Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

23 mar 2018 18:58

plorie schreef:Netjes... is de ruitersproeiertank wel geschikt als koelvloeistoftank ivm temperatuur en druk?
In een overflow tankje heb je geen overdruk. temp zal wel goed komen
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

21 apr 2018 18:27

Kheb op dit moment ale modificaties klaar aan de auto
om de V12 met de 600 aandrijflijn in de 190 te krijgen
ook de voorste draagarmen heb ik gemodificeerd zodat de stuurstangen kunnen bewegen
zonder in contact te komen met de draagarmen
wel is de stuurhoek iets kleiner geworden. ik denk dat dit te maken heft met het breeder E-klasse stuurhuis
in de smallere spoorbreedte van de 190 als ik de max stuurhoek heb in het stuurhuis raakt het fusee om een 8mm
na nog niet de eind aanslag in de draagarm. maar dit heft natuurlijk alleen maar invloed bij krap inparkeren of iets
dergelijk. dan moet ik maar een keer steken.
ook heb ik de slechte plekken rond de achter krikpunten gerepareerd. het binnenwerk van de krikpunten waren aan
beide zeiden volledig hard in de dorpel dus dat is een goed teken.
ik kan nu de wielophanging achter gaan opbouwen en de nieuwe wielagers en handremschoenen en dergelijke gaan plaatsen
dan voor moet ik het onderste deel van de motorruimte onder de chassis balk naar beneden nog coaten
en de wielkasten voor controleren op slechte plekken daarna kan ook de voorwielophanging afgemonteerd worden

hierna moet ik de koelwaterleiding nog maken naar de kachel en het vulpunt
en de gehele uitlaat vanaf de spruitstukken.

hier de video van de update
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

25 mei 2018 12:21

Heb de afgelopen weken de achterwiel ophanging afgebouwd en gemonteerd
ook is alles nu opnieuw in het vet en geconserveert
fusee's voor en achter zijn nieuw in de coating gezet en hebben compleet nieuw onderdelen gekregen
zoals wiellagers en bussen en handremdelen ankerplaten.
achter heb ik het diff en de assen nog niet terug geplaats omdat de motor er nog een keer uit moet voor
wat aanpassing in de motorruimte en het afbouwen van de koelwaterpijp naar de kachel radiator

ook heb ik de koelwaterpijp met de overdrukkap geplaats en het pijpwerk ingebouwd alleen het deel
naar de kachel radiator moet nog en dat is beter bereikbaar als de motor eruit is

de gaskabel aansluitingen zijn klaar en de kabels zijn gemonteerd en op wat kleine afstelling na is dit voor mekaar
het afstellen moet ik even doen als alle bekleding terug geplaats is want ik moet natuurlijk wel fatsoenlijk
100% gaspositie kunnen halen

het plan was de voorste wielkasten te verwijderen om eventuele roest te verhelpen maar doordat de auto op de brug
staat kunnen de deuren niet ver genoeg open om bij de bouten te kunnen achter het scharnier
dus de auto moet even op de wielen zodat ik daarbij kan
hier is de video
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 2991
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

25 mei 2018 21:30

Leuk, begint al ergens op te lijken :goedzo:
After all is said & done, a lot more is said, than done.
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

29 jun 2018 12:41

De auto's heeft op zijn wielen gestaan voor het eerst !!
met de nieuwe vering eronder en de gewichts verplaatsing naar de veerschotels
de schotels houden het goed ook de veerpootbrug kan zonder problemen verwijderd
worden als het gewicht erop staat dus de voorschotels worden dan niet naar binnen geduwd

ook heb ik de voorste wielkasten verwijderd zodat ik de eventuele roest kan verwijderen en rotte
plekken kan aanpakken. de bijrijders kan is klaar en opnieuw in de coating gezet
nu alleen de bestuurders zeide nog
hiervoor moet ik eerst kabelboom terug trekken zodat ik er goed bij kan

hier is de video
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

29 jun 2018 19:14

Komt al dichterbij z'n eerste rit of niet? :D :goedzo:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

