Wat rijden jullie zo tussendoor , als het geen benz is .
- Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4651
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
Jammer René, qua snelheid ga je er wel op achteruit maar gelukkig heb nog ander turbo en supercharger spul staan .
Ik vind het wel een fraaie bak, de achterkant vind ik wel wennen maar kan er mee door. Interieurgewijs ziet het er top uit, sjiek-de-friemel.
Alvast veel plezier gewenst met je Acura .
Ik vind het wel een fraaie bak, de achterkant vind ik wel wennen maar kan er mee door. Interieurgewijs ziet het er top uit, sjiek-de-friemel.
Alvast veel plezier gewenst met je Acura .
Groeten, Florent
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
- Higgins
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
jammer..... kwa looks kan een jap nooit tippen aan een MB (maar dat is persoonlijk natuurlijk)
Tov van de ML vind ik deze nissan (tenminste dat is toch hetzelfde als acura) gewoon een 100 in een dozijn alhoewel is natuurlijk erg luxe is uitgevoerd.
De reden van verkoop kan natuurlijk niemand iets van zeggen, want je hoeft niemand uit te leggen waarom je iets anders koopt, dus...
Ik wens je er wel veel plezier mee uiteraard......
Tov van de ML vind ik deze nissan (tenminste dat is toch hetzelfde als acura) gewoon een 100 in een dozijn alhoewel is natuurlijk erg luxe is uitgevoerd.
De reden van verkoop kan natuurlijk niemand iets van zeggen, want je hoeft niemand uit te leggen waarom je iets anders koopt, dus...
Ik wens je er wel veel plezier mee uiteraard......
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Acura is het alleen in de US gevoerde premium brand van Honda (net zoiets als Toyota/Lexus, Nissan/Infiniti).
Deze heeft net als mijn NSX een 3,5L V6 Vtec maar dan volledig nieuw ontwikkeld en met direct injectie en cilinder uitschakeling.
Lekkere Vtec brul vanaf ca 5200rpm heeft 'ie gelukkig wel
Deze heeft net als mijn NSX een 3,5L V6 Vtec maar dan volledig nieuw ontwikkeld en met direct injectie en cilinder uitschakeling.
Lekkere Vtec brul vanaf ca 5200rpm heeft 'ie gelukkig wel
Laatst gewijzigd door E55amg op 06 mar 2017 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4651
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
aaahja! Veel beter inderdaad, mooier dan ik dacht .
Groeten, Florent
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Nee hoor, net andersom, ik heb nog geen AMG gehad maar staat wel op de wensenlijst (sterker nog, als het goed is wordt er druk gezocht op dit moment).E55amg schreef:Ik volg jou misschien een beetje.. I.p.v. een AMG een (soort van) bussie
Daarbij blijf ík mijn merk trouw, altijd.
#doeslief
-
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Ik rij, tot ik een geschikte S205 heb gevonden, een Alfa 159 2.4 Jtdm Qtronic.
Heerlijke 5 cylinder 2.4 20V diesel met 200PK/400Nm
6 traps automaat van Aisin (toyota dochter)
Distinctive uitvoering met LMV, regensensor, dual zone climate control, leren stuurwiel etc
Extra opties Leer, stoelverwarming, afneembare trekhaak, Alarm en parkeersensoren rondom.
Ruim 10 jaar oud en 236.000 km en mechanisch nog niet moe.
Wel begin je in het interieur wat slijtage te gaan zien.
Echt een fijne reisauto, maar stiekem niet echt een Alfa. Er gaat ook veel te weinig stuk.
Grootste nadeel is de 1680kg leeg gewicht, wat je merkt in het verbruik.
Heerlijke 5 cylinder 2.4 20V diesel met 200PK/400Nm
6 traps automaat van Aisin (toyota dochter)
Distinctive uitvoering met LMV, regensensor, dual zone climate control, leren stuurwiel etc
Extra opties Leer, stoelverwarming, afneembare trekhaak, Alarm en parkeersensoren rondom.
Ruim 10 jaar oud en 236.000 km en mechanisch nog niet moe.
Wel begin je in het interieur wat slijtage te gaan zien.
Echt een fijne reisauto, maar stiekem niet echt een Alfa. Er gaat ook veel te weinig stuk.
Grootste nadeel is de 1680kg leeg gewicht, wat je merkt in het verbruik.
- Bijlagen
-
- IMG_5053.jpg (133.52 KiB) 944 keer bekeken
-
- IMG_5036.jpg (253.38 KiB) 944 keer bekeken
-
- IMG_5043.jpg (137.13 KiB) 944 keer bekeken
-
- IMG_5047.jpg (93.03 KiB) 944 keer bekeken
- plorie
- Berichten: 20875
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dit was toch het eerste model nadat er een kwaliteitsmanager van BMW naar Alfa was gegaan?Eelco77 schreef:Er gaat ook veel te weinig stuk.
Logboek S500.
-
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Ja dat was volgens mij Karl-Heinz Kalbfell. Die kwam van BMW en Rolls Royce. Als steekje onder water was de introductie van de 159 ook in Munchen.
En dat is te merken. Vroegah kon je aan een Alfa makkelijk sleutelen, maar met de 159 zit alles 6 dubbel vast met clipjes, schroeven, klemmetjes en boutjes. Met de 156 joeg je elke 35.000 km er een setje draagarmen door heen, met de 159 is alles nog origineel. Elektronica kon vroeger fraai vonkend de geest geven, maar ook dat lijkt over.
Er zijn met de 159 eigenlijk maar 3 serieuze structurele problemen:
1 Het stuurhuis van de modellen 2005-2007, die poreuze hoezen hebben, waardoor roest en dan lekkage
2 De M32 (GM/Opel) versnellingsbak op de 1.9 diesels, met de hoge voorspanning op de lagers. Ook 2005- 2007
3 De kettingspanners van de benzine varianten.
Verder wat kleinere dingen als snel krassende delen van het dashboard, een regensensor die niet zo goed werkt en de koplampen die niet veel licht geven.
En dat is te merken. Vroegah kon je aan een Alfa makkelijk sleutelen, maar met de 159 zit alles 6 dubbel vast met clipjes, schroeven, klemmetjes en boutjes. Met de 156 joeg je elke 35.000 km er een setje draagarmen door heen, met de 159 is alles nog origineel. Elektronica kon vroeger fraai vonkend de geest geven, maar ook dat lijkt over.
Er zijn met de 159 eigenlijk maar 3 serieuze structurele problemen:
1 Het stuurhuis van de modellen 2005-2007, die poreuze hoezen hebben, waardoor roest en dan lekkage
2 De M32 (GM/Opel) versnellingsbak op de 1.9 diesels, met de hoge voorspanning op de lagers. Ook 2005- 2007
3 De kettingspanners van de benzine varianten.
Verder wat kleinere dingen als snel krassende delen van het dashboard, een regensensor die niet zo goed werkt en de koplampen die niet veel licht geven.
- Jeroen
- Berichten: 25800
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Post Traumatische Ster Stoornis?E55amg schreef:Uit praktische en economische overwegingen (verstand komt misschien toch een beetje met de jaren? ) heb ik besloten dat van mijn uit de hand gelopen autobestand er minimaal 2, misschien 3 uitgaan en er één vervanger voor terugkomt welke de vertrekkende op vrijwel alle punten kan vervangen.
Eén van de vertrekkende auto's wordt met beetje pijn in het hart de bijzondere eind 2009 ML63 mopf 2-look Edition, ook wel 10 Anniversary genoemd, deze gaat op korte termijn in de verkoop.
De vervanger wordt toch weer een (uiteraard vrij unieke, zijn er maar een paar van in NL) Japanner (USA model) net zo of mogelijk nog luxer en met een net zo pagina's lange indrukwekkende optielijst als de ML, met iets meer ruimte maar helaas wel met slechts een 290Pk V6 , 0-100 in onder de 7 sec is voor dagelijks gebruik echter ook wel mee te leven
Paar plaatjes van de eind deze week verwachte niet- Benz..
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Jeroen schreef:
Post Traumatische Ster Stoornis?
gr J
Nee, na de nodige irritaties loopt de ML nu alweer tijd probleemloos en loopt nu nog tot oktober 2017 (dus nog 8 mnd) bijgekochte garantie op, maar ik heb toch eens gekeken naar de enorme running cost van mijn verzameling en geconcludeerd dat nu na 1 1/2 jaar bezit van de ML63 (als blok voor gevallen, vond en vind nog steeds prachtige auto, maar been there, done it) het genoeg is.
Ik ga eens wat snijden in mijn verzameling, de ML en nog wat anders gaat weg en daarvoor 1 vervangende auto. Houd dan toch nog zat ander leuk spul over.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- ruub-sterw201
- Berichten: 6355
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Eelco77 schreef:Ik rij, tot ik een geschikte S205 heb gevonden, een Alfa 159 2.4 Jtdm Qtronic.
Heerlijke 5 cylinder 2.4 20V diesel met 200PK/400Nm
6 traps automaat van Aisin (toyota dochter)
Distinctive uitvoering met LMV, regensensor, dual zone climate control, leren stuurwiel etc
Extra opties Leer, stoelverwarming, afneembare trekhaak, Alarm en parkeersensoren rondom.
