In een overflow tankje heb je geen overdruk. temp zal wel goed komenplorie schreef:Netjes... is de ruitersproeiertank wel geschikt als koelvloeistoftank ivm temperatuur en druk?
Mercedes 190 w201 V12 Project JMSpeedshop !
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Kheb op dit moment ale modificaties klaar aan de auto
om de V12 met de 600 aandrijflijn in de 190 te krijgen
ook de voorste draagarmen heb ik gemodificeerd zodat de stuurstangen kunnen bewegen
zonder in contact te komen met de draagarmen
wel is de stuurhoek iets kleiner geworden. ik denk dat dit te maken heft met het breeder E-klasse stuurhuis
in de smallere spoorbreedte van de 190 als ik de max stuurhoek heb in het stuurhuis raakt het fusee om een 8mm
na nog niet de eind aanslag in de draagarm. maar dit heft natuurlijk alleen maar invloed bij krap inparkeren of iets
dergelijk. dan moet ik maar een keer steken.
ook heb ik de slechte plekken rond de achter krikpunten gerepareerd. het binnenwerk van de krikpunten waren aan
beide zeiden volledig hard in de dorpel dus dat is een goed teken.
ik kan nu de wielophanging achter gaan opbouwen en de nieuwe wielagers en handremschoenen en dergelijke gaan plaatsen
dan voor moet ik het onderste deel van de motorruimte onder de chassis balk naar beneden nog coaten
en de wielkasten voor controleren op slechte plekken daarna kan ook de voorwielophanging afgemonteerd worden
hierna moet ik de koelwaterleiding nog maken naar de kachel en het vulpunt
en de gehele uitlaat vanaf de spruitstukken.
hier de video van de update
om de V12 met de 600 aandrijflijn in de 190 te krijgen
ook de voorste draagarmen heb ik gemodificeerd zodat de stuurstangen kunnen bewegen
zonder in contact te komen met de draagarmen
wel is de stuurhoek iets kleiner geworden. ik denk dat dit te maken heft met het breeder E-klasse stuurhuis
in de smallere spoorbreedte van de 190 als ik de max stuurhoek heb in het stuurhuis raakt het fusee om een 8mm
na nog niet de eind aanslag in de draagarm. maar dit heft natuurlijk alleen maar invloed bij krap inparkeren of iets
dergelijk. dan moet ik maar een keer steken.
ook heb ik de slechte plekken rond de achter krikpunten gerepareerd. het binnenwerk van de krikpunten waren aan
beide zeiden volledig hard in de dorpel dus dat is een goed teken.
ik kan nu de wielophanging achter gaan opbouwen en de nieuwe wielagers en handremschoenen en dergelijke gaan plaatsen
dan voor moet ik het onderste deel van de motorruimte onder de chassis balk naar beneden nog coaten
en de wielkasten voor controleren op slechte plekken daarna kan ook de voorwielophanging afgemonteerd worden
hierna moet ik de koelwaterleiding nog maken naar de kachel en het vulpunt
en de gehele uitlaat vanaf de spruitstukken.
hier de video van de update
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Heb de afgelopen weken de achterwiel ophanging afgebouwd en gemonteerd
ook is alles nu opnieuw in het vet en geconserveert
fusee's voor en achter zijn nieuw in de coating gezet en hebben compleet nieuw onderdelen gekregen
zoals wiellagers en bussen en handremdelen ankerplaten.
achter heb ik het diff en de assen nog niet terug geplaats omdat de motor er nog een keer uit moet voor
wat aanpassing in de motorruimte en het afbouwen van de koelwaterpijp naar de kachel radiator
ook heb ik de koelwaterpijp met de overdrukkap geplaats en het pijpwerk ingebouwd alleen het deel
naar de kachel radiator moet nog en dat is beter bereikbaar als de motor eruit is
de gaskabel aansluitingen zijn klaar en de kabels zijn gemonteerd en op wat kleine afstelling na is dit voor mekaar
het afstellen moet ik even doen als alle bekleding terug geplaats is want ik moet natuurlijk wel fatsoenlijk
100% gaspositie kunnen halen
het plan was de voorste wielkasten te verwijderen om eventuele roest te verhelpen maar doordat de auto op de brug
staat kunnen de deuren niet ver genoeg open om bij de bouten te kunnen achter het scharnier
dus de auto moet even op de wielen zodat ik daarbij kan
hier is de video
ook is alles nu opnieuw in het vet en geconserveert
fusee's voor en achter zijn nieuw in de coating gezet en hebben compleet nieuw onderdelen gekregen
zoals wiellagers en bussen en handremdelen ankerplaten.
achter heb ik het diff en de assen nog niet terug geplaats omdat de motor er nog een keer uit moet voor
wat aanpassing in de motorruimte en het afbouwen van de koelwaterpijp naar de kachel radiator
ook heb ik de koelwaterpijp met de overdrukkap geplaats en het pijpwerk ingebouwd alleen het deel
naar de kachel radiator moet nog en dat is beter bereikbaar als de motor eruit is
de gaskabel aansluitingen zijn klaar en de kabels zijn gemonteerd en op wat kleine afstelling na is dit voor mekaar
het afstellen moet ik even doen als alle bekleding terug geplaats is want ik moet natuurlijk wel fatsoenlijk
100% gaspositie kunnen halen
het plan was de voorste wielkasten te verwijderen om eventuele roest te verhelpen maar doordat de auto op de brug
staat kunnen de deuren niet ver genoeg open om bij de bouten te kunnen achter het scharnier
dus de auto moet even op de wielen zodat ik daarbij kan
hier is de video
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
De auto's heeft op zijn wielen gestaan voor het eerst !!
met de nieuwe vering eronder en de gewichts verplaatsing naar de veerschotels
de schotels houden het goed ook de veerpootbrug kan zonder problemen verwijderd
worden als het gewicht erop staat dus de voorschotels worden dan niet naar binnen geduwd
ook heb ik de voorste wielkasten verwijderd zodat ik de eventuele roest kan verwijderen en rotte
plekken kan aanpakken. de bijrijders kan is klaar en opnieuw in de coating gezet
nu alleen de bestuurders zeide nog
hiervoor moet ik eerst kabelboom terug trekken zodat ik er goed bij kan
hier is de video
met de nieuwe vering eronder en de gewichts verplaatsing naar de veerschotels
de schotels houden het goed ook de veerpootbrug kan zonder problemen verwijderd
worden als het gewicht erop staat dus de voorschotels worden dan niet naar binnen geduwd
ook heb ik de voorste wielkasten verwijderd zodat ik de eventuele roest kan verwijderen en rotte
plekken kan aanpakken. de bijrijders kan is klaar en opnieuw in de coating gezet
nu alleen de bestuurders zeide nog
hiervoor moet ik eerst kabelboom terug trekken zodat ik er goed bij kan
hier is de video
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Komt al dichterbij z'n eerste rit of niet?
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
zo even weer een update
Kheb de nieuwe slangen binnen voor de motor naar de olie koeler
en de slangen van de automaatbak naar de bak koeler
ook de slangen van de stuurpomp naar het stuurhuis zijn vervangen
de slangen van de olie koeler waren de orginele slangen en dus 25 jaar oud
in de industrie worden hydrauliek slangen elke 10 jaar gewisseld wegens veroudering
en als iets is wat ik niet wil is dat er een slang klapt door ouderdom
ook heb een custom stuurolie koeler gemaakt omdat orginele 190 koeler niet te plaatsen was
en de s600 koeler veel te groot en past ook niet
ik heb koeler ingebogen voor de transmissiekoeler omdat daar nog ruimte was achter de bumper
ik heb ook de motor weer verwijderd zodat ik beter bij koelwater leiding kan die van de motor naar de
expansievuldop loopt en naar de heater core in het dashboard.
nu kan ik ook de kabelboom verwijderen zodat ik de rest van reperatie kan doen aan de motor ruimte
Hier is de video
Kheb de nieuwe slangen binnen voor de motor naar de olie koeler
en de slangen van de automaatbak naar de bak koeler
ook de slangen van de stuurpomp naar het stuurhuis zijn vervangen
de slangen van de olie koeler waren de orginele slangen en dus 25 jaar oud
in de industrie worden hydrauliek slangen elke 10 jaar gewisseld wegens veroudering
en als iets is wat ik niet wil is dat er een slang klapt door ouderdom
ook heb een custom stuurolie koeler gemaakt omdat orginele 190 koeler niet te plaatsen was
en de s600 koeler veel te groot en past ook niet
ik heb koeler ingebogen voor de transmissiekoeler omdat daar nog ruimte was achter de bumper
ik heb ook de motor weer verwijderd zodat ik beter bij koelwater leiding kan die van de motor naar de
expansievuldop loopt en naar de heater core in het dashboard.
nu kan ik ook de kabelboom verwijderen zodat ik de rest van reperatie kan doen aan de motor ruimte
Hier is de video
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 03 sep 2015 22:26
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz: S213 E400 4-matic; ex S205 C400 4-matic; ex SLK 350; ex SLK 230
Knap werk, wat je daar levert. Ben benieuwd wanneer we de eerste proefrit kunnen zien. En of je hem ook door de keuring krijgt. Zou geweldig zijn. Veel succes gewenst met het vervolg van dit leuke project!
