W136 motor na 45 jaar stilstand

Deel hier video's over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
Carl Friedrich Gauss
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 mar 2011 20:30
Mercedes-Benz: W205, W136, W447, U421, U425, mbtrac 440
Specialisatie: Werktuigkunde-Elektrotechniek
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

22 mei 2014 18:11

Wieger schreef:Zal deze zijn:
Excuses voor de foute link, het is idd dit filmpje
What you see today is nothing compared with what you will see tomorrow (Emil Jellinek)
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Ours is the age that is proud of machines that think and suspicious of men who try to
Gebruikersavatar
Carl Friedrich Gauss
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 mar 2011 20:30
Mercedes-Benz: W205, W136, W447, U421, U425, mbtrac 440
Specialisatie: Werktuigkunde-Elektrotechniek
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

22 mei 2014 21:56

een goede raad aan mensen die ook een oldtimer restaureren met een carrosserie in slechte staat:
verdeel het slijp-/las-/schuur-/verfwerk in verschillende delen.
Als je alles in één keer probeert af te schuren kan je er depressief van worden 8-)
What you see today is nothing compared with what you will see tomorrow (Emil Jellinek)
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Ours is the age that is proud of machines that think and suspicious of men who try to
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

22 mei 2014 22:11

In 1 woord : RESPECT !

Wat een doorzetter ben jij !
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

22 mei 2014 22:16

Van bijna niets, iets maken. Jij kan het. :applaus:
Ik blijf dit volgen
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
gfgf
Donateur
Berichten: 5624
Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
Specialisatie: tobben
Locatie: Mittelhessen/Midden Holland

22 mei 2014 22:22

Geweldig! Begrijpelijk dat je nu comfortably numb bent ;)
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Gebruikersavatar
Carl Friedrich Gauss
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 mar 2011 20:30
Mercedes-Benz: W205, W136, W447, U421, U425, mbtrac 440
Specialisatie: Werktuigkunde-Elektrotechniek
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

30 mei 2014 22:55

Eindelijk kunnen rijden!!!
What you see today is nothing compared with what you will see tomorrow (Emil Jellinek)
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Ours is the age that is proud of machines that think and suspicious of men who try to
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

30 mei 2014 23:11

:goedzo:
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
simon1998
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 nov 2013 20:00
Locatie: Limburg (België)

30 mei 2014 23:13

prachtig!
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

30 mei 2014 23:37

RESPECT!!!

Ongeacht wat voor werk je wilt gaan doen, ga bij je eerste solicitatie (inclusief open sollicitaties) van droombaan met deze auto. Je skills en karakter zijn best zeldzaam!

Stefan
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

31 mei 2014 08:12

Super!

Grote spoiler op het dak en je kan zo meedoen aan de stockcar races in Baarlo..
Of zeg ik nu iets verkeerds :D

Serieus: ik blijf dit volgen, vind het een heel bijzonder project en ben reuze benieuwd hoe dit er allemaal uitziet wanneer alles is opgebouwd.
Uiteraard hopen we je dan een keertje op een meeting tegen het lijf te lopen.
Prachtig werk! :goedzo:
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

31 mei 2014 10:36

Geweldig, love it! :applaus:

btw, 't is maar goed dat je filmpje in kleur is.
In monochroom (zwart/wit) en een paar mensen die voor de auto uitrennen (op de vlucht met bijbehorende zwaaiende armbewegingen) en het zijn net de comedy capers :lol:
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
Carl Friedrich Gauss
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 mar 2011 20:30
Mercedes-Benz: W205, W136, W447, U421, U425, mbtrac 440
Specialisatie: Werktuigkunde-Elektrotechniek
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

14 dec 2014 21:53

Nog eens een tussentijdse update van de 170.
Nudat ik eindelijk verhuisd ben kan ik terug wat meer tijd eraan spenderen...

De claxon werkt terug en ben momenteel bezig met de spatborden vooraan te lassen.
Hopelijk kan ik nog eens een lichting verven voor nieuwjaar.

By the way, ik heb problemen om mijn scharnier van de vlindermotorkap eruit te krijgen. Dit is gereveteerd en na het uitboren van de revetten krijg ik het er niet uitgeschoven. Probleem is dat dit scharnier gechromeerd moet worden en daarom moet het er wel uit...
Iemand ervaring mee?
What you see today is nothing compared with what you will see tomorrow (Emil Jellinek)
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Ours is the age that is proud of machines that think and suspicious of men who try to
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6601
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

14 dec 2014 22:35

Prachtig project, men broer is afgelopen zomer getrouwd in zo'n prachtige 170. Die van benzine omgebouwd was naar diesel. Hier een fotootje:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (264.17 KiB) 3578 keer bekeken
greetings Evan
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

14 dec 2014 22:42

Carl Friedrich Gauss schreef:
By the way, ik heb problemen om mijn scharnier van de vlindermotorkap eruit te krijgen. Dit is gereveteerd en na het uitboren van de revetten krijg ik het er niet uitgeschoven. Probleem is dat dit scharnier gechromeerd moet worden en daarom moet het er wel uit...
Iemand ervaring mee?
Goed bezig :goedzo:

Zet even een aantal (detail) foto's van die revetten en scharnieren hier op het forum
en wat het probleem is. Er zijn hier meer Hollanders dan Vlamingen en ik moet
eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat het probleem is ............ :$
Er zijn een aantal metaalspecialisten die je misschien kunnen adviseren.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Carl Friedrich Gauss
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 mar 2011 20:30
Mercedes-Benz: W205, W136, W447, U421, U425, mbtrac 440
Specialisatie: Werktuigkunde-Elektrotechniek
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

15 dec 2014 21:31

Hier zijn drie foto's van het scharnier.
Er zitten geen revetten is maar met een koudlas gereveteerd...
Op de ene foto kan je zien dat ik ze heb uitgeboord, op de andere foto nog niet.

Probleem is dat dat scharnier er over gans de lengte moet uischuiven en het nogal redelijk enorm vast zit.
Ik moet echt het scharnier afzonderlijk los krijven van de twee "vlindervleugels" om te kunnen verschromen...
Bijlagen
20141215_193254[1].jpg
20141215_193254[1].jpg (135.74 KiB) 3535 keer bekeken
20141215_193159[1].jpg
20141215_193159[1].jpg (146.96 KiB) 3535 keer bekeken
20141215_193148[1].jpg
20141215_193148[1].jpg (140.04 KiB) 3535 keer bekeken
What you see today is nothing compared with what you will see tomorrow (Emil Jellinek)
You always have to try to be the best, but never feel you are the best (J.M.Fangio)
Ours is the age that is proud of machines that think and suspicious of men who try to
Plaats reactie