X 204 / DIY auto dimmende spiegel

Opgeloste problemen op het forum.
Plaats reactie
postbus24
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2015 16:00
Mercedes-Benz: glk 200 cdi

27 mei 2015 15:30

De enige optie die ik echt mistte in men nieuwe GLK was een automatisch dimmende achteruitkijkspiegel.
Eens deze optie gehad kan ik bijna niet meer zonder (ik ben steeds te laat om dat hendeltje op nachtstand te schakelen 8-) )
Dit probleem werd dus vrij snel aangepakt met behulp van een gekende veiling site waar ik bij de lokale Ludolfs heel voordelig zo een automatische spiegel heb kunnen scoren. (éénder welke spiegel van een 204 model is denk ik uitwisselbaar)

Alle draadjes en stekkers zijn reeds voorzien en was de enige moeilijkheid het verwijderen van de plafond licht console. Gelukkig heeft iemand daar een filmpje van gemaakt:
Daarna kan je de stekkers van de 'oude' spiegel uittrekken en deze integraal (naar beneden) los klikken.
De voet van de spiegel zit met een veer en 2 pinnetjes vastgeklikt dus er komt geen schroefwerk aan te pas.

De 'nieuwe' spiegel klikt mits enig fors duwwerk in datzelfde houdertje, kabeltjes aansluiten en klaar.

De plafondverlichting wordt in omgekeerde volgorde weer gemonteerd.

Ik had hier enkele foto's van maar die zijn helaas verloren gegaan met het overlijden van men sd-kaartje :( Maar op zich is het een vrij eenvoudige ingreep en makkelijk omkeerbaar voor diegenen die met een leasebak rijden (A)
Plaats reactie