De levensduur van een auto wordt dadelijk gewoon op 8 jaar gesteld....door de overheid (kijk ons nou toch zo schoon zijn!)
Niet dat de auto dan op is, want die wordt gewoon ge-exporteerd...
Dus export is dadelijk echt booming business...
Milieuzones? Iemand last ervan?
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Productie van nieuwe auto's heeft ook echt totaal geen invloed op t milieu. Wat een prutsers zijn t toch weer om zoiets te bedenken.scho2684 schreef:De levensduur van een auto wordt dadelijk gewoon op 8 jaar gesteld....door de overheid (kijk ons nou toch zo schoon zijn!)
Niet dat de auto dan op is, want die wordt gewoon ge-exporteerd...
Dus export is dadelijk echt booming business...
greetings Evan
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Mag er met de sl ook nog in....van 1990.
Site zegt van niet maar als er u9 bijstaat wel,en dat geeft rdw aan.
Dus het zou kunnen
Site zegt van niet maar als er u9 bijstaat wel,en dat geeft rdw aan.
Dus het zou kunnen
Het is altijd wat en zelden goed
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Vooral die batterijpakketten... die hebben totaaaaaaaaaaaaaaaal geen milieubelasting...Evan schreef:[...] Productie van nieuwe auto's heeft ook echt totaal geen invloed op t milieu. Wat een prutsers zijn t toch weer om zoiets te bedenken.
En dan uiteraard nog even de rest van de auto die erom heen zit... Maar gelukkig is het "op papier" allemaal dan goed geregeld, en kunnen de gemeenteambtenaren zichzelf als "Don Quijote" zien in de strijd tegen de vervuilde lucht...
Arjen.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik denk dat we straks ons allemaal in dit topic kunnen melden:
http://www.telegraaf.nl/gezondheid/2480 ... _af__.html
Helaas is dit wel Nederland, dus we mogen dit wel serieus nemen met typisch Nederlandse regeringen aan het roer.
http://www.telegraaf.nl/gezondheid/2480 ... _af__.html
Helaas is dit wel Nederland, dus we mogen dit wel serieus nemen met typisch Nederlandse regeringen aan het roer.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Het gaat ook om plaatselijke milieubelasting (lees: uitstoot). Dat er ergens anders gifgele wolken hangen van de productie zal ze een rotzorg zijn.
Maar ik zal proberen om met mijn schone V8 wat te compenseren als ik er ben
Maar ik zal proberen om met mijn schone V8 wat te compenseren als ik er ben
Logboek S500.
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Dat doet t ook niet, voor eendergelijke denkwijze moet je in de politiek zitten (en vermoedelijk een financieel belang in het gedogen van de uitstoot op de maasvlakte)ik snap echt nog steeds niet waarom dit nu de maatregel zou zijn die de grootste klappen op zou leveren.
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
NOG wel ja,
Bezwaar indienen dus tegen B&W besluit "Milieuzone Rotterdam 15/58242 AS15/26719"
Ook als je niet in Rotterdam woont, want waar je nu denkt dat t n ver van mijn bed show is. Als rRotterdam (en Utrecht) het zonder enige vorm van protest kunnen doorvoeren denken andere gemeentes de groene maffia kiezers te kunnen paaien door ook dergelijke zones in te stellen.
En zolang die kolencentrales open blijven wordt de DET volgnd jaar geheid weer naar boven bijgesteld. En dan is bezwaar maken niet meer mogelijkDe aanscherping van de milieuzone is onder andere afhankelijk van de luchtkwaliteit op dat moment.
Bezwaar indienen dus tegen B&W besluit "Milieuzone Rotterdam 15/58242 AS15/26719"
Ook als je niet in Rotterdam woont, want waar je nu denkt dat t n ver van mijn bed show is. Als rRotterdam (en Utrecht) het zonder enige vorm van protest kunnen doorvoeren denken andere gemeentes de groene maffia kiezers te kunnen paaien door ook dergelijke zones in te stellen.
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
De problemen verschuiven vanzelf. Ondernemers gaan in de weerstand, inkomsten lopen terug (ook parkeerinkomsten), OV raakt zwaar overbelast. Is iets wat niet standhoudt en over een paar jaar weer versoepeld of teruggedraaid wordt.
Logboek S500.
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Gezien de huidige toon in de vooruitblik voorzie ik eerder het volgende.plorie schreef:De problemen verschuiven vanzelf. Ondernemers gaan in de weerstand, inkomsten lopen terug (ook parkeerinkomsten), OV raakt zwaar overbelast. Is iets wat niet standhoudt en over een paar jaar weer versoepeld of teruggedraaid wordt.
Men komt er over een paar jaar in Rotterdam en Utrecht achter dat de milieuzone voor het verkeer in de huidige vorm niets meetbaars heeft opgeleverd.
Ieder weldenkend mens concludeert dan dat we 'm net zo goed kunnen afschaffen en dat we beter iets aan het luchtverkeer etc. kunnen doen, maar dat zal de gemeenteambtenaar niet concluderen.
Integendeel, de conclusie zal zijn: "Zie je wel, de vorige regels waren veel te soepel. Laten we alle auto's ouder dan [vul een willekeurig getal in] jaar weren."
Na een paar jaar wordt dit ook geëvalueerd, en wat blijkt? Wederom geen meetbare impact op de lokale luchtkwaliteit.
Ieder welkdenkend mens concludeert dan [etc.]
Arjen.
Wat je dus zegt is dat we het beste nu met pek en veren richting het gemeentehuis kunnen gaan. Daarna een campagne starten en wat onderzoekers omkopen om aan te tonen dat sandalen en wolle sokken über slecht zijn voor het milieu.
Only dead fish go with the flow
- Geertjan
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
- Mercedes-Benz: 300SL24v.
- Locatie: Veluwezoom
Ik denk dat het wel degelijk nut heeft om te beperken. Dit stimuleert nieuwe initiatieven. Het is natuurlijk op een oude diesel niet te meten, maar als er 1000 oude roeters uit de stad verdwijnen scheelt het toch.
Je moet ook niet steeds naar andere vervuilers wijzen, want die hebben op hun beurt ook weer met steeds nieuwe maatregelen te maken. Neem bijvoorbeeld de nieuwe dreamliner, die 10x zuiniger is dan de vroegere jumbo's.
Zelfde verhaal geldt voor de nieuwe generatie verlichting en ga zo maar door ... .
Je moet ook niet steeds naar andere vervuilers wijzen, want die hebben op hun beurt ook weer met steeds nieuwe maatregelen te maken. Neem bijvoorbeeld de nieuwe dreamliner, die 10x zuiniger is dan de vroegere jumbo's.
Zelfde verhaal geldt voor de nieuwe generatie verlichting en ga zo maar door ... .
Mercedes maakt rijden geweldig .
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Nut om te beperken? Ja. En winst in efficientie en zuinigheid is er altijd wel.
Maar mensen verliezen te gemakkelijk de realiteit uit het hoog, vooral ongeschoolde politici die geen flauw benul van technologische ontwikkeling hebben. Het komt echt niet door een paar dikke sigaar-rokende flappen-tellende kerels die de "grote boze olieindustrie-wolf" zijn dat elektrische auto's nog steeds een flutbereik hebben en geen 80% alternatief zijn voor de gewone benzine en diesel auto's. Het is echt niet zo dat de fabrikanten niet willen, maar probeer het bijvoorbeeld zelf dan eens om een betrouwbare elektrische auto te ontwikkelen die binnen 8 uur volledig is opgeladen en een bereik heeft van 1000 km. En dat dan voor een zeer toegankelijke prijs. En omdat het blijkbaar niet snel genoeg gaat, moet die auto er over 2 jaar al zijn... waar de gemiddelde auto-ontwikkeling 4-7 jaar in beslag neemt. Wie staat er op?
Politici hebben er geen flauw benul van en denken alles makkelijk te kunnen verbieden en zo, niet snappende hoe het werkelijk in elkaar steekt. En natuurlijk eens per zoveel tijd blaten dat over 10 jaar het halve of hele wagenpark van Nederland elektrisch moet zijn. Ja ja, dikke rookworst... betalen jullie die auto's voor ons?
Maar mensen verliezen te gemakkelijk de realiteit uit het hoog, vooral ongeschoolde politici die geen flauw benul van technologische ontwikkeling hebben. Het komt echt niet door een paar dikke sigaar-rokende flappen-tellende kerels die de "grote boze olieindustrie-wolf" zijn dat elektrische auto's nog steeds een flutbereik hebben en geen 80% alternatief zijn voor de gewone benzine en diesel auto's. Het is echt niet zo dat de fabrikanten niet willen, maar probeer het bijvoorbeeld zelf dan eens om een betrouwbare elektrische auto te ontwikkelen die binnen 8 uur volledig is opgeladen en een bereik heeft van 1000 km. En dat dan voor een zeer toegankelijke prijs. En omdat het blijkbaar niet snel genoeg gaat, moet die auto er over 2 jaar al zijn... waar de gemiddelde auto-ontwikkeling 4-7 jaar in beslag neemt. Wie staat er op?
Politici hebben er geen flauw benul van en denken alles makkelijk te kunnen verbieden en zo, niet snappende hoe het werkelijk in elkaar steekt. En natuurlijk eens per zoveel tijd blaten dat over 10 jaar het halve of hele wagenpark van Nederland elektrisch moet zijn. Ja ja, dikke rookworst... betalen jullie die auto's voor ons?
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection