https://www.youtube.com/watch?v=CCXlfeD ... X1zQoOd9Pc
Misschien dat iemand hier wat aan heeft?
Met vriendelijke groet,
Don.
Sbc pomp drukopbouwer oplossing (youtubefilmpje)
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Als je iets met je remmen en je SBC systeem moet, kan je i.v.m. de veiligheid van jezelf en medeweggebruikers m.i. het beste naar een MB dealer, specialist of daarmee ervaren garage gaan i.p.v. er zelf mee te gaan knutselen.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Snap ik, ik zou dit zelf nooit doen. Maar ik dacht misschien geeft het nieuwe inzichten in de mogelijkheden met betrekking tot de Sbc. Mijn ervaring is dat als er een liefhebbersgroep ontstaat voor een specifieke auto er ook nieuwe oplossingen gevonden worden.
Zo vraag ik mij af of er een manier is om het systeem om te bouwen dat er helemaal geen Sbc meer nodig is.. Want een W211 vanaf 2006 kan het prima af zonder, dus waarom een pre facelifter niet?
Ik ben echt geen techneut, maar ik wil wel wat meer onderzoek doen naar de Sbc (de werking er van) zoeken op het internet naar (veilige) oplossingen.
Zo vraag ik mij af of er een manier is om het systeem om te bouwen dat er helemaal geen Sbc meer nodig is.. Want een W211 vanaf 2006 kan het prima af zonder, dus waarom een pre facelifter niet?
Ik ben echt geen techneut, maar ik wil wel wat meer onderzoek doen naar de Sbc (de werking er van) zoeken op het internet naar (veilige) oplossingen.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13904
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Gezien het feit dat nieuwe originele SBC-pompen inmiddels worden aangeboden rond de € 1.000 denk ik dat het wellicht technisch wel uitvoerbaar is maar economisch de plank misslaat. Daar komt nog bij dat indien je daar aan gaat sleutelen de typegoedkeuring van de auto wellicht vervalt?Don-W211 schreef:Snap ik, ik zou dit zelf nooit doen. Maar ik dacht misschien geeft het nieuwe inzichten in de mogelijkheden met betrekking tot de Sbc. Mijn ervaring is dat als er een liefhebbersgroep ontstaat voor een specifieke auto er ook nieuwe oplossingen gevonden worden.
Zo vraag ik mij af of er een manier is om het systeem om te bouwen dat er helemaal geen Sbc meer nodig is.. Want een W211 vanaf 2006 kan het prima af zonder, dus waarom een pre facelifter niet?
Ik ben echt geen techneut, maar ik wil wel wat meer onderzoek doen naar de Sbc (de werking er van) zoeken op het internet naar (veilige) oplossingen.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Snap ook je opm over “veilige” oplossingen niet zo.
MB heeft in de beginjaren een aantal updates uitgevoerd. Voor de rest remt het als een malle zo goed. Is de pomp aan het einde van zn levensduur krijg je een waarschuwing in je display. Dan een nieuwe laten plaatsen bij een MB dealer of specialist.
Komt doorgaans eenmaal in zn leven voor. En als je mazzel hebt (/opgelet voordat je m kocht) is dat al gebeurd.
Meer denk energie steek ik er iig niet in. Het is een essentieel veiligheidssysteem...
MB heeft in de beginjaren een aantal updates uitgevoerd. Voor de rest remt het als een malle zo goed. Is de pomp aan het einde van zn levensduur krijg je een waarschuwing in je display. Dan een nieuwe laten plaatsen bij een MB dealer of specialist.
Komt doorgaans eenmaal in zn leven voor. En als je mazzel hebt (/opgelet voordat je m kocht) is dat al gebeurd.
Meer denk energie steek ik er iig niet in. Het is een essentieel veiligheidssysteem...
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Dat is dan ook weer waar, het is economisch gezien niet echt nuttig omdat het inderdaad niet vaak voorkomt dat zo'n pomp vervangen moet worden. Ik zelf zal er nooit mee gaan kloten.René SLK230 schreef:Snap ook je opm over “veilige” oplossingen niet zo.
MB heeft in de beginjaren een aantal updates uitgevoerd. Voor de rest remt het als een malle zo goed. Is de pomp aan het einde van zn levensduur krijg je een waarschuwing in je display. Dan een nieuwe laten plaatsen bij een MB dealer of specialist.
Komt doorgaans eenmaal in zn leven voor. En als je mazzel hebt (/opgelet voordat je m kocht) is dat al gebeurd.
Meer denk energie steek ik er iig niet in. Het is een essentieel veiligheidssysteem...
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Dat gekloot met sbc pompen "voor een dubbeltje op de eerste rang" is al net zo oud als de eerste gesneuvelde sbc pomp zelf
die buiten de garantie /coulance regeling viel.
Daarnaast weet ik inmiddels uit ervaring dat een revisie door een gerenommeerd bedrijf ook K.. met hoofdletter is voor 600-800 euro.....
reset en het compressortje wordt gereviseerd, binnen een jaar het hydraulische deel kapot zonder enige waarschuwing
Gelukkig voor een stoplicht want je kan dan alleen nog een beetje remmen met 2x maat 45 op het rempedaal, en nee is niet
hetzelfde als een uitgevallen rembekrachtiger, je moet nog 2 tot 3x harder trappen voor minimale vertraging.
die buiten de garantie /coulance regeling viel.
Daarnaast weet ik inmiddels uit ervaring dat een revisie door een gerenommeerd bedrijf ook K.. met hoofdletter is voor 600-800 euro.....
reset en het compressortje wordt gereviseerd, binnen een jaar het hydraulische deel kapot zonder enige waarschuwing
Gelukkig voor een stoplicht want je kan dan alleen nog een beetje remmen met 2x maat 45 op het rempedaal, en nee is niet
hetzelfde als een uitgevallen rembekrachtiger, je moet nog 2 tot 3x harder trappen voor minimale vertraging.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Kortom, niet doen
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings