wie kan mij iets vertellen over dit berijf is het betrouwbaar of niet
Van Wanrooij Auto`s
Breda
en over deze auto is het een goede wagen waar moet ik op letten en naar kijken als ik deze wil kopen
Link ingekort
Mercedes-Benz C-klasse C 180 Esprit
Prijs€ 3.950
TransmissieHandgeschakeld
Bouwjaar1994
BrandstofBenzine
Kleurdiamantzwart Metallic
CarrosserievormSedan
Aantal deuren4
Kilometerstand200.000 km
wie kent dit bedrijf help
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Roest...
Of alle electrische dingen werken, zoals dashbordverlichting, knoppenverlichting electrische ramen, abs pomp enz enz
Differentieel droog ?
Mijn broertje is ook al maanden op zoek naar een gelijkwaardige auto als jij het over hebt (alleen zoekt hij specifiek een automaat), we zijn er al meerdere tegengekomen met lekke of flink zwetende koppakingen...
Probeer altijd garantie (blok+aandrijving) te bedingen
Of alle electrische dingen werken, zoals dashbordverlichting, knoppenverlichting electrische ramen, abs pomp enz enz
Differentieel droog ?
Mijn broertje is ook al maanden op zoek naar een gelijkwaardige auto als jij het over hebt (alleen zoekt hij specifiek een automaat), we zijn er al meerdere tegengekomen met lekke of flink zwetende koppakingen...
Probeer altijd garantie (blok+aandrijving) te bedingen
#doeslief
- H-D
- Berichten: 7081
- Lid geworden op: 29 mar 2006 11:15
- Mercedes-Benz: ...een grijze...
- Specialisatie: Van alles iewat...
- Locatie: In de buurt van Frankfurt
Hoi Cas,
een kollega rijd al bijna 300.000 km in een C 180, eigenlijk niets mis mee, maar koppakking kan een problem zijn/worden, heeft hij al vervangen. Roest heeft hij ook een problem mee gehad, maar opgelosst door MB (Kijk achter/onder alle rubbers!! )
Success, H-D
een kollega rijd al bijna 300.000 km in een C 180, eigenlijk niets mis mee, maar koppakking kan een problem zijn/worden, heeft hij al vervangen. Roest heeft hij ook een problem mee gehad, maar opgelosst door MB (Kijk achter/onder alle rubbers!! )
Success, H-D
Groetjes, H-D
Don´t dream your life, live your dreams!!
Don´t dream your life, live your dreams!!
Er zijn twee dingen die zich tot een ramp kunnen ontwikkelen als je er pas na de aankoop achter komt.
!. Helaas veel voorkomend bij Mercedes geknoei met kilometerstanden.
2. Niet goed herstelde schade waardoor de uitlijning mogelijk niet klopt en er vaak roest ontstaat op vreemde plaatsen.
Het eerste kun je zelf voor een groot deel nagaan door naar de Nationale Auto Pas te vragen en te kijken of daar vreemde dingen in staan.
Als er iets niet klopt staat er heel netjes: kilometerstand is niet logisch. De NAP is overigens niet 100% waterdicht.
Een onderhoudsboekje dat compleet is ingevuld tot voor de verkoop van de auto geeft een beter garantie.
Ook heel goed om de kilometers te controleren laat de auto uitlezen bij een officieële dealer en vraag om de intern opgeslagen tellerstand.
Electronische tellers hebben twee geheugens eentje die de teller aanstuurt en een andere minder toegangkelijke die de tellerstand intern opslaat. Deze laatste kan niet zo makkelijk worden veranderd door de tellerknoeiers.
Als je niet voldoende kijk hebt op de toestand van de carrosserie kan een kort bezoek aan een goed schadeherstelbedrijf je een beter idee geven van de auto. Een ervaren carrosserie hersteller ziet vaak in een oogwenk of de auto een verleden heeft.
Let ook eens op de reactie van de verkoper als je vraagt naar de autopas en het onderhoudsboekje.
Kijk eens naar andere auto's die het bedrijf aanbiedt.
Staan daar dubieuze aanbiedingen tussen wees dan extra voorzichtig of beter nog ga op zoek naar een andere aanbieding.
Er zijn volop gebruikte auto's te koop. Een andere kandidaat is snel gevonden.
Als de auto door deze eerste proeven komt kun je overwegen hem door de ANWB te laten keuren. Dat kost ongeveer 250 euro.
Alternatief daarvoor is een beroep doen op een forumlid in de omgeving waar de auto staat die al dan niet beroepsmatig kennis heeft van zaken.
!. Helaas veel voorkomend bij Mercedes geknoei met kilometerstanden.
2. Niet goed herstelde schade waardoor de uitlijning mogelijk niet klopt en er vaak roest ontstaat op vreemde plaatsen.
Het eerste kun je zelf voor een groot deel nagaan door naar de Nationale Auto Pas te vragen en te kijken of daar vreemde dingen in staan.
Als er iets niet klopt staat er heel netjes: kilometerstand is niet logisch. De NAP is overigens niet 100% waterdicht.
Een onderhoudsboekje dat compleet is ingevuld tot voor de verkoop van de auto geeft een beter garantie.
Ook heel goed om de kilometers te controleren laat de auto uitlezen bij een officieële dealer en vraag om de intern opgeslagen tellerstand.
Electronische tellers hebben twee geheugens eentje die de teller aanstuurt en een andere minder toegangkelijke die de tellerstand intern opslaat. Deze laatste kan niet zo makkelijk worden veranderd door de tellerknoeiers.
Als je niet voldoende kijk hebt op de toestand van de carrosserie kan een kort bezoek aan een goed schadeherstelbedrijf je een beter idee geven van de auto. Een ervaren carrosserie hersteller ziet vaak in een oogwenk of de auto een verleden heeft.
Let ook eens op de reactie van de verkoper als je vraagt naar de autopas en het onderhoudsboekje.
Kijk eens naar andere auto's die het bedrijf aanbiedt.
Staan daar dubieuze aanbiedingen tussen wees dan extra voorzichtig of beter nog ga op zoek naar een andere aanbieding.
Er zijn volop gebruikte auto's te koop. Een andere kandidaat is snel gevonden.
Als de auto door deze eerste proeven komt kun je overwegen hem door de ANWB te laten keuren. Dat kost ongeveer 250 euro.
Alternatief daarvoor is een beroep doen op een forumlid in de omgeving waar de auto staat die al dan niet beroepsmatig kennis heeft van zaken.