ook al een drama. Ik rij 20 keer per dag korte zakelijke ritten en dat hoeft gelukkig niet allemaal precies op tracject maar toch, vreselijk. Ook voor >15 jaar moet je registreren maar als dit fout loopt dan ben ik niet de sjaak meteen.

Dank voor de nuttige tips by the way! Ik ga nog eens lezen straks en verder zoeken naar een mooie 4.3 ML / W163.
gr
Rein
Wat ik hieruit opmaak dat je zorgen maakt om de 19 cent per km. Maar je wilt wel met een ML4.3 met caravan naar Zuid-Frankrijk rijden. Erg leuk natuurlijk om eens te doen, maar vooral peperduur!

Een kennis van me reed ook dapper elk jaar met de sleurhut naar Zuid-Frankrijk. Een dikke Sorento V6 er voor en die gebruikte dan gemiddeld 1 op 4, want in Frankrijk mocht hij wel 130 km/u rijden. Na een paar jaar had hij de caravan verkocht; hij was telkens 6-8000 euro kwijt aan zijn campingvakantie in Frankrijk en dat werd toch een beetje te gortig aangezien hij met zijn gezin voor de helft overal zonder die dure Kia met caravan een topvakantie kon houden :o.

Het maakt mij niet uit waar je de zuurverdiende centen aan uitgeeft, maar ik zeg weet waar je aan begint. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 :owja:.
Mercedes maakt rijden geweldig ;).
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

14 jan 2016 10:52

Geertjan schreef:
De ML wil ik ook gaan gebruiken voor het slepen van de caravan naar zuid frankrijk waardoor ik gedoe krijg met de verhouding zakelijke kilometers (van die 19ct kan ik niet leven). Dat risico op bijtelling naar de nieuwwaarde wil ik niet lopen en die km registratie vind ik ook al een drama. Ik rij 20 keer per dag korte zakelijke ritten en dat hoeft gelukkig niet allemaal precies op tracject maar toch, vreselijk. Ook voor >15 jaar moet je registreren maar als dit fout loopt dan ben ik niet de sjaak meteen.

Dank voor de nuttige tips by the way! Ik ga nog eens lezen straks en verder zoeken naar een mooie 4.3 ML / W163.
gr
Rein
Wat ik hieruit opmaak dat je zorgen maakt om de 19 cent per km. Maar je wilt wel met een ML4.3 met caravan naar Zuid-Frankrijk rijden. Erg leuk natuurlijk om eens te doen, maar vooral peperduur!

Een kennis van me reed ook dapper elk jaar met de sleurhut naar Zuid-Frankrijk. Een dikke Sorento V6 er voor en die gebruikte dan gemiddeld 1 op 4, want in Frankrijk mocht hij wel 130 km/u rijden. Na een paar jaar had hij de caravan verkocht; hij was telkens 6-8000 euro kwijt aan zijn campingvakantie in Frankrijk en dat werd toch een beetje te gortig aangezien hij met zijn gezin voor de helft overal zonder die dure Kia met caravan een topvakantie kon houden :o.

Het maakt mij niet uit waar je de zuurverdiende centen aan uitgeeft, maar ik zeg weet waar je aan begint. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 :owja:.
Uniek! Ik ben het helemaal met je eens!
Only dead fish go with the flow
ReinO
Berichten: 270
Lid geworden op: 10 jan 2016 17:20

14 jan 2016 13:07

voor mij tellen alleen de brandstofkosten dan, dat wordt 3000 km a 1 op 5 dus 600 liter maal 1,5 euro = 900.
Mijn saab 9-5 waar ik nu mee rondtrek: 1 op 6. en de automaat heeft wat moeite met hellingen boven de 8 procent. Nou komen we die niet veel tegen maar toch.
Zijn maximale trekgewicht is 1750 kg en dat weegt de caravan ook. Dus iets meer reserve leek mij beter zeker icm met het off road gebruik: dan kan de huidige
'bosauto' aan de kant.
FJLBlok
Donateur
Berichten: 449
Lid geworden op: 26 okt 2013 20:03
Mercedes-Benz: EX W220 S320 ('03); EX W245 B160; EX W211 E500 Elegance ('03); EX R129 500SL (1990), EX 2x W163 55 AMG ('03)
Specialisatie: Rubber afdichtingen
Locatie: Terneuzen

14 jan 2016 14:13

ReinO schreef:voor mij tellen alleen de brandstofkosten dan, dat wordt 3000 km a 1 op 5 dus 600 liter maal 1,5 euro = 900.
Mijn saab 9-5 waar ik nu mee rondtrek: 1 op 6. en de automaat heeft wat moeite met hellingen boven de 8 procent. Nou komen we die niet veel tegen maar toch.
Zijn maximale trekgewicht is 1750 kg en dat weegt de caravan ook. Dus iets meer reserve leek mij beter zeker icm met het off road gebruik: dan kan de huidige
'bosauto' aan de kant.
Rein,
1 op 5, ik dacht dat je MET de caravan op vakantie ging...
Ik vrees dat dit wel iets optimistisch is. Mijn W163 met 5.5 v8 verbruikte op euro 95 1 op 6 a 1 op 6,5.. Zonder aanhanger...
"Kleingeld maakt meer lawaai dan briefjes"
ReinO
Berichten: 270
Lid geworden op: 10 jan 2016 17:20

14 jan 2016 17:06

nee, zeker met caravan. en de 9-5 saab gebruikt dan ook zo 'n 1 op 6. helemaal precies ik het niet en hij is ook iets getuned met dikkere turbo en andere software
naar 270pk en 420nm (tenminste in de pc, hij is nog niet op de rollenbank geweest maar het klopt ongeveer wel).
Het verbruik is dan ook hoger.
Gebruikersavatar
E240-Cruiser
Berichten: 2331
Lid geworden op: 29 jan 2013 14:25
Mercedes-Benz: W210-E240. 1999
Specialisatie: Wet en regelgeving
Locatie: Rotterdam

24 jan 2016 20:22

Geertjan schreef:
De ML wil ik ook gaan gebruiken voor het slepen van de caravan naar zuid frankrijk waardoor ik gedoe krijg met de verhouding zakelijke kilometers (van die 19ct kan ik niet leven). Dat risico op bijtelling naar de nieuwwaarde wil ik niet lopen en die km registratie vind ik ook al een drama. Ik rij 20 keer per dag korte zakelijke ritten en dat hoeft gelukkig niet allemaal precies op tracject maar toch, vreselijk. Ook voor >15 jaar moet je registreren maar als dit fout loopt dan ben ik niet de sjaak meteen.

Dank voor de nuttige tips by the way! Ik ga nog eens lezen straks en verder zoeken naar een mooie 4.3 ML / W163.
gr
Rein
Wat ik hieruit opmaak dat je zorgen maakt om de 19 cent per km. Maar je wilt wel met een ML4.3 met caravan naar Zuid-Frankrijk rijden. Erg leuk natuurlijk om eens te doen, maar vooral peperduur!

Een kennis van me reed ook dapper elk jaar met de sleurhut naar Zuid-Frankrijk. Een dikke Sorento V6 er voor en die gebruikte dan gemiddeld 1 op 4, want in Frankrijk mocht hij wel 130 km/u rijden. Na een paar jaar had hij de caravan verkocht; hij was telkens 6-8000 euro kwijt aan zijn campingvakantie in Frankrijk en dat werd toch een beetje te gortig aangezien hij met zijn gezin voor de helft overal zonder die dure Kia met caravan een topvakantie kon houden :o.

Het maakt mij niet uit waar je de zuurverdiende centen aan uitgeeft, maar ik zeg weet waar je aan begint. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 :owja:.

Ik rijd met de W210 (E240 V6 ) ook met de caravan en auto vol naar zuid Frankrijk. Auto 2000 kg en caravan 1450 kg.
Ik rijd weliswaar tussen de 90 en 100 km per uur op het gemakje ( vind 130 met een caravan erachter belachelijk hard) maar mijn verbruik is 1/8,3 km.
Ik moet zeggen valt mij redelijk mee. Gereden via de route de soleil
groetjes Peter

MERCEDES, Daar waar passie en techniek samen komen
michael6129 schreef:Geld rolt het best op vier wielen en met een ster op de motorkap :goedzo:
ReinO
Berichten: 270
Lid geworden op: 10 jan 2016 17:20

24 jan 2016 21:15

Ik vind 100 ook hard zat. We hebben weinig keus en dan is deze ml echt prima vind ik.
die verbruikcijfers geloof ik wel, want goedkoop gaat het niet worden.
Plaats reactie