Nog nieuws over dit leuke project??
Ben benieuwd hoe het vordert...
Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
jazeker is er nieuws
zo ik heb weer een update
duurder iets langer dan ik hoopte maar toch
versnellingbak is nu ook gemonteerd en heb de beplating van de parafaan bak aan gepast
nu bij het passen moet ik nog een klein dingetje veranderen
en ik moet het stuurhhuis wat laten zakken
ver past alles vrij goed nu
Kheb wel de bak tunnel 3 cm moeten verhogen en wat moeten verbreden om genoeg speling
te krijgen voor de automaat bak . dik komt doordat deze verder naar achter zit dan normaal
vandaar dat het even duurde
zo ik heb weer een update
duurder iets langer dan ik hoopte maar toch
versnellingbak is nu ook gemonteerd en heb de beplating van de parafaan bak aan gepast
nu bij het passen moet ik nog een klein dingetje veranderen
en ik moet het stuurhhuis wat laten zakken
ver past alles vrij goed nu
Kheb wel de bak tunnel 3 cm moeten verhogen en wat moeten verbreden om genoeg speling
te krijgen voor de automaat bak . dik komt doordat deze verder naar achter zit dan normaal
vandaar dat het even duurde
Gaaf!
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
weer een update
Kheb het stuurhuis wat verlaagd en het nieuwe stuurhuis gekoppeld aan de
oude stuurpen. heb nog wat kleine aanpassing gedaan aan de parafaanbak afscheiding
zodat het beter past.
kheb de wielophanging achter verwijderd en gedemonteerd. ook heb ik de donor s600 wielophanging
gedemonteerd. hiervan ga ik het diff. de aandrijfassen en de fusee's en remmerij gebruiken.
er zit wel wat verschil tussen de w140 fuse en de w201 maar zover ik kan zien vallen de aanpassing mee
aan het subframe om dit passend te krijgen.
hier de video
Kheb het stuurhuis wat verlaagd en het nieuwe stuurhuis gekoppeld aan de
oude stuurpen. heb nog wat kleine aanpassing gedaan aan de parafaanbak afscheiding
zodat het beter past.
kheb de wielophanging achter verwijderd en gedemonteerd. ook heb ik de donor s600 wielophanging
gedemonteerd. hiervan ga ik het diff. de aandrijfassen en de fusee's en remmerij gebruiken.
er zit wel wat verschil tussen de w140 fuse en de w201 maar zover ik kan zien vallen de aanpassing mee
aan het subframe om dit passend te krijgen.
hier de video
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
het heeft even geduurd maar kheb toch een update
kheb het subframe achter klaar. het s600 diff is ingebouwd en subframe aangepast
ook heb tierods gelast en gepast dit is ook klaar
kheb wel een andere fusee's gebruikt achter dan eerst het plan was
heb nu s210 achter fusee's deze hebben dezelfde wiellagers als een s600 en
de zelfde steekas maat. als ik een remschij plaats achter van een s210 e55 dan
passen ook de grotere remklauwen van een s600 deze zijn hetzelfde als
de e55 s210 remklauwen.
de redden van de swap van de fusee's is dat ik nu 1 aansluiting van de wielophanging hebben moeten verplaatsen
en met de s600 meerdere en in een positie die niet echt mogelijk was .
ook coil overs zijn ingebouwd achter.
dus nu kan ik de aandrijfas maten gaan bepallen en de cardan as maat. ook ga ik nu verder met de
voorwiel ophanging ook hier komen coilovers
kheb het subframe achter klaar. het s600 diff is ingebouwd en subframe aangepast
ook heb tierods gelast en gepast dit is ook klaar
kheb wel een andere fusee's gebruikt achter dan eerst het plan was
heb nu s210 achter fusee's deze hebben dezelfde wiellagers als een s600 en
de zelfde steekas maat. als ik een remschij plaats achter van een s210 e55 dan
passen ook de grotere remklauwen van een s600 deze zijn hetzelfde als
de e55 s210 remklauwen.
de redden van de swap van de fusee's is dat ik nu 1 aansluiting van de wielophanging hebben moeten verplaatsen
en met de s600 meerdere en in een positie die niet echt mogelijk was .
ook coil overs zijn ingebouwd achter.
dus nu kan ik de aandrijfas maten gaan bepallen en de cardan as maat. ook ga ik nu verder met de
voorwiel ophanging ook hier komen coilovers
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
weg gedrag zal op de neus wel wat zwaarder zijnFrans D schreef:Mooi project dit, ben benieuwd wat straks het uiteindelijke weggedrag zal zijn.
Lijkt me best lastig het geheel in perfecte harmonie te krijgen.
een m103 2.6 incl automaat weegt 275kg de automaat weegt 56 kg dus motor alleen 210kg
een M120 V12 weegt 303 dus totaal meer gewicht is 93kg ongeveer kheb ook gewichten gezien van 289kg
een 190 2.6 leeg weegt dacht ik 1200kg dus leegt weegt de 190 v12 ongeveer 1300kg laat het iets meer zijn
rond de 1350KG ga ik van uit een 722.6 automaat is zwaarder dan een 722.3
- Frans D
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 05 mar 2016 21:01
- Mercedes-Benz: W124 300CE 24 Cabriolet
- Specialisatie: Hobby detailer
- Locatie: Omgeving Rotterdam
Ik heb er totaal geen verstand van, dus het zijn slechts vragen i.p.v. opmerkingen.
Maar ga je dan ook nog extra gewicht aan de achterkant toevoegen, om de gewichtsverhouding weer op orde te krijgen?
Mij lijkt dat bij extra gewicht op de neus, de wagen wat meer zal duiken met remmen en wat minder grip op de achterwielen heeft.
Maar ga je dan ook nog extra gewicht aan de achterkant toevoegen, om de gewichtsverhouding weer op orde te krijgen?
Mij lijkt dat bij extra gewicht op de neus, de wagen wat meer zal duiken met remmen en wat minder grip op de achterwielen heeft.
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Tot nu toe gaat alleen de accu naar achteren die past niet meer voorinFrans D schreef:Ik heb er totaal geen verstand van, dus het zijn slechts vragen i.p.v. opmerkingen.
Maar ga je dan ook nog extra gewicht aan de achterkant toevoegen, om de gewichtsverhouding weer op orde te krijgen?
Mij lijkt dat bij extra gewicht op de neus, de wagen wat meer zal duiken met remmen en wat minder grip op de achterwielen heeft.
Maar de positie van de automaat bak ligt 15cm verder maar achteren dan orgineel
Dus dat heeft een klein effect
Dus tot toe alleen de accu.
Goede vering doet ook een hoop natuurlijk
Maar hij zal zwaarder voelen op de voorwielen
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Je kunt je schoonmoeder op de achterbank zetten. Hoewel de 190 weinig beenruimte biedt. Maar ach, t is een schoonmoeder.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
ben bezig geweest met de coil over ombouw voor
nieuw schetsplaten ingelast en de verpoot huizen verhoogd
ik heb e36 bc coil overs gebruikt en met een klein aanpassingen passen deze perfect
op een mercedes fusee
de verpoot huizen aan beide zeide verstevigd aan de binnen en buitenzeide
ik wil eigelijk nog een veerpoot brug plaatsen boven op maar heb weinig ruimte
dus moet hiervoor nog even een oplossing bedenken dit zorgt natuurlijk wel voor
wat extra stevigheid .
op het moment word mijn cardasn as ingekort. deze as komt onder de 600 sel vandaan
en was natuurlijk te lang. ook de steekassen worden ingekort met ongeveer 6 cm per kant
het diff van 600 is ruim 10cm breder dan de w201 diff.
hier is de video
nieuw schetsplaten ingelast en de verpoot huizen verhoogd
ik heb e36 bc coil overs gebruikt en met een klein aanpassingen passen deze perfect
op een mercedes fusee
de verpoot huizen aan beide zeide verstevigd aan de binnen en buitenzeide
ik wil eigelijk nog een veerpoot brug plaatsen boven op maar heb weinig ruimte
dus moet hiervoor nog even een oplossing bedenken dit zorgt natuurlijk wel voor
wat extra stevigheid .
op het moment word mijn cardasn as ingekort. deze as komt onder de 600 sel vandaan
en was natuurlijk te lang. ook de steekassen worden ingekort met ongeveer 6 cm per kant
het diff van 600 is ruim 10cm breder dan de w201 diff.
hier is de video
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
kheb alle koelers geplaatst
de radiator was al geplaats natuurlijk, maar ik heb nu ook de oliekoeler
en de transmissie koeler geplaats.
kheb de facelift bumper gepast en dat ging vrij goed met een kleine aanpassing
ik heb de sleuven open gemaakt zoals op een bumper met airco zodat ik op het hele bumper
vlak ook koeling heeft.
ook ben ik bezig met de modificatie van de koplamp en de lucht inlaat aan beide zeide
hier is de video
de radiator was al geplaats natuurlijk, maar ik heb nu ook de oliekoeler
en de transmissie koeler geplaats.
kheb de facelift bumper gepast en dat ging vrij goed met een kleine aanpassing
ik heb de sleuven open gemaakt zoals op een bumper met airco zodat ik op het hele bumper
vlak ook koeling heeft.
ook ben ik bezig met de modificatie van de koplamp en de lucht inlaat aan beide zeide
hier is de video