Goedemiddag,
Het zit in de planning om binnenkort een s204 aan te schaffen. Dit kan een Nederlandse auto zijn maar het kan ook zo maar gebeuren dat ik weer een auto uit Duitsland tover. Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij aanschaf s204 180,200,250 automaat? Zijn er überhaupt problemen met deze met deze types?
Ik heb zelf wel redelijke ervaring met een w204 180 kompressor en later met een w204 180 CGI maar deze waren zo goed als nieuw.
Bedankt alvast!
Groeten Robert
aankoop tip s204 / waar op letten
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Je hebt ze met 5 en 7 bakken. De 7 vindt ik fijner rijden.
Afhankelijk van de leeftijd moet je de remleidingen goed controleren. Deze hebben zo nu en dan last van roest.
In het geval van een facelift zou ik Becker navigatie vermijden en een auto met comand zoeken
Afhankelijk van de leeftijd moet je de remleidingen goed controleren. Deze hebben zo nu en dan last van roest.
In het geval van een facelift zou ik Becker navigatie vermijden en een auto met comand zoeken
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Komt redelijk vaak voor dat ze opeens niet meer starten, met meestal als oorzaak een kapot EZS. ook gaat de command controller ( draaiknop op de middenconsole) na zo'n 4 tot 5 jaar kapot.
Persoonlijk vind ik de constructie van de afwatering van de voorruit ook niet echt denderend. Ik woon in een boomrijke omgeving en moet die afwateringskanaaltjes wekelijks vrijmaken omdat ze anders verstopt gaan zitten en het water andere wegen gaat zoeken om weg te lopen.
Verder zijn het prima rijdende auto's, waarvan de prestaties van de verhoudingsgewijs kleine motor ( 1600cc) mij nog steeds verbazen.
Persoonlijk vind ik de constructie van de afwatering van de voorruit ook niet echt denderend. Ik woon in een boomrijke omgeving en moet die afwateringskanaaltjes wekelijks vrijmaken omdat ze anders verstopt gaan zitten en het water andere wegen gaat zoeken om weg te lopen.
Verder zijn het prima rijdende auto's, waarvan de prestaties van de verhoudingsgewijs kleine motor ( 1600cc) mij nog steeds verbazen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Het ELV gaat soms defect. EZS is het deel waar de sleutel in gaat en die heeft weinig problemen.dutchtbi schreef:Komt redelijk vaak voor dat ze opeens niet meer starten, met meestal als oorzaak een kapot EZS. ook gaat de command controller ( draaiknop op de middenconsole) na zo'n 4 tot 5 jaar kapot.
Persoonlijk vind ik de constructie van de afwatering van de voorruit ook niet echt denderend. Ik woon in een boomrijke omgeving en moet die afwateringskanaaltjes wekelijks vrijmaken omdat ze anders verstopt gaan zitten en het water andere wegen gaat zoeken om weg te lopen.
Verder zijn het prima rijdende auto's, waarvan de prestaties van de verhoudingsgewijs kleine motor ( 1600cc) mij nog steeds verbazen.
Ik heb zeker wel eens een comandcontroller vervangen maar ik zou dit niet gelijk als zwak punt aanmerken.
Mogelijk dat avantgarde bekleding in het lijstje mag. Bij het gebruik van verkeerde reinigingsmiddelen gaat het scheuren. Regelmatig goed behandelen en het blijft in een prima staat.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
stadslichtlamp-fittingen willen nog wel eens vastsmelten in de koplampen...achterlamp-stekkers willen nog wel eens smelten tgv een massa tekort...afwerk laklaag op het middenconsole paneel bladert na verloop van tijd af
greetingz,
greetingz,
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Subframe rubbers zakken uit
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11532
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
En wat is de klacht dan? ik heb er nog geen 1 vervangen.benzkepower schreef:Subframe rubbers zakken uit
Eigenlijk worden de rubbers achter van alle modellen soepel.
- Robertj
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 09 dec 2007 17:34
- Mercedes-Benz: s204 Avantgarde AMG
- Locatie: Ridderkerk
- Contacteer:
Goedemorgen,
Dank jullie wel voor de reacties!
Het bevestigd wat ik al een klein beetje dacht .. Geen echt gekke dingen.
Zal iig de tips meenemen in de aankoop en het forum zeker op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Groeten Robertj
Dank jullie wel voor de reacties!
Het bevestigd wat ik al een klein beetje dacht .. Geen echt gekke dingen.
Zal iig de tips meenemen in de aankoop en het forum zeker op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Groeten Robertj
BMW......pfff ik fiets liever....
- Robertj
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 09 dec 2007 17:34
- Mercedes-Benz: s204 Avantgarde AMG
- Locatie: Ridderkerk
- Contacteer:
Update ,
Maandag morgen naar Duitsland proefrijden in een s204 c180 cgi BE avantgarde AMG automaat
Kleur: Iridiumzilver
Km stand : 52000
Bouwjaar 08/2010
Auto heeft de wenste opties ... Alleen geen comand.
Hou jullie op de hoogte!
Gr Robertj
Maandag morgen naar Duitsland proefrijden in een s204 c180 cgi BE avantgarde AMG automaat
Kleur: Iridiumzilver
Km stand : 52000
Bouwjaar 08/2010
Auto heeft de wenste opties ... Alleen geen comand.
Hou jullie op de hoogte!
Gr Robertj
BMW......pfff ik fiets liever....