Ruim 10 jaar oud en 236.000 km en mechanisch nog niet moe.
Wel begin je in het interieur wat slijtage te gaan zien.
Echt een fijne reisauto, maar stiekem niet echt een Alfa. Er gaat ook veel te weinig stuk.
Grootste nadeel is de 1680kg leeg gewicht, wat je merkt in het verbruik.
Mn broer heeft er ook 1, een 159 2.2 JTS met 185 pk. Manman wat is die motor goed zeg. Daarvoor had hij een V6 in zn 156, dat was nog een stuk leuker
Maar buiten dat ie inderdaad wat gebruikt aan brandstof en ook zijn regensensor soms vreemd doet bevalt de auto hem echt prima. Ikzelf vind het ook nog eens fantastisch uitzien Zeker jou auto in jou kleurstelling is geweldig.
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik doe aan downsizing en rij gemiddeld in een 1.65 liter auto. Een 2.3. liter MB kompressor en...
een 1 liter VW Polo, 45 pk bj 1994, met als arko een schuifdak. En sportstoelen
een 1 liter VW Polo, 45 pk bj 1994, met als arko een schuifdak. En sportstoelen
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 07 sep 2019 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- ruub-sterw201
- Berichten: 6355
- Lid geworden op: 24 mei 2010 19:30
- Mercedes-Benz: W201 + S203
- Specialisatie: W201
- Locatie: Sliedrecht
Baas! Ik had een coupe. een 1.0 ook, Man wat was dat ding traag boven de 100 km/h.
Heb eens gehad dat hij niet meer boven de 60 km/h kwam.. Toen zat er een gat in de zuiger en spoot de olie uit het luchtfilter voor €100,- een nieuw blok gekocht en reed weer prima. Toen een keer mee op 2 wielen gereden waarna echt het halve onderstel kapot was. Vanalles vervangen en er vol gas mee op wintersport geweest, heb toen 180 km/h gereden. Doodeng
Heb eens gehad dat hij niet meer boven de 60 km/h kwam.. Toen zat er een gat in de zuiger en spoot de olie uit het luchtfilter voor €100,- een nieuw blok gekocht en reed weer prima. Toen een keer mee op 2 wielen gereden waarna echt het halve onderstel kapot was. Vanalles vervangen en er vol gas mee op wintersport geweest, heb toen 180 km/h gereden. Doodeng
190D, Deutz Fahr 64', S203 200K
- René SLK230
- Berichten: 11251
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Deze Polo is weliswaar oud maar nog maar net ingereden. 110k NAP kms op de teller. Kocht 'm met 88k voor E 900,-
Wel kop gereviseerd, koppakking, dynamo, bougies, verdeler met rotor en remschijven en blokken voor vernieuwd.
Gebruikt geen druppel olie. Rijdt 's-zomers 1 op 16 a 17. Ontsteking wat vervroegd omdat ie is gemaakt voor 91 RON en ik 95 RON tank. Trekt bij het stoplicht prima op. Alleen naar de honderd+ vraagt idd ff tijd meer dan 20 seconden.
Maarrr, kerngezond. Max 148 echte km/uur geklokt, dan wijst ie 151 aan...
Nadeel: Je wordt onterecht wat meewarig aangekeken. Voordeel: geen nokkenasmagneten of verstelling, geen balansassen, geen EGR-kleppen (wel een geregelde katalysator en de onverwoestbare Bosch mono-point inspuiting), geen ABS/ESP sensoren, kortom he le maal niks dat problemen kan geven.
Starten, lopen
Wel kop gereviseerd, koppakking, dynamo, bougies, verdeler met rotor en remschijven en blokken voor vernieuwd.
Gebruikt geen druppel olie. Rijdt 's-zomers 1 op 16 a 17. Ontsteking wat vervroegd omdat ie is gemaakt voor 91 RON en ik 95 RON tank. Trekt bij het stoplicht prima op. Alleen naar de honderd+ vraagt idd ff tijd meer dan 20 seconden.
Maarrr, kerngezond. Max 148 echte km/uur geklokt, dan wijst ie 151 aan...
Nadeel: Je wordt onterecht wat meewarig aangekeken. Voordeel: geen nokkenasmagneten of verstelling, geen balansassen, geen EGR-kleppen (wel een geregelde katalysator en de onverwoestbare Bosch mono-point inspuiting), geen ABS/ESP sensoren, kortom he le maal niks dat problemen kan geven.
Starten, lopen
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings