Mercedes-Benz onthult nieuwe A-Klasse (W177)
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Zal dan waarschijnlijk ook de 1.3 4-cilinder worden, denk ik. Net als de A 200... Een 1.3!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Heb alvast even wat gespeeld met de Duitse configurator. De A250 heb ik bijna full-option (AMG Line) voor ruim €65.426,20... Ter illustratie, de oude A45 AMG begon bij net geen 50.000 euro bij onze oosterburen.
Opvallend is overigens dat er een nieuwe basisline lijkt te zijn waarbij de sideskirts niet meegespoten zijn. Als het aan mij lag op staande voet voor wie dit verzonnen heeft... en eigenlijk ook voor wie dit goedgekeurd heeft. Wil je dit niet, dan moet je dus minstens voor de Style Line gaan, en die kost al ruim 1200 euro (Duitse prijs).
Opvallend is overigens dat er een nieuwe basisline lijkt te zijn waarbij de sideskirts niet meegespoten zijn. Als het aan mij lag op staande voet voor wie dit verzonnen heeft... en eigenlijk ook voor wie dit goedgekeurd heeft. Wil je dit niet, dan moet je dus minstens voor de Style Line gaan, en die kost al ruim 1200 euro (Duitse prijs).
- Bijlagen
-
- A250-config-1.JPG (80.04 KiB) 2784 keer bekeken
-
- A250-config-2.JPG (46.9 KiB) 2784 keer bekeken
-
- A250-config-3.JPG (96.12 KiB) 2784 keer bekeken
-
- Aserien.JPG (55.45 KiB) 2784 keer bekeken
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ja die pratende schermpjes moeten ergens uit betaald worden bij, althans als je een instapper koopt, Mernault...
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Breed scherm dus nu ook in de A...
Wat een onnoemelijke tierelantijnen op dat stuur!
Ik geloof niet dat mij dit kan bekoren, ziet er van buiten best behoorlijk uit maar het is het niet voor mij...
Maar goed, dat is een oude vs nieuwe weg discussie...
Mee eens wat betreft die niet meegespoten zijskirts, al hoewel, misschien doet MB nu ook mee aan de "retro look" hype
Wat een onnoemelijke tierelantijnen op dat stuur!
Ik geloof niet dat mij dit kan bekoren, ziet er van buiten best behoorlijk uit maar het is het niet voor mij...
Maar goed, dat is een oude vs nieuwe weg discussie...
Mee eens wat betreft die niet meegespoten zijskirts, al hoewel, misschien doet MB nu ook mee aan de "retro look" hype
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Je zou eigenlijk ook een versie moeten kunnen kopen met analoge klokken, voor mijn part zonder achterbank en in de grondverf maar wél met een nieuw zeg 2 liter MB turbo blok met zo'n 48V startmotor (re)generator van 22 pk voor het duwtje in de rug. Dan (want vind m niet lelijk) zou ik er serieus over denken. Nu prijst ie zich voor de echte serieuze auto- en MB-liefhebber aangekleed uit de markt denk ik.
"Hey, Mercedes: doe mij eens een 2 liter turbo met trapondersteuning voor <40k..."
Maar ja, de A is natuurlijk bedoeld om de millenials / VAG verdwaalden e.d. over de MB streep te trekken. En dan zijn gimmicks belangrijker...
Gelukkig zijn er vloten aan lekkere bij de jongelui onderschatte vol en zat sleurende rollende youngtimer Benzen te koop
"Hey, Mercedes: doe mij eens een 2 liter turbo met trapondersteuning voor <40k..."
Maar ja, de A is natuurlijk bedoeld om de millenials / VAG verdwaalden e.d. over de MB streep te trekken. En dan zijn gimmicks belangrijker...
Gelukkig zijn er vloten aan lekkere bij de jongelui onderschatte vol en zat sleurende rollende youngtimer Benzen te koop
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 11 mar 2018 13:58, 6 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
BreedschermBehuizing standaard in de A ja. De daadwerkelijke Widescreen cockpit zoals afgebeeld (de twee fancy enorme displays) is optioneel, standaard zijn die twee een stuk kleiner met dezelfde buitenafmetingen van de behuizing btw.Marco schreef:Breed scherm dus nu ook in de A...
Wat een onnoemelijke tierelantijnen op dat stuur!
Ik geloof niet dat mij dit kan bekoren, ziet er van buiten best behoorlijk uit maar het is het niet voor mij...
Maar goed, dat is een oude vs nieuwe weg discussie...