Gaaf hoor! Suc6!!!
Automonteur
https://vaneeks.nl
https://vaneeks.nl
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
update!
heb de laatste aanpassing gedaan aan het chassis door de stuurstang die naar het stuurhuis loopt is er weinig
ruimte voor de 2 downpipes die er normaal niet lopen in een 190
ik heb een deel weghaal en een hoeklijn er terug in gelast
nu kunnen de 2 downpipes om de stuurstang lopen en wat speling hebben
ik heb ook de kabelboom aan de passagier zeide naar de koplamp gerepareerd.
de kabelboom had kortsluiting gehad door de kabel die naar de remblokken verklikker loopt
ik vermoed een marter of iets dergelijk die kabelboom heeft aangevreten. los hiervan
werke alles nog wel gewoon. maar de kabelboom is volledig vergaan daar.
dus stuk uit een sloper terug gesoldeerd.
hierna de kabelboom verwijderen incl de zekerings kast zodat nu de laatste reperatie gedaan kunnen worden aan de
wielkasten en stralen en coaten binnen en buiten van de motorruimte gedaan kan worden
hier is de video
heb de laatste aanpassing gedaan aan het chassis door de stuurstang die naar het stuurhuis loopt is er weinig
ruimte voor de 2 downpipes die er normaal niet lopen in een 190
ik heb een deel weghaal en een hoeklijn er terug in gelast
nu kunnen de 2 downpipes om de stuurstang lopen en wat speling hebben
ik heb ook de kabelboom aan de passagier zeide naar de koplamp gerepareerd.
de kabelboom had kortsluiting gehad door de kabel die naar de remblokken verklikker loopt
ik vermoed een marter of iets dergelijk die kabelboom heeft aangevreten. los hiervan
werke alles nog wel gewoon. maar de kabelboom is volledig vergaan daar.
dus stuk uit een sloper terug gesoldeerd.
hierna de kabelboom verwijderen incl de zekerings kast zodat nu de laatste reperatie gedaan kunnen worden aan de
wielkasten en stralen en coaten binnen en buiten van de motorruimte gedaan kan worden
hier is de video
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Wat een monster van een blok + bak als je dat zo voor het neusje van die 190 ziet liggen
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- neviu
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 12 aug 2011 17:53
- Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
- Specialisatie: Turbo
- Locatie: Omgeving Rotterdam,
ik zou je kunnen helpen om er bijv efi op te bouwen zodat je de gehele kabelboom zo goed als wegkan laten,
iedergeval keep it up
iedergeval keep it up
Ully Performance.
Titanium en rvs Uitlaten.
Titanium en rvs Uitlaten.
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 26 okt 2010 21:14
- Mercedes-Benz: W201 190 6.0 V12 w124 230 TE Smart city coupe 0.8 cdi
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
er komt EFI op standalone ECU ik ga KMS MD35 gebruiken en een custom kabelboom maken voor de aansturing van de onsteking en injectieneviu schreef: ik zou je kunnen helpen om er bijv efi op te bouwen zodat je de gehele kabelboom zo goed als wegkan laten,
iedergeval keep it up
en dergelijke sensoren die nodig zijn en idle control
alle functie´s die niet nodig zijn in de originele kabelboom voor de aanturing van de oude motor worden verwijderd
alleen de sensor uitlezingen voor het tellerkast worden weer gebruikt dus het word een losse kabelboom voor de auto
en een losse voor de aansturing van de motor
- Borgmonster
- Berichten: 3822
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Respect joh! Zowel mechanisch als elektronisch alles zelf doen bij een onmogelijke motorswap. En ook nog gewoon even een kabelboom op maat aan elkaar knopen.
Hoe doe je ‘t?
Heb je een opleiding hiervoor gehad? Of werk je bij een garage?
Hoe dan ook: respect!
Hoe doe je ‘t?
Heb je een opleiding hiervoor gehad? Of werk je bij een garage?
Hoe dan ook: respect!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij