aangezien ik op het forum hier niet iets kon vinden over het repareren van het 3e remlicht van de w211 , behalve "VERVANGEN " voor nwe a de somma van 160 euro, ben ik zelf aan het klussen gegaan.
allereerst het hele zaakje uit de kofferklep gedemonteerd.
snel bleek idd de printplaat/ strip met de led`s beyond repair. het water heeft ze`n werk gedaan.onderstaand opvolgende foto`s van hoe ik het heb gerepareerd met als laatste het resultaat.
kosten 15 euo en een beetje tijd.
nodig een slodeerbout , freesje of haakse zaag , lijmpistool. oh ja verget niet dat je eerst het glas terug monteerd en dan de aangepaste strip en in terug lijmt ... ... scheelt weer uitelkaar halen.
de oude strip met connector als basis gebruikt en alle componenten eraf gesloopt.
denk dat de foto`s voor zich spreken.
met dank aan peter van de radiobeurs hier in dordrecht, die mij wees op de door mij gebruikte strip.
wilde in eerste instantie steeds een led of 4 in serie zetten om vervolgens de 5 series parallel aan te sluiten, deze optie met strip is veel eenvoudiger EN je hebt geen last van verschillende sterktes van branden van de led`s .
derde remlicht repareren w211
- Bijlagen
-
- 1.jpg (213.41 KiB) 11467 keer bekeken
-
- 2.jpg (233.24 KiB) 11467 keer bekeken
-
- 3.jpg (211.71 KiB) 11467 keer bekeken
-
- 4.jpg (238.22 KiB) 11467 keer bekeken
-
- 5.jpg (154.73 KiB) 11467 keer bekeken
-
- 6.jpg (136.07 KiB) 11467 keer bekeken
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Knap stukje werk !
En tof dat je het hier als reportage neerzet !
En tof dat je het hier als reportage neerzet !
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Chapeau...ik heb er altijd een hekel aan om een unit te moeten kopen als het een basaal mechanisch/electronisch probleem is. wat je ook nog kunt doen is om de contactzijde van de print in de vernis te zetten...of indien mogelijk vol te gieten met giethars...een adresje hiervoor is harjon in dordt. Als ik nog een keer last krijg in mijn steker voor de aanhanger door vocht ga ik hem ook volgieten harjon is ook een goedkoop adres met goed advies voor epoxy producten....makkelijk voor als je een bootje hebt.
Grtz,
Ingmar
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
thx..
bijkomend voordeel van deze strip is dat hij al waterdicht is .. de soldeer verbinding op de strip is tevens waterdicht gemaakt met een stukje krimpkous waarin al een lijm zat ( ook hiervoor dank aan peter ) .
bijkomend voordeel van deze strip is dat hij al waterdicht is .. de soldeer verbinding op de strip is tevens waterdicht gemaakt met een stukje krimpkous waarin al een lijm zat ( ook hiervoor dank aan peter ) .
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Kijk eens aan, dan is ie beter dan het origineel
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.