lecram schreef:Had het ook niet met jouw financiele situtatie te maken?
Nee, voor zover ik het mij kan herinneren had het niets met mijn financiële situtatie
te maken.
Ik zie ook niet wat dat ermee te maken heeft, maar ja...
Frank 190E schreef:Ik vind 44 dagen ook wel wat lang voor een reparatie.
Maar goed,je hebt hem weer terug en een niet te grote rekening.
Is het belangrijkste toch
Nou nog de APK goed en rijden met die hap.
Dat is inderdaad het belangrijkste ja.
Maar helaas staat hij nu weer bij een garage en wel bij gebr. van Orsouw in Eindhoven.
Gisteren heb ik hem met een vriend opgehaald bij de garagehouder thuis.
Doordat die vriend eerst nog even iets moesten doen en dat nogal flink uitliep konden we niet meer op tijd bij de garage zijn, vandaar.
Maar gelukkig was dit geen enkel probleem.
Na een gezellige uurtje of 1,5 zijn we weer huiswaarts gekeerd.
De wagen stond van achter weer heel mooi op z'n veertjes i.p.v. met een doorgezakte kont.
Toen ik de wagen starte liep hij 2.200tpm.
in z'n N(eutraal).
Even later zakte dat gelukkig weer.
In z'n D draaide hij ca. 900tpm.
Op de snelweg voornamelijk op cruise control gereden.
Het viel mij op dat ik bij 117km/u. op de teller nergens last van had maar bij 118km/u en meer hoorde ik links achter een soort gezoem.
Hoe harder ik reed, hoe harder het geluid.
Iedereen zegt dat het een wiellager zou kunnen zijn maar dan moet ik dat ook horen bij mindere snelheden.
Toen ik in Eindhoven op de Boschdijk reed viel het mij op dat, als ik b.v. 70km/u. wilde blijven rijden dat dit niet lukte.
Als ik ietsjes gas gaf dan schoot de toerenteller met 500 toeren omhoog en accelereerde de wagen. (je voelde ook echt een tik/schok, moeilijk uit te leggen)
Als ik het gas een heel klein beetje minderde dan zakte de toerenteller weer met 500 toeren, je voelde weer die tik (schok is eigenlijk een te groot woord) en liep de snelheid langszaam terug.
De snelheid vasthouden of vloeiend accelereren lukte dus niet.
Ook heb ik op de Boschdijk nog heel even overgeschakeld op LPG maar merkte geen rare dingen.
De garagist zei dat de motor plofte e.d. bij het loslaten van het gaspedaal maar ik merkte niets.
Nou zou het kunnen omdat de motor warm was en/of ik al een tijdje reed maar ik heb hem toch maar weer op benzine gezet. (better safe than sorry)
Toen ik thuiskwam en gelukkig kon parkeren op mijn favoriete plekje deed ik, met lopende motor, de deur open en merkte gewoon dat de wagen veel meer lawaai maakte dan ik gewend was.
Na binnenkomst heb ik de garagist gebeld en hem dit voorgelegd samen met nog wat kleine puntjes zoals o.a. een niet werkende centrale deurvergrendeling.
Hij vertelde mij dat het weleens de Lambda sonde kon zijn.
Vandaag ben ik naar de EMA gereden maar die vertelde mij in eerste instantie dat er in een 280SE geen Lambda sonde zit.
Daarna vertelde ze mij dat ze een evt. fout niet konden uitlezen via het diagnosesysteem en dat ze nu niemand hadden die ook nog eens verstand van een W126 had.
Dus ik ben maar doorgereden naar van Orsouw.
Daar aangekomen kwam er gelijk iemand bij om te kijken en hij zei ook dat ik geen Lambda sonde had.
Maar waarschijnlijk wel een één of andere regelunit zoals dat toendertijd in Duitsland gebruikelijk was.
Nadat ik hem had gestart zei hij dat ik wel een Lambda sonde had.
Hij hoorde ook dat de wagen flink lucht aanzoog en het vermoeden is nu dat er ergens één of meerdere slangen losgeschoten zijn. (zoals Iecram al aangaf)
Waarschijnlijk is dat die PLOF geweest die de garagist had gehoord.
Ook zou dit de oorzaak kunnen zijn van 'alle' andere problemen. (ik hoop het maar want dan vallen de kosten tenminste ook nog mee)
Maar omdat de wagen ook nog APK (goed)gekeurd moet worden is de wagen hoogstwaarschijnlijk niet voor het weekend klaar.
Maar ik vind het toch al fijn dat ze er zo snel naar kijken.
Dus we wachten nog maar even af want rijden zonder geldige APK zie ik niet zitten.
Vandaag wel even vlug de wagen bekeken en van het laswerk is zo 1, 2, 3 niets te zien.
Groetjes, Rene.