Best even leuk om te zien W201

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Arnoldus
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 sep 2011 19:36
Mercedes-Benz: S211 280CDI 2005
Specialisatie: asfalteren
Locatie: Hoorn

26 jan 2014 11:41

Er is vast iemand die het zo kan plaatsten dat je meteen het filmpje in beeld ziet ;)
Waar een wil is , is een weg ... maar niet zonder wegenbouwers .
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6046
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

26 jan 2014 12:15

Arnoldus schreef:https://www.youtube.com/watch?v=NC7TcYBXeBc

Er is vast iemand die het zo kan plaatsten dat je meteen het filmpje in beeld ziet ;)
NeeNee zo simpel kom je er niet vanaf deze keer :P

Zie bijlage svp
Bij een nieuw bericht zie je allemaal vakjes boven het bericht..
Druk dus op het rode omcirkelde ( het youtube vakje)
Plaats de link tussen de beide vakjes [youtube] hier [/youtube]
Check het nog even bij voorbeeld bericht. Klaar ;)

Waanzinnige rit trouwens.. Poeh toch veel leuker RWD als AWD..
Bijlagen
simpel.JPG
simpel.JPG (32.93 KiB) 3069 keer bekeken
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Arnoldus
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 sep 2011 19:36
Mercedes-Benz: S211 280CDI 2005
Specialisatie: asfalteren
Locatie: Hoorn

26 jan 2014 15:50

Hahaha , dank je wel . :D

Ik kijk regelmatig op you tube en zie wel vaker leuke Mercedes gerelateerde filmpjes voorbij komen , volgende keer ga ik het zo eens proberen ;)

Gr. Arnold.
Waar een wil is , is een weg ... maar niet zonder wegenbouwers .
rene_fb
Berichten: 749
Lid geworden op: 23 jun 2010 10:21
Mercedes-Benz: S205 C300
Locatie: DE, Bayern
Contacteer:

26 jan 2014 23:16

Misschien een beetje domme vraag van mijn kant, ik ben prof. racer. Maar schakelen die lui vrijwel altijd zonder koppeling?
Arnoldus
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 sep 2011 19:36
Mercedes-Benz: S211 280CDI 2005
Specialisatie: asfalteren
Locatie: Hoorn

27 jan 2014 18:47

Ik ben geen prof. racer , maar wat ik er altijd van begrepen heb , doen ze dat idd.

De koppeling word in principe alleen gebruikt bij optrekken en daarna niet meer , ga maar eens op zoek via google of you tube en dan met name naar on board voeten werk filmpjes ;)
Waar een wil is , is een weg ... maar niet zonder wegenbouwers .
G300TD
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 feb 2010 18:28
Mercedes-Benz: W463 G300D,
Specialisatie: G-klasse/ W168
Locatie: Arnhem

27 jan 2014 19:05

in het filmpje zie je wel dat deze persoon de koppeling gebruikt bij terugschakelen en ook tuusengas geeft, alleen trapt hij de koppeling niet helemaal "vrij". denk dat hij tussengas ook gebruikt om er voor te zorgen dat de motor niet da banden blokkeert bij terugschakelen.
als je bij motorfietsen kijkt, drift het wiel soms ook als je terugschakelt ( bij te plotseling loslaten van de koppeling na terugschakelen)
Gebruikersavatar
ducatimo
Berichten: 549
Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR

31 jan 2014 11:15

Ze hebben daar alles wel electronisch op aangepast op motoren zitten vaak quick shifters dat is electronica wat er voor zorgt dat als je je schakelpedaal aanraakt de bak een pulsje krijgt waardoor hij een fractie ontkoppeld dat is vooral van belang als je terugschakeld.
Zelf schakel ik op mijn motor altijd op zonder koppeling (ik heb de schakeling ook andersom 1 naar boven rest naar beneden) dat kan met auto's trouwens ook hoor zonder koppeling naar de vrij klein beetje gas en hij schiet zo de versnelling weer in.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

31 jan 2014 11:25

Vroeger had je geeneens gesynchroniseerde vernellingsbakken. In principe kan je elke bak, behalve bij stilstaan en stoppen,
zonder koppeling op- en neer schakelen op de juiste toerentallen. Double declutch maar je kan het ook door in de vrijstand
gas te geven bij terugschakelen of het toerental te laten zakken bij opschakelen zonder koppeling in te trappen.
In militaire dienst reed ik op de laatste serie 328 en 616 en die waren ongesynchroniseerd, net als de meeste landbouwvoertuigen
tot de de jaren 70. Met een beetje gevoel heb je de koppeling niet nodig zolang je rolt.
Gewoon voor de gein rij ik met bijna elke schakelauto, waar ik sporadisch in rij, regelmatig zonder de koppeling te gebruiken ;)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
ducatimo
Berichten: 549
Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR

31 jan 2014 12:11

Cornelis69 schreef:Vroeger had je geeneens gesynchroniseerde vernellingsbakken. In principe kan je elke bak, behalve bij stilstaan en stoppen,
zonder koppeling op- en neer schakelen op de juiste toerentallen. Double declutch maar je kan het ook door in de vrijstand
gas te geven bij terugschakelen of het toerental te laten zakken bij opschakelen zonder koppeling in te trappen.
In militaire dienst reed ik op de laatste serie 328 en 616 en die waren ongesynchroniseerd, net als de meeste landbouwvoertuigen
tot de de jaren 70. Met een beetje gevoel heb je de koppeling niet nodig zolang je rolt.
Gewoon voor de gein rij ik met bijna elke schakelauto, waar ik sporadisch in rij, regelmatig zonder de koppeling te gebruiken ;)

Dat klopt helemaal.
Maar om nou te voorkomen dat straks het forum overspoelt word met "mijn versnellingsbak is stuk" :P gebruik lekker de koppeling hij zit er niet voor niets :D
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
Plaats reactie