Krankzinnige onderneming.

Zinnige onderwerpen die niet in bovenstaande categorieën passen.
Gebruikersavatar
Rainaldo
Beheerder
Berichten: 7804
Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
Mercedes-Benz: W212 E200CGI
Specialisatie: Financiële forumzaken
Locatie: Nieuwpoort - NL
Contacteer:

27 nov 2006 23:44

Hij is er vandaag de hele dag mee bezig geweest maar de wagen wil niet meer starten.
Euh.. dat is de meest gebruikte smoes om een klant aan het lijntje te houden..

Lastig dat je niet even langs kunt rijden om te zien hoe het ervoor staat.
(tevens prettig voor de garagehouder dit te weten...)

Dit duurt echt veel te lang, maarja wat moet je anders..
:|
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.

Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Gebruikersavatar
Herr Flick
Berichten: 2634
Lid geworden op: 04 sep 2006 21:18
Locatie: Arnhem

28 nov 2006 01:49

Of dr is iets met die kar gebeurt... Als je er langs gaat lijkt het me iig slim om het niet in je eentje te doen.
Dit forum is ONBETAALBAAR! Oftoch niet?
Sparen jullie ook airmiles voor stichting aap?
Sterretje1968
Berichten: 9695
Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
Mercedes-Benz: ---
Specialisatie: Off topic
Locatie: Eindhoven

28 nov 2006 04:46

Domi schreef:Sterretje, ik blijf duimen!! (jaja gratis :wink: )
Rene59 schreef:Rene, ik neem het risiko en ga nu toch maar duimen voor je.
Dit is te gek voor woorden toch?
Dank je Domi en Rene. :)
Dit begint inderdaad een beetje te gek te woorden ja. :(
lecram schreef:Heeft de garagehouder (ik zal zijn naam ook niet noemen :D ) wel gekeken of alle slangen van het injectiesysteem nog zijn aangesloten?
Na een backfire wil er weleens eentje losschieten.
lecram, of ik het ooit ergens vermeld heb weet ik niet meer maar de kans is groot dat jij hem kent als bezitter van een W123.
Ik weet niet of hij daar naar gekeken heeft.
Ik neem aan dat hij wel weet wat hij doet.
Hij zei dat het geen backfire was omdat de luchtklep helemaal recht is.
MIKE C200 schreef:Vrij logisch hij MIST JOU hij is helemaal alleen in de grote garage :P
ga er gauw heen om zijn spiegeltje vast tehouden dan komt alles goed ;)
Mike, dat zou best wel eens kunnen. :P
Rainaldo schreef:
Hij is er vandaag de hele dag mee bezig geweest maar de wagen wil niet meer starten.
Euh.. dat is de meest gebruikte smoes om een klant aan het lijntje te houden..

Lastig dat je niet even langs kunt rijden om te zien hoe het ervoor staat.
(tevens prettig voor de garagehouder dit te weten...)

Dit duurt echt veel te lang, maarja wat moet je anders.. :|
Rainaldo, of het een smoes ik weet ik niet.
Hij zegt zelf dat de mijne nu vreselijk in de weg staat omdat het volgende werk nu moet wachten totdat mijn wagen klaar is.
Ik heb gezegd dat ik hem zondag nodig heb, dus ben benieuwd.
Rene59 schreef:Of dr is iets met die kar gebeurt...
Als je er langs gaat lijkt het me iig slim om het niet in je eentje te doen.
Rene, ik vermoed dat hij dat dan wel eerlijk zou zeggen.
Ook heb ik contact met iemand die er regelmatig langs gaat dus dan zal ik het (hopelijk) daar wel van horen.
Maar ik ga maar geen doemsenario's bedenken want dan maak ik mijzelf alleen maar gek.
Groetjes, Rene.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.

W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 :))
Gebruikersavatar
Lecram
Berichten: 2053
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
Locatie: Barendrecht

28 nov 2006 09:14

Die garagehouder is wel te vertrouwen. Ik ken hem persoonlijk.

Maar een niet verbogen luchtschijf geeft geen garantie dat er geen slangen afgeschoten kunnen zijn. Ff checken sluit het iig uit.

Dat het lang duurt, ligt niet alleen aan de garage, Rene, dat weet jij ook wel. Het is wel zo eerlijk om hier ook te vertellen wat jouw aandeel is in de vertraging.
Sterretje1968
Berichten: 9695
Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
Mercedes-Benz: ---
Specialisatie: Off topic
Locatie: Eindhoven

29 nov 2006 02:47

lecram schreef:Die garagehouder is wel te vertrouwen. Ik ken hem persoonlijk.
Owww, maar ik heb ook niet gezegt dat ik hem niet vertrouw hoor.
Als ik hem niet zou vertrouwen dan stond mijn wagen nu niet daar. :P
Even teruglezend moet ik eerlijk bekennen dat dit wel uit mijn laatste reactie te halen zou kunnen zijn maar dat absoluut niet ter sprake is.
Toen ik dat schreef had ik even mijn hoofd te vol met mijn eigen wagen (en de evt. organisatorische problemen die ik deze week zou kunnen krijgen als de wagen niet af zou komen) en ik had net met iemand gesproken die helaas veel te veel pech heeft en wat mij nogal aangrijpt.
Dus was in een negatieve bui. :(
lecram schreef:Maar een niet verbogen luchtschijf geeft geen garantie dat er geen slangen afgeschoten kunnen zijn. Ff checken sluit het iig uit.
Heb vandaag gehoord dat het een lekkage is van het membraam van de verdamper. (wat dat ook mag inhouden. Hij heeft het wel uitgelegt maar ik ben niet zo technisch)
lecram schreef:Dat het lang duurt, ligt niet alleen aan de garage, Rene, dat weet jij ook wel. Het is wel zo eerlijk om hier ook te vertellen wat jouw aandeel is in de vertraging.
Mijn aandeel had ik al beschreven:
Sterretje1968 schreef:Mijn wagen is eindelijk (bijna) klaar.
Hij moet alleen nog gekeurd worden.
Helaas liggen de autopapieren nog hier. :stom:
Tja, is wel handig als de garagehouder daar je daar ook even op attenteerd, maar ja.
Vroeger heb ik wel een wagentje gehad maar dat was te kort om zelfs maar aan een APK te denken.
De rest van mijn leven heb ik in huurwagens rondgereden.
En dan denk je niet aan de autopapieren.
Autopapieren? Owww, die zullen wel in het dashboardkastje liggen.
Tja, dit was niet slim van mij maar dat is 1 dag geweest want ik heb de papieren 's nachts nog in de brievenbus gegooid.
En ja, ik was inderdaad op 16 oktober te laat volgens hem. (had ik al in een ander topic geschreven)
Hij zegt dat hij mij om 10:00 uur had verwacht maar volgens mij was het duidelijk dat ik pas laat zou komen.
Tja, foutje is menselijk maar dan nog is dat 2 dagen die mijn schuld zijn dus zo groot is mijn aandeel ook niet.

Begrijp mij goed Iecram, het is echt niet mijn bedoeling om hem zwart te maken of wat dan ook en dat is het ook nooit geweest.
Ik vind 44 dagen alleen wel wat lang.
Maar ik zeg er ook bij dat ik absoluut geen benul heb van de tijd dat dit werk in beslag neemt.
En dat de wagen nu ineens niet meer goed op LPG loopt, tja daar kan hij natuurlijk ook niets aan doen.
Daarintegen vind ik de rekening (gelukkig) héél erg meevallen. :)

Maar al met al, om 09:00 uur staat hij bij de garage voor de APK dus we wachten nog maar even af.
Hij loopt niet op LPG maar wel op benzine dus ik zal nog langs een LPG-bedrijf moeten gaan als ik hem terug heb. :|

Groetjes, Rene.
Groetjes, Rene.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.

W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 :))
Gebruikersavatar
Lecram
Berichten: 2053
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:10
Mercedes-Benz: Viano Marco Polo V6 cdi 2011 | BMW 330e 2020
Locatie: Barendrecht

29 nov 2006 08:20

Had het ook niet met jouw financiele situtatie te maken?
Frank 190E
Berichten: 1576
Lid geworden op: 05 mar 2006 08:55
Locatie: Heerlen

29 nov 2006 08:29

Ik vind 44 dagen ook wel wat lang voor een reparatie.
Maar goed,je hebt hem weer terug en een niet te grote rekening.
Is het belangrijkste toch :)
Nou nog de APK goed en rijden met die hap.
Sterretje1968
Berichten: 9695
Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
Mercedes-Benz: ---
Specialisatie: Off topic
Locatie: Eindhoven

30 nov 2006 19:24

lecram schreef:Had het ook niet met jouw financiele situtatie te maken?
Nee, voor zover ik het mij kan herinneren had het niets met mijn financiële situtatie :P te maken.
Ik zie ook niet wat dat ermee te maken heeft, maar ja...
Frank 190E schreef:Ik vind 44 dagen ook wel wat lang voor een reparatie.
Maar goed,je hebt hem weer terug en een niet te grote rekening.
Is het belangrijkste toch :)
Nou nog de APK goed en rijden met die hap.
Dat is inderdaad het belangrijkste ja.
Maar helaas staat hij nu weer bij een garage en wel bij gebr. van Orsouw in Eindhoven.

Gisteren heb ik hem met een vriend opgehaald bij de garagehouder thuis.
Doordat die vriend eerst nog even iets moesten doen en dat nogal flink uitliep konden we niet meer op tijd bij de garage zijn, vandaar.
Maar gelukkig was dit geen enkel probleem.
Na een gezellige uurtje of 1,5 zijn we weer huiswaarts gekeerd.

De wagen stond van achter weer heel mooi op z'n veertjes i.p.v. met een doorgezakte kont.
Toen ik de wagen starte liep hij 2.200tpm. :shock: in z'n N(eutraal).
Even later zakte dat gelukkig weer.
In z'n D draaide hij ca. 900tpm.
Op de snelweg voornamelijk op cruise control gereden.
Het viel mij op dat ik bij 117km/u. op de teller nergens last van had maar bij 118km/u en meer hoorde ik links achter een soort gezoem.
Hoe harder ik reed, hoe harder het geluid.
Iedereen zegt dat het een wiellager zou kunnen zijn maar dan moet ik dat ook horen bij mindere snelheden.
Toen ik in Eindhoven op de Boschdijk reed viel het mij op dat, als ik b.v. 70km/u. wilde blijven rijden dat dit niet lukte.
Als ik ietsjes gas gaf dan schoot de toerenteller met 500 toeren omhoog en accelereerde de wagen. (je voelde ook echt een tik/schok, moeilijk uit te leggen)
Als ik het gas een heel klein beetje minderde dan zakte de toerenteller weer met 500 toeren, je voelde weer die tik (schok is eigenlijk een te groot woord) en liep de snelheid langszaam terug.
De snelheid vasthouden of vloeiend accelereren lukte dus niet.
Ook heb ik op de Boschdijk nog heel even overgeschakeld op LPG maar merkte geen rare dingen.
De garagist zei dat de motor plofte e.d. bij het loslaten van het gaspedaal maar ik merkte niets.
Nou zou het kunnen omdat de motor warm was en/of ik al een tijdje reed maar ik heb hem toch maar weer op benzine gezet. (better safe than sorry)
Toen ik thuiskwam en gelukkig kon parkeren op mijn favoriete plekje deed ik, met lopende motor, de deur open en merkte gewoon dat de wagen veel meer lawaai maakte dan ik gewend was.

Na binnenkomst heb ik de garagist gebeld en hem dit voorgelegd samen met nog wat kleine puntjes zoals o.a. een niet werkende centrale deurvergrendeling.
Hij vertelde mij dat het weleens de Lambda sonde kon zijn.

Vandaag ben ik naar de EMA gereden maar die vertelde mij in eerste instantie dat er in een 280SE geen Lambda sonde zit.
Daarna vertelde ze mij dat ze een evt. fout niet konden uitlezen via het diagnosesysteem en dat ze nu niemand hadden die ook nog eens verstand van een W126 had.
Dus ik ben maar doorgereden naar van Orsouw.

Daar aangekomen kwam er gelijk iemand bij om te kijken en hij zei ook dat ik geen Lambda sonde had.
Maar waarschijnlijk wel een één of andere regelunit zoals dat toendertijd in Duitsland gebruikelijk was.
Nadat ik hem had gestart zei hij dat ik wel een Lambda sonde had. :S

Hij hoorde ook dat de wagen flink lucht aanzoog en het vermoeden is nu dat er ergens één of meerdere slangen losgeschoten zijn. (zoals Iecram al aangaf)
Waarschijnlijk is dat die PLOF geweest die de garagist had gehoord.
Ook zou dit de oorzaak kunnen zijn van 'alle' andere problemen. (ik hoop het maar want dan vallen de kosten tenminste ook nog mee)

Maar omdat de wagen ook nog APK (goed)gekeurd moet worden is de wagen hoogstwaarschijnlijk niet voor het weekend klaar. :|
Maar ik vind het toch al fijn dat ze er zo snel naar kijken.

Dus we wachten nog maar even af want rijden zonder geldige APK zie ik niet zitten.

Vandaag wel even vlug de wagen bekeken en van het laswerk is zo 1, 2, 3 niets te zien. :goedzo:

Groetjes, Rene.
Groetjes, Rene.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.

W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 :))
Frank 190E
Berichten: 1576
Lid geworden op: 05 mar 2006 08:55
Locatie: Heerlen

30 nov 2006 19:32

Je hebt er wel veel pech mee.
Zit niet echt mee :(
Gebruikersavatar
Silberdistelgrün
Berichten: 1655
Lid geworden op: 12 nov 2006 19:50
Mercedes-Benz: 380SE, W126 1981
Locatie: Drenthe

30 nov 2006 23:50

Rene, je schreef:
Na binnenkomst heb ik de garagist gebeld en hem dit voorgelegd samen met nog wat kleine puntjes zoals o.a. een niet werkende centrale deurvergrendeling.
Hij vertelde mij dat het weleens de Lambda sonde kon zijn.


Wat heeft dat met elkaar te maken?
De centrale deurvergrendeling werkt op vacuum/luchtdruk door middel van de pomp die rechts naast je reservewiel zit.
Heeft totaal niets met de motor, of het motor vacuum te maken.
Als er een Lambda sonde inzit [?] dan zit dat ding in de uitlaat, in of kort na het spruitstuk. Dus ook hier zie ik geen connectie tussen het vacuum en de uitlaat......
Cor
Sterretje1968
Berichten: 9695
Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
Mercedes-Benz: ---
Specialisatie: Off topic
Locatie: Eindhoven

01 dec 2006 01:09

Hoi Cor,

Dit heb ik wat verkeerd opgeschreven :oops: , misschien dat het zo beter is?

[...]

Verhaaltje over de motor e.d.

[...]

Na binnenkomst heb ik de garagist gebeld en hem dit voorgelegd. (samen met nog wat kleine puntjes zoals o.a. een niet werkende centrale deurvergrendeling)
Hij vertelde mij dat het weleens de Lambda sonde kon zijn.

Groetjes, Rene.
Groetjes, Rene.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.

W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 :))
Sterretje1968
Berichten: 9695
Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
Mercedes-Benz: ---
Specialisatie: Off topic
Locatie: Eindhoven

03 dec 2006 02:37

3x ingelogt en nog vergeten te plaatsen. :oops:

Vrijdag de wagen opgehaald bij van Orsouw.
Paar slangen vastgezet en afgesteld (kosten: € 75,-- :S ) en hij loopt heel mooi.
Schokken en stoten doet hij niet meer en ik moest soms op de toerenteller kijken of de motor wel liep. :P

- Ze hebben mij verteld dat de verdamper niet meer helemaal in orde was en dat ik daarom zo'n vermogensverlies had als ik op LPG reed. (nieuwe OVML € 116,-- :| )
- Ook het mengstuk (als ik het goed heb onthouden) kon ik dan beter vervangen. (nieuwe OVML € 150,-- :| )
Prijzen zijn excl. € 50,-- p.uur arbeid.
- De injectie bleef, na het overschakelen op LPG nog wat benzine nadruppelen.

Voor de APK hadden ze geen tijd meer dus verwezen ze mij door naar een ander bedrijf.
Daar aangekomen hadden die ook geen tijd en ook zij verwezen mij door.
Bedrijf 3 ook geen tijd, etc.
Uiteindelijk bij bedrijf 4 hadden ze wel tijd voor een APK. (kosten € 40,-- :S )
Ergens wel lullig want in feite was de hele wagen in orde maar ja, niemand vertrouwd elkaar en kijkt toch alles weer na, want stel dat je een steekproef krijgt...
Dus ik vind het lullig máár vanuit de garage gezien snap ik het wel.
Er zijn helaas teveel bedrijven/klanten die niet te vertrouwen zijn.

Glansrijk geslaagd natuurlijk alleen was het CO (of CO² dat weet ik niet meer) ietsjes te hoog.
Dus deze hebben ze ietsjes lager gezet.
Nadien blijkt de motor SOMS af te slaan als ik b.v. moet remmen bij een verkeerslicht.
Ik heb zelf het idee dat het toerental nu iets te zuinig staat afgesteld.
Daar zijn ze verder niet aan geweest.

Maar het belangrijkste is dat ik weer legaal de weg op mag en dat de wagen weer op LPG rijd. :)

Owww, bij de APK kwam nog een roestplekje aan het licht dat behandeld moet worden.

Volgende week gaan we maar eens naar de dingetjes kijken die (nog) niet goed zijn.

Groetjes, Rene.
Groetjes, Rene.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.

W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 :))
Wim E230
Berichten: 2233
Lid geworden op: 20 aug 2005 09:17

03 dec 2006 06:38

:S sjonge, sjonge wat een verhaal!
Nu maar hopen dat alles goed gemaakt is en dat je weer met veel plezier er in kan rondtoeren :goedzo:

Heel veel rijplezier met je Benz.

grts Wim W202
Sterretje1968
Berichten: 9695
Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
Mercedes-Benz: ---
Specialisatie: Off topic
Locatie: Eindhoven

04 dec 2006 19:24

Wim W202 schreef:Nu maar hopen dat alles goed gemaakt is en dat je weer met veel plezier er in kan rondtoeren :goedzo:

Heel veel rijplezier met je Benz.
Dank je. :)

Afgelopen zondag naar Tilburg geweest (surprize-avond) en heb heerlijk genoten ondanks het snertweer.
De planning voor vandaag was eigenlijk naar van Orsouw gaan maar ik had totaal geen zin om ook maar iets te doen. :S
Ach ja, morgen weer een dag. :)
Groetjes, Rene.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.

W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 :))
Sterretje1968
Berichten: 9695
Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
Mercedes-Benz: ---
Specialisatie: Off topic
Locatie: Eindhoven

13 dec 2006 01:39

Afgelopen dinsdag ben ik terug gegaan naar het APK keurstation en gevraagd wat ze nu precies hadden gedaan.
Die info goed in m'n hoofdje opgeslagen en toen naar van Orsouw gegaan.
Helaas kon ik niet meekijken omdat ik de wagen moest blijven zitten en op de rem moest drukken. (in stand D)
De monteur heeft wat gefriemeld en hij loopt nu inderdaad ietsjes beter maar slaat toch heel soms nog af.
Wel weet ik zelf nu wat ik kan doen maar daarvoor was het toen een beetje veel te nat.

Ook even gevraagd naar een kapje om voor het luchtfilter te monteren (tip van een andere W126 LPG rijder) maar dat zal nog even moeten wachten.
Zelf heb ik het gereedschap er niet voor en een vriend van mij zit momenteel een paar dagen in het buitenland, dus dat komt (misschien als het nodig is) nog.

Heb onderweg wel even goed opgelet en ik merkte dat hij een aantal keer afsloeg nadat ik wat sneller had afgeremd.

Afgelopen dinsdagmiddag starte ik hem maar toen ik weg wilde rijden was het pruttel pruttel pruttel en hij sloeg af.
Dit gebeurde 3x voordat ik zelfs de "inrit" af was.
Daarna overgezet op benzine en toen deed hij het wel goed.
Onderweg nog 2x geprobeerd maar helaas zelfde verhaal.

Vandaag (woensdag) gaat de wagen weer terug naar van Orsouw om er (in 1e instantie) een nieuwe verdamper (OVML) in te laten zetten. (en nog wat kleine dingetjes)
Dan gaan ze testen en als het nodig is komt er ook een nieuw OVML mengstuk in maar dat weet ik dus nog niet.

Hopelijk heb ik hem op tijd terug (ze doen het 'even' tussendoor) want zondag heb ik hem nodig.
En dan hoop ik toch echt dat ze weer vlekkeloos loopt en dat het voorlopig is gedaan met reparatie's. :|

Groetjes, Rene.
Groetjes, Rene.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.

W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 :))
Plaats reactie