Help mee het gemiddelde op te krikken!

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25806
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

06 sep 2015 11:47

Martin180 schreef:Geslaagd
3 fout waaronder die van die verkeersagent met ze hand naar rechts , als hij je wilt laten stoppen steekt hij zo hand toch op naar voren met een gestrekte arm ik heb dit nog nooit zo gezien .
Nope. Jullie bedoelen een individueel stopteken. Hand gaat omhoog en jij moet stoppen.
Staat de agent midden op de kruising en je zou (in theorie) zijn handje raken wanneer je rechtdoor rijdt, dan moet je stoppen (voor de kruising. Ook als je links of rechtsaf zou willen slaan.
Op zeker moment zal de agent zijn rechterhand naast zijn oor opsteken en dan moeten alle richtingen stoppen. De agent draait 90 graden en steekt weer één of meerdere armen opzij. Dan mag jij rijden.
Dat is de theorie. In de praktijk maken agenten hele andere gebaren. Die zijn echter meestal wel veel duidelijker (voor degenen die de theorie vergeten zijn 8-) ).

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
bwssoldya
Berichten: 296
Lid geworden op: 19 mei 2014 20:26
Mercedes-Benz: Ex W203 220 CDI '02
Specialisatie: ICT Spul
Locatie: 't Zandt

06 sep 2015 13:35

scho2684 schreef:Gezakt....
Uiteraard ben ik het met een aantal stellingen volledig oneens.
Rotonde: nee natuurlijk is dat niet duidelijk als hier geen eenduidige richtlijn bestaat!!
Als bestuurder moet je iets kunnen verwachten, het gebruik van richting aanwijzers overlaten aan willekeur IS onduidelijk.
Daarom alleen richting aanwijzer aan bij verlaten rotonde.

Brom mobiel: mijn antwoord was eerder een mening dan een wettig geldend antwoord

Tractor inhalen: zelfde als brom mobiel

Gevaren driehoek in plaats van... ik dacht toch echt dat hij verplicht was... :$

Die groene midden aanduiding hebben wij hier niet, is iets nieuws voor mij...
Verlaten van rotonde: Ik heb het ook geleerd tijdens rijles en doe het nog steeds (meestal). Het is mij als volgt uitgelegd:

Je komt aanrijden op de rotonde en je doet je knipperlicht naar links aan als je de rotonde 3 kwart neemt en rechter knipperlicht als je één kwart neemt. De reden daarvoor is dat je een rotonde gewoon als een normaal kruispunt kunt (moet?) zien. Dat betekend dus dat jij, als jij 3 kwart gaat, links af gaat, vandaar dat je voordat je de rotonde op rijd knipperlicht naar links aan doet en dan op de rotonde na de afslag voor rechtdoor (of de laatste afslag voordat jij er af moet) je knipperlicht pas naar rechts aan doet om aan te geven dat je de rotonde af wil.

Dit zelfde geld dus voor de rotonde een kwart nemen. Voor rechtdoor laat je je knipperlicht uit (doe je op een normaal kruispunt ook) totdat je de laatste afslag voor rechtdoor gehad hebt, daarna doe je gewoon je rechter knipperlicht aan om aan te geven dat je er af wil.

En dan in situaties waarbij een rotonde niet een perfect kruispunt is moet je gewoon kijken wat handig is. Als er nog steeds wel een redelijk duidelijke "links af" of "rechts af" mogelijkheid is kan je dat nog gewoon aanhouden. Maar als het echt niet duidelijk wordt waar je heen wil (bijvoorbeeld twee afslagen vlak naast elkaar) dan kan je inderdaad beter geen richting aangeven voordat je er echt af wilt.

Zo is het mij in ieder geval geleerd en dat zit er nog steeds een beetje in. Volgens mij is dit wel iets van de laatste jaren (10-15 jaar bedoel ik dan :P). Mijn pa heeft het ook nooit gehad.

Wat betreft gevaren driehoek: Als je hem hebt is hij wel verplicht als ik mij niet vergis, maar an-sich is hij niet verplicht (zijn ook zat mensen die hem überhaupt niet hebben)
Jeroen schreef:
Martin180 schreef:Geslaagd
3 fout waaronder die van die verkeersagent met ze hand naar rechts , als hij je wilt laten stoppen steekt hij zo hand toch op naar voren met een gestrekte arm ik heb dit nog nooit zo gezien .
Nope. Jullie bedoelen een individueel stopteken. Hand gaat omhoog en jij moet stoppen.
Staat de agent midden op de kruising en je zou (in theorie) zijn handje raken wanneer je rechtdoor rijdt, dan moet je stoppen (voor de kruising. Ook als je links of rechtsaf zou willen slaan.
Op zeker moment zal de agent zijn rechterhand naast zijn oor opsteken en dan moeten alle richtingen stoppen. De agent draait 90 graden en steekt weer één of meerdere armen opzij. Dan mag jij rijden.
Dat is de theorie. In de praktijk maken agenten hele andere gebaren. Die zijn echter meestal wel veel duidelijker (voor degenen die de theorie vergeten zijn 8-) ).

gr J
Oh dat is wel verrekte handig die tip met zijn hand raken. Ik heb die tekens nog nooit begrepen, ik heb op al mijn theorie examens altijd geluk gehad dat ik die vragen niet gehad heb :owja:
Logboek: 2002 W203 200 CDI

"Met de 240 heb je een allround motor die alles in zich heeft wat mercedes ooit aangeboden heeft: een
ZES cillinder motor met VIER cillinder vermogen en ACHT cillinder verbruik"
-MBenzNL
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8041
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

06 sep 2015 13:42

bwssoldya schreef:Wat betreft gevaren driehoek: Als je hem hebt is hij wel verplicht als ik mij niet vergis, maar an-sich is hij niet verplicht (zijn ook zat mensen die hem überhaupt niet hebben)
Als je hem hebt dan wel verplicht, als je hem niet hebt, dan niet verplicht...
Juist ja..

Volgend jaar heb ik waarschijnlijk alle vragen fout als we zo doorgaan :lol:
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25806
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

06 sep 2015 15:06

Alarmlichten aan bij pech is verplicht. Tegen de tijd dat de accu het begeeft, moet je de gevarendriehoek neerzetten. Neerzetten is dus (als de alarmlichten niet werken) verplicht, maar bij je hebben dan weer niet. Krom, maar waar.
Net als hulp kunnen verlenen bij verwondingen, maar een EHBOkist hoef je dan weer niet verplicht mee te hebben.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8146
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

06 sep 2015 22:04

Ik denk dat die hele test hartstikke leuk is om weer eens even te kijken hoe het met je theoriekennis is gesteld. Echter... het is alleen maar theorie.
Ik had ook de vraag met die agent met stopteken fout, maar vermoed dat het in de praktijk echt niet tot rare situaties gaat leiden. Als een agent(e) automobilisten op een lange rechte provinciale weg tot stoppen maant omdat er bijv. achter die agent(e) een ongeval is gebeurd, ga je niet spontaan naar rechts (bijv. de vangrail in, of de sloot in, etc.).
Ik vind het wel dapper dat een paar mensen hierboven hebben aangegeven dat ze voor die test waren gezakt :applaus: , maar het lijkt me echt sterk dat die mensen nu ineens slecht zouden rijden.
Ik vind het vooral jammer dat die staafgrafiek met automerken niet werd bijgewerkt... waarmee het geheel op doorgestoken kaart lijkt.

Arjen.
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
Gebruikersavatar
RuunerW221
Forum Held
Berichten: 2004
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:12
Mercedes-Benz: S205 200 cdi bleutec, VW Crafter
Specialisatie: VIS
Locatie: Drenthe

06 sep 2015 22:10

Geslaagd, 23 punten
Gevaren driehoek was ik van overtuigd dat je die ook moest gebruiken. Spitsstrook met doorgetrokken streep had ik ook fout.
Dat vinden wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

06 sep 2015 22:35

RuunerW221 schreef:Spitsstrook met doorgetrokken streep had ik ook fout.
Dat is bij de meesten zo die alleen maar op de linkerbaan iedereen voorbij zoefen 8-)
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
WillemH
Berichten: 5956
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

06 sep 2015 22:40

Wel grappig! volgens mij is die score lijst gewoon statisch en heeft Mercedes niet genoeg aan de ANWB gesponsord ofzo :owja:
Gebruikersavatar
Rainaldo
Beheerder
Berichten: 7804
Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
Mercedes-Benz: W212 E200CGI
Specialisatie: Financiële forumzaken
Locatie: Nieuwpoort - NL
Contacteer:

07 sep 2015 00:14

Geslaagd, 22 van de 25 goed.

De vraag met de oldtimer fout, de vraag met de groene streep fout (nooit eerder gezien..)
En de vraag met de rotonde fout.. op een normale rotonde geef ik wel richting naar links aan bij driekwart rondgaan, maar niet bij een turborotonde zoals op de foto in de test.
Juist daar kan naar links richting aangeven verwarrend zijn voor de persoon die van rechts de rotonde op rijd, hij kan denken dat je de binnendoorbaan neemt (afsnijd) als je naar links knippert, als je dan de buitenste baan volgt en de ander denkt "hij pakt de binnenste" heb je wel een aanrijding :stom:
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.

Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8041
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

07 sep 2015 06:25

Rainaldo schreef:Juist daar kan naar links richting aangeven verwarrend zijn voor de persoon die van rechts de rotonde op rijd, hij kan denken dat je de binnendoorbaan neemt (afsnijd) als je naar links knippert, als je dan de buitenste baan volgt en de ander denkt "hij pakt de binnenste" heb je wel een aanrijding :stom:
+1

1 ding is wel duidelijk: de regelgeving op en bij een rotonde is dus onduidelijk....(niet dat ik er last van heb)
Hier in Dort (winkelcentrum Sterrenburg) ken ik een rotonde waar een bord in het midden geplaatst stond:
Alleen richting aangeven bij verlaten rotonde.

Ik weet overigens niet of dat bord er nog staat....
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
TWA
Berichten: 271
Lid geworden op: 16 apr 2015 13:31
Mercedes-Benz: W210 E240 2.6 v6 Elegance Select
Locatie: Amsterdam

07 sep 2015 09:34

Arjen schreef:Ik vind het vooral jammer dat die staafgrafiek met automerken niet werd bijgewerkt... waarmee het geheel op doorgestoken kaart lijkt.

Arjen.
Komt idd zo over. Heeft er mee te maken dat deze test er al eerder was dan dat ik 'm hier online heb gezet. Deze cijfers waren tot 2 september dacht ik. Zowiezo niet al te zwaar laten wegen, het is idd een leuke opfris test om te kijken of je het nog een beetje weet, met daanaast een aantal aanvullingen van nieuwe regels. Toch zijn de "zakkers" niet gigantisch gezakt (of die staan niet online op t forum :owja: )

Wel leuke reacties en discussies :applaus:

Greetz Emiel
Gebruikersavatar
Lorinser sr
Moderator
Berichten: 11978
Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
Specialisatie: Mediazaken
Locatie: achterhoek
Contacteer:

07 sep 2015 10:02

En ook gezakt :'(
Groetjes Richard

1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat . :sst:
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

07 sep 2015 10:15

Lorinser sr schreef:En ook gezakt :'(
Maak je niet druk, iedereen gaat toch aan de kant voor je dikke AMG-sloep.
De verkeersregels precies kennen is dan niet zo relevant.

Stelling: Alleen bezitters van auto's met minimaal 8-cilinders moeten vrijgesteld worden van een her-examen.
Eens of oneens? :D
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
TWA
Berichten: 271
Lid geworden op: 16 apr 2015 13:31
Mercedes-Benz: W210 E240 2.6 v6 Elegance Select
Locatie: Amsterdam

07 sep 2015 10:20

:lol: zal er dan nog 2 cilinders bij moeten plaatsen :S
bwssoldya
Berichten: 296
Lid geworden op: 19 mei 2014 20:26
Mercedes-Benz: Ex W203 220 CDI '02
Specialisatie: ICT Spul
Locatie: 't Zandt

07 sep 2015 11:12

SK schreef:
Lorinser sr schreef:En ook gezakt :'(
Maak je niet druk, iedereen gaat toch aan de kant voor je dikke AMG-sloep.
De verkeersregels precies kennen is dan niet zo relevant.

Stelling: Alleen bezitters van auto's met minimaal 8-cilinders moeten vrijgesteld worden van een her-examen.
Eens of oneens? :D
Telt het dan ook als je een ander 4 cilinderblok in de kofferbak legt ter vervoer :owja:
Logboek: 2002 W203 200 CDI

"Met de 240 heb je een allround motor die alles in zich heeft wat mercedes ooit aangeboden heeft: een
ZES cillinder motor met VIER cillinder vermogen en ACHT cillinder verbruik"
-MBenzNL
Plaats reactie