10 aug 2018 12:23

zo even weer een update

Kheb de nieuwe slangen binnen voor de motor naar de olie koeler
en de slangen van de automaatbak naar de bak koeler
ook de slangen van de stuurpomp naar het stuurhuis zijn vervangen
de slangen van de olie koeler waren de orginele slangen en dus 25 jaar oud
in de industrie worden hydrauliek slangen elke 10 jaar gewisseld wegens veroudering
en als iets is wat ik niet wil is dat er een slang klapt door ouderdom

ook heb een custom stuurolie koeler gemaakt omdat orginele 190 koeler niet te plaatsen was
en de s600 koeler veel te groot en past ook niet
ik heb koeler ingebogen voor de transmissiekoeler omdat daar nog ruimte was achter de bumper

ik heb ook de motor weer verwijderd zodat ik beter bij koelwater leiding kan die van de motor naar de
expansievuldop loopt en naar de heater core in het dashboard.
nu kan ik ook de kabelboom verwijderen zodat ik de rest van reperatie kan doen aan de motor ruimte

Hier is de video
Auto-maat
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 sep 2015 22:26
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: S213 E400 4-matic; ex S205 C400 4-matic; ex SLK 350; ex SLK 230

16 aug 2018 22:30

Knap werk, wat je daar levert. Ben benieuwd wanneer we de eerste proefrit kunnen zien. En of je hem ook door de keuring krijgt. Zou geweldig zijn. Veel succes gewenst met het vervolg van dit leuke project!
Alvin
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jul 2018 10:20

22 aug 2018 16:50

Gaaf hoor! Suc6!!!
Automonteur
https://vaneeks.nl
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

31 aug 2018 20:23

update!

heb de laatste aanpassing gedaan aan het chassis door de stuurstang die naar het stuurhuis loopt is er weinig
ruimte voor de 2 downpipes die er normaal niet lopen in een 190
ik heb een deel weghaal en een hoeklijn er terug in gelast
nu kunnen de 2 downpipes om de stuurstang lopen en wat speling hebben

ik heb ook de kabelboom aan de passagier zeide naar de koplamp gerepareerd.
de kabelboom had kortsluiting gehad door de kabel die naar de remblokken verklikker loopt
ik vermoed een marter of iets dergelijk die kabelboom heeft aangevreten. los hiervan
werke alles nog wel gewoon. maar de kabelboom is volledig vergaan daar.
dus stuk uit een sloper terug gesoldeerd.

hierna de kabelboom verwijderen incl de zekerings kast zodat nu de laatste reperatie gedaan kunnen worden aan de
wielkasten en stralen en coaten binnen en buiten van de motorruimte gedaan kan worden

hier is de video
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

31 aug 2018 20:30

Wat een monster van een blok + bak als je dat zo voor het neusje van die 190 ziet liggen :o
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
neviu
Berichten: 746
Lid geworden op: 12 aug 2011 17:53
Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
Specialisatie: Turbo
Locatie: Omgeving Rotterdam,

31 aug 2018 20:36

:goedzo: ik zou je kunnen helpen om er bijv efi op te bouwen zodat je de gehele kabelboom zo goed als wegkan laten,

iedergeval keep it up :goedzo:
Ully Performance.

Titanium en rvs Uitlaten.
johan84
Berichten: 336
Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
Locatie: Emmen
Contacteer:

31 aug 2018 20:41

neviu schreef::goedzo: ik zou je kunnen helpen om er bijv efi op te bouwen zodat je de gehele kabelboom zo goed als wegkan laten,

iedergeval keep it up :goedzo:
er komt EFI op standalone ECU ik ga KMS MD35 gebruiken en een custom kabelboom maken voor de aansturing van de onsteking en injectie
en dergelijke sensoren die nodig zijn en idle control

alle functie´s die niet nodig zijn in de originele kabelboom voor de aanturing van de oude motor worden verwijderd
alleen de sensor uitlezingen voor het tellerkast worden weer gebruikt dus het word een losse kabelboom voor de auto
en een losse voor de aansturing van de motor
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3822
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

31 aug 2018 21:50

Respect joh! Zowel mechanisch als elektronisch alles zelf doen bij een onmogelijke motorswap. En ook nog gewoon even een kabelboom op maat aan elkaar knopen.

Hoe doe je ‘t?

Heb je een opleiding hiervoor gehad? Of werk je bij een garage?

Hoe dan ook: respect!
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
blitzer
Berichten: 798
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:10

31 aug 2018 22:07

8-) 8-) 8-) Wat een gaaf project 8-) 8-)
Plaats reactie