Best even leuk om te zien W201
- kickdownkiko
- Berichten: 6046
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
NeeNee zo simpel kom je er niet vanaf deze keerArnoldus schreef:https://www.youtube.com/watch?v=NC7TcYBXeBc
Er is vast iemand die het zo kan plaatsten dat je meteen het filmpje in beeld ziet
Zie bijlage svp
Bij een nieuw bericht zie je allemaal vakjes boven het bericht..
Druk dus op het rode omcirkelde ( het youtube vakje)
Plaats de link tussen de beide vakjes [youtube] hier [/youtube]
Check het nog even bij voorbeeld bericht. Klaar
Waanzinnige rit trouwens.. Poeh toch veel leuker RWD als AWD..
- Bijlagen
-
- simpel.JPG (32.93 KiB) 3069 keer bekeken
-
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 26 sep 2011 19:36
- Mercedes-Benz: S211 280CDI 2005
- Specialisatie: asfalteren
- Locatie: Hoorn
Hahaha , dank je wel .
Ik kijk regelmatig op you tube en zie wel vaker leuke Mercedes gerelateerde filmpjes voorbij komen , volgende keer ga ik het zo eens proberen
Gr. Arnold.
Ik kijk regelmatig op you tube en zie wel vaker leuke Mercedes gerelateerde filmpjes voorbij komen , volgende keer ga ik het zo eens proberen
Gr. Arnold.
Waar een wil is , is een weg ... maar niet zonder wegenbouwers .
-
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 26 sep 2011 19:36
- Mercedes-Benz: S211 280CDI 2005
- Specialisatie: asfalteren
- Locatie: Hoorn
Ik ben geen prof. racer , maar wat ik er altijd van begrepen heb , doen ze dat idd.
De koppeling word in principe alleen gebruikt bij optrekken en daarna niet meer , ga maar eens op zoek via google of you tube en dan met name naar on board voeten werk filmpjes
De koppeling word in principe alleen gebruikt bij optrekken en daarna niet meer , ga maar eens op zoek via google of you tube en dan met name naar on board voeten werk filmpjes
Waar een wil is , is een weg ... maar niet zonder wegenbouwers .
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 05 feb 2010 18:28
- Mercedes-Benz: W463 G300D,
- Specialisatie: G-klasse/ W168
- Locatie: Arnhem
in het filmpje zie je wel dat deze persoon de koppeling gebruikt bij terugschakelen en ook tuusengas geeft, alleen trapt hij de koppeling niet helemaal "vrij". denk dat hij tussengas ook gebruikt om er voor te zorgen dat de motor niet da banden blokkeert bij terugschakelen.
als je bij motorfietsen kijkt, drift het wiel soms ook als je terugschakelt ( bij te plotseling loslaten van de koppeling na terugschakelen)
als je bij motorfietsen kijkt, drift het wiel soms ook als je terugschakelt ( bij te plotseling loslaten van de koppeling na terugschakelen)
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Ze hebben daar alles wel electronisch op aangepast op motoren zitten vaak quick shifters dat is electronica wat er voor zorgt dat als je je schakelpedaal aanraakt de bak een pulsje krijgt waardoor hij een fractie ontkoppeld dat is vooral van belang als je terugschakeld.
Zelf schakel ik op mijn motor altijd op zonder koppeling (ik heb de schakeling ook andersom 1 naar boven rest naar beneden) dat kan met auto's trouwens ook hoor zonder koppeling naar de vrij klein beetje gas en hij schiet zo de versnelling weer in.
Zelf schakel ik op mijn motor altijd op zonder koppeling (ik heb de schakeling ook andersom 1 naar boven rest naar beneden) dat kan met auto's trouwens ook hoor zonder koppeling naar de vrij klein beetje gas en hij schiet zo de versnelling weer in.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Vroeger had je geeneens gesynchroniseerde vernellingsbakken. In principe kan je elke bak, behalve bij stilstaan en stoppen,
zonder koppeling op- en neer schakelen op de juiste toerentallen. Double declutch maar je kan het ook door in de vrijstand
gas te geven bij terugschakelen of het toerental te laten zakken bij opschakelen zonder koppeling in te trappen.
In militaire dienst reed ik op de laatste serie 328 en 616 en die waren ongesynchroniseerd, net als de meeste landbouwvoertuigen
tot de de jaren 70. Met een beetje gevoel heb je de koppeling niet nodig zolang je rolt.
Gewoon voor de gein rij ik met bijna elke schakelauto, waar ik sporadisch in rij, regelmatig zonder de koppeling te gebruiken
zonder koppeling op- en neer schakelen op de juiste toerentallen. Double declutch maar je kan het ook door in de vrijstand
gas te geven bij terugschakelen of het toerental te laten zakken bij opschakelen zonder koppeling in te trappen.
In militaire dienst reed ik op de laatste serie 328 en 616 en die waren ongesynchroniseerd, net als de meeste landbouwvoertuigen
tot de de jaren 70. Met een beetje gevoel heb je de koppeling niet nodig zolang je rolt.
Gewoon voor de gein rij ik met bijna elke schakelauto, waar ik sporadisch in rij, regelmatig zonder de koppeling te gebruiken
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Cornelis69 schreef:Vroeger had je geeneens gesynchroniseerde vernellingsbakken. In principe kan je elke bak, behalve bij stilstaan en stoppen,
zonder koppeling op- en neer schakelen op de juiste toerentallen. Double declutch maar je kan het ook door in de vrijstand
gas te geven bij terugschakelen of het toerental te laten zakken bij opschakelen zonder koppeling in te trappen.
In militaire dienst reed ik op de laatste serie 328 en 616 en die waren ongesynchroniseerd, net als de meeste landbouwvoertuigen
tot de de jaren 70. Met een beetje gevoel heb je de koppeling niet nodig zolang je rolt.
Gewoon voor de gein rij ik met bijna elke schakelauto, waar ik sporadisch in rij, regelmatig zonder de koppeling te gebruiken
Dat klopt helemaal.
Maar om nou te voorkomen dat straks het forum overspoelt word met "mijn versnellingsbak is stuk" gebruik lekker de koppeling hij zit er niet voor niets
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.