Mijn low budget C200K projectwagen

Video's en filmpjes van Mercedes-Benz.
ndrmini
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

Mijn low budget C200K projectwagen

Berichtdoor ndrmini » 21 feb 2017 11:31

Deze wagen heb ik gekocht zonder startende motor, nu zijn we 1 jaartje later...

in het filmpje zie je tot en met 2:35 fotos met stap per stap alle aanpassingen
Het uiterlijk van de wagen is onveranderd gebleven (zelfs de velgen en einddemper zijn nog origineel)

alle aanpassingen zijn zo goedkoop mogelijk gebeurd
zelfs het spruitstuk heeft mij maar 200€ gekost

Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket

Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 40191
Lid geworden op: 03 jul 2005 12:19
Mercedes-Benz: Ja
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: Mijn low budget C200K projectwagen

Berichtdoor Peter » 21 feb 2017 12:18

Zo die gaat best af! :applaus:

Ben benieuwd naar meer details :goedzo:
Wisdom is the daughter of experience.
Aankomende forumactiviteit:
:politie: Zaterdag 27 januari 2018: Nieuwjaarsborrel bij Rüttchen Gorinchem (Forumteam). :politie:

Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5399
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

Re: Mijn low budget C200K projectwagen

Berichtdoor SK » 21 feb 2017 12:34

Dat is een gaaf project, maakt indruk.
De motor blijft ook bij 150+km/h flink doortrekken, dat is misschien wel opmerkelijker dan de 6.6s 0-100km/h :)
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.

Gebruikersavatar
CorW
S-Klasse Clublid
S-Klasse Clublid
Berichten: 1029
Lid geworden op: 13 jul 2016 12:09
Mercedes-Benz: W140 S600
Specialisatie: Printers.
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Mijn low budget C200K projectwagen

Berichtdoor CorW » 21 feb 2017 15:13

:goedzo:
The good news is there is no more bad news.

Gebruikersavatar
Cornelis
Donateur
Berichten: 7417
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: S211 E320 CDI R6 AvantGarde
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

Re: Mijn low budget C200K projectwagen

Berichtdoor Cornelis » 21 feb 2017 16:46

SK schreef:Dat is een gaaf project, maakt indruk.
De motor blijft ook bij 150+km/h flink doortrekken, dat is misschien wel opmerkelijker dan de 6.6s 0-100km/h :)


+1 :goedzo:
Groet Kees

---- The true sign of intelligence is not knowledge but imagination ---

Gebruikersavatar
S300turbodiesel
Donateur
Berichten: 3057
Lid geworden op: 08 aug 2009 16:28
Mercedes-Benz: R170 SLK230 Kompressor '97
Specialisatie: Water transport
Locatie: Gorinchem / Los Santos

Re: Mijn low budget C200K projectwagen

Berichtdoor S300turbodiesel » 21 feb 2017 16:58

nice, blok heeft goede potentie zo te zien.

W220L
Donateur
Berichten: 2507
Lid geworden op: 19 okt 2005 07:53
Mercedes-Benz: E55 AMG
Specialisatie: Wachten

Re: Mijn low budget C200K projectwagen

Berichtdoor W220L » 21 feb 2017 17:13

Leuk project met een prima resultaat :goedzo:

Gebruikersavatar
Mercedes_W202
Berichten: 884
Lid geworden op: 26 jun 2011 13:44
Mercedes-Benz: W202 & S124 EX S204
Locatie: Kranenburg, Duitsland

Re: Mijn low budget C200K projectwagen

Berichtdoor Mercedes_W202 » 21 feb 2017 17:51

Mooi project. Blijf vooral je voortgang poste :goedzo:
Beter Een Goed Kort Leven, Dan Een Slecht Lang Leven
De mortuis nil nisi bene

Gebruikersavatar
Ton Selhorst
Berichten: 796
Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
Mercedes-Benz: Geen SLK meer
Specialisatie: In de ruimte lullen

Re: Mijn low budget C200K projectwagen

Berichtdoor Ton Selhorst » 21 feb 2017 19:08

GEWELDIG!!!!! :goedzo:

Kan niet wachten op de volgende post :applaus:

Gebruikersavatar
Mercedes-Benz W168
Donateur
Berichten: 2488
Lid geworden op: 25 mei 2014 20:52
Mercedes-Benz: A160 | 2001 (W168)
Locatie: Prov. Zuid-Holland (Bollenstreek)

Re: Mijn low budget C200K projectwagen

Berichtdoor Mercedes-Benz W168 » 21 feb 2017 20:08

Gaaaaaaaf! Leuk dat je dit met ons wilt delen.
Ik zou zeggen, maak een logboek aan om alles te documenteren en óók the future mods :).
Groeten, Florent

Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.

Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2063
Lid geworden op: 24 jul 2009 13:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

Re: Mijn low budget C200K projectwagen

Berichtdoor Maus2000 » 22 feb 2017 09:27

Mooi Project,

Het enige wat ik mij afvraag is het uitlaatspruitstuk.
Bij hoog vermogen motoren proberen ze alle pijpen op dezelfde lengte te krijgen.

Of is dit niet belangrijk bij een compressor motor?

uitlaat.JPG
Spaghetti spruitstuk
uitlaat.JPG (45.25 KiB) 1525 keer bekeken
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.

Gebruikersavatar
neviu
Berichten: 595
Lid geworden op: 12 aug 2011 16:53
Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
Specialisatie: W126 Tuning.
Locatie: Omgeving Rotterdam,

Re: Mijn low budget C200K projectwagen

Berichtdoor neviu » 22 feb 2017 09:48

Nee je hebt shorty, long tube.

Elke is voor een bepaald toeren om daar meer vermogen in te krijgen

Dan heb je ook weer verschil tussen equal length runners en verschillende

Een spruitstuk is een apart werk. En als je het goed will
Doen moet je weten wat je wilt behalen met je specs.

Daarom kosten "egte custom spruitstukken". Ook over de 1000 als je het laat doen.

Het is niet zo maar een paar buisjes klaar
huidige hobby autos.
500 sec koenig specials Twin Turbo( ombouw gestart)
1976 datsun 280z v8 355 sbc

ndrmini
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

Re: Mijn low budget C200K projectwagen

Berichtdoor ndrmini » 22 feb 2017 17:42

Dank u wel allemaal!

Het spruitstuk was een een hoop trial en error, ik heb er hopen van bijgeleerd!

het originele spruitstuk was een "boomstamtype:
boomstam.png
Boomstamspruitstuk
boomstam.png (699.61 KiB) 1449 keer bekeken

vermogen met kleinere kompressorpulley: 198PK (gemeten op een dyno)

Dan heb ik een lekkend SLK230 / W202 C230 spruitstuk gekocht, hersteld en aangepast zodat het past in het W203 chassis:
SLK230.jpeg
4-2-1
SLK230.jpeg (127.3 KiB) 1449 keer bekeken

vermogen met kleinere kompressorpulley: 187PK = -11PK (gemeten op een dyno)

een andere optie was een supersprint spruitstuk:
http://www.supersprint.com/ww-en/merced ... ld.aspx#!/

maar hier kon ik niet echt veel positiefs over vinden met uitzondering van de looks onder de motorkap + de prijs was me veel te hoog

nog een andere optie was een dynocomp spruitstuk:
https://www.dynocomp.com/products/exhau ... -only.html

deze zag er "eenvoudig" uit en ze garanderen 25-30pk extra (of geld terug) op een c230 kompressor. Dit spruitstuk zou me ook hopen geld kosten (importeren enz)
Dus dan maar dit spruitstuk proberen te kopiëren door zo veel mogelijk foto's ervan te downloaden en de correcte lengtes proberen uit te zoeken.

Het moeilijkste was de 4-1 collector maken en de rest ging eigenlijk redelijk vlotjes (behalve de flens die redelijk krom begon te trekken omdat ik hem niet goed vastgezet had :p )

normaalgezien zal de wagen volgende maand nog eens een bezoek brengen aan de dyno voor een vermogenmeting :)
ik hoop op 210pk+ deze keer

plannen voor de nabije toekomst:
C180 badge op het kofferdeksel
verse olie in de versnellingsbak en differentieel
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket

Gebruikersavatar
neviu
Berichten: 595
Lid geworden op: 12 aug 2011 16:53
Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
Specialisatie: W126 Tuning.
Locatie: Omgeving Rotterdam,

Re: Mijn low budget C200K projectwagen

Berichtdoor neviu » 22 feb 2017 17:58

Supersprint is gewoon een goed merk.
En is eigenlijk best goedkoop voor een rvs spruitstuk
En ziet er ook flink goeduit.

Hou der rekening mee met die tape om je uitlaat dat die naar verloop gaat doorroesten.

Op een dyno met automaat is standaart regel 15% eraf. Of je moet op
Een hub dyno zitten die kunnen het goed berekeken
Is het trouwens gemeten op de wielen of motor?

Als je voor steeds meer vermogen gaat zorg ervoor dat je ook alleen 98 probeert te tanken tegen detonatie

Kijk voor jezelf is voor een racelogic. Zodat je mooi zelf de verschillen kunt meten
huidige hobby autos.
500 sec koenig specials Twin Turbo( ombouw gestart)
1976 datsun 280z v8 355 sbc

ndrmini
Berichten: 121
Lid geworden op: 21 feb 2017 11:19
Mercedes-Benz: SLK230 kompressor
Specialisatie: kompressor tuning

Re: Mijn low budget C200K projectwagen

Berichtdoor ndrmini » 23 feb 2017 13:49

Dank u voor de goede raad!

Die uitlaattape gebruik ik niet meer omdat het spul nogal snel stukgaat en zoveel verschil in temperatuur onder de motorkap is er ook weer niet

het vermogen is gemeten op de wielen (3rde versnelling) en dan omgerekend naar de motor op een AWD Vtech dyno
de dyno werd elke run gekalibreerd (zelf heb ik nogal mn twijfels over het gebruik van een AWD dyno voor deze wagen omdat er meer draaiende massa is en dat er dan minder naukeurig gemeten kan worden. Meer details weet helaas niet.

De wagen is nochtans gemakkelijk in "dyno" mode te zetten om alle veiligheden uit te zetten (abs, esp etc) om enkel de achterwielen te gebruiken voor de meting.

98 tank ik elke keer en voor de zekerheid gebruik ik ook bougies die een trapje kouder zijn

aangezien ik al 2 keer naar dezelfde dyno geweest ben lijkt het mij beter om te blijven teruggaan naar dezelfde dyno (volgens het internet zit er nogal wat verschil tussen de verschillende dyno merken)


een racelogic zal voorlopig een droom blijven :)
Volg me op instagram: http://www.instagram.com/ndrmini/
youtube: http://www.youtube.com/c/ndrmini
w203 C200K 222pk 300nm met roestpakket (verkocht)
r170 SLK230 met kras/blutspakket