Mee eens wat betreft die niet meegespoten zijskirts, al hoewel, misschien doet MB nu ook mee aan de "retro look" hype
Ik vind het best opmerkelijk dat iedereen het nieuwe stuur (afgebeeld was de optionele duurdere variant) verwarrend en druk noemt, op het vorige type stuur zaten namelijk net zo veel bedieningselementen (12 knoppen). Misschien komt het omdat de icoontjes nu om de knoppen heen staan, ook omdat ze meerdere functies kunnen bedienen nu. En omdat de cruise control op het stuur zit voortaan, want het oude hendeltje wordt uitgefaseerd.
Retrolook is dan weer dat oud-vs-nieuw waar ík niet nieuw in wil meedoen . Als je ongespoten plastic wilt toevoegen aan je ontwerp ga je maar lekker Audi Allroad's ontwerpen of bij Dacia werken. Mercedes draait genoeg omzet en winst, daar kunnen best een miljoen gespoten sideskirts per jaar vanaf.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Die knoppen op het stuur van de huidige A klasse springen wat minder in het oog.Helmy schreef:op het vorige type stuur zaten namelijk net zo veel bedieningselementen (12 knoppen). Misschien komt het omdat de icoontjes nu om de knoppen heen staan, ook omdat ze meerdere functies kunnen bedienen nu. En omdat de cruise control op het stuur zit voortaan, want het oude hendeltje wordt uitgefaseerd.
Met dat nieuwe stuur vind ik dat het er op lijkt of het er om te doen is alsof er enorm veel op die auto zit, een beetje als de goedkope alles in 1 stereo torentjes van vroeger waar een miljoen ledjes in allerlei kleuren zaten (Ik heb slechts een aan en uit lampje, om even aan te geven hoe "mijn wereld" daaromtrent er uit ziet)
Ik zie twee draai rolletjes zitten op dat stuur, lijkt me lastig te bedienen (het "touchpad" achtige wat op de E zit is trouwens ook niet mijn ding)
De cruisecontrol hendel is allang uitgefaseerd, het is nu een (in mijn beleving) vooral onhandige dikke stengel die op een (in mijn beleving) onhandige plek zit t.o.v. het "stengeltje" wat tot en met de 211 (en begin 212?) nog boven je richting aanwijzer zat...
Op je stuur vind ik nog minder, nog meer troep op dat stuur (en begin me tevens af te vragen hoeveel functies er onder 1 knop beschikbaar worden, wat er weer voor zogrgt dat 1 en ander niet direct af te roepen is zonder te scrollen door al je opties)
Ik vind 'm echt enorm lelijk dat stuur...
Wat dat scherm aangaat: in de E200 die ik pas even mee had vond ik vooral dat het stuur (wat overigens best lekker beetpakte) te veel obstructie voor het blik op het scherm vormt. Ik vraag me af hoe dat bij die A zal zijn. Precies rond de 100km/h zie je niet, tenzij je natuurlijk weer een digitale uitlezing kiest, maar ja, ook al niet mijn ding...
De A heeft geen "zonneklep" boven dat scherm zie ik (zoals S en E)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Door je stuur of stoel omhoog of omlaag te zetten zie je de hele klokkenwinkel wél. Met mijn lengte weet ik eigenlijk niet beter.
Het huidige systeem im door de functies te scrollen vind ik trouwens ook helemaal niets. De knoppen op het stuur om naar het homescreen te gaan, omhoog of omlaag, keuze maken, omhoog of omlaag, pagina terug of terug naar het homescreen. Vaak klik ik vier keer voor ik misschien op de juiste plek zit. Vaak niet dus pagina terug en weer zoeken. Dán vind ik het VW systeem beter door naar links en rechts te scrollen en per onderdeelgrorp naar boven en naar beneden te scrollen. Per keuze links en rechts is het altijd duidelijk waar je zit en wat je omhoog en omlaag kunt verwachten.
En in de Mercedes heb ik niet eens een olietemperatuurmeter. Wel zit er ergens in het menu een meter voor de koelvloeistof maar die is zo snel op 90 graden. De olie loopt daar ver bij achter.
Juist in een hybride wil ik altijd weten wanneer de motor op temperatuur is. Maar dat weet ik nu dus nooit.
Het huidige systeem im door de functies te scrollen vind ik trouwens ook helemaal niets. De knoppen op het stuur om naar het homescreen te gaan, omhoog of omlaag, keuze maken, omhoog of omlaag, pagina terug of terug naar het homescreen. Vaak klik ik vier keer voor ik misschien op de juiste plek zit. Vaak niet dus pagina terug en weer zoeken. Dán vind ik het VW systeem beter door naar links en rechts te scrollen en per onderdeelgrorp naar boven en naar beneden te scrollen. Per keuze links en rechts is het altijd duidelijk waar je zit en wat je omhoog en omlaag kunt verwachten.
En in de Mercedes heb ik niet eens een olietemperatuurmeter. Wel zit er ergens in het menu een meter voor de koelvloeistof maar die is zo snel op 90 graden. De olie loopt daar ver bij achter.
Juist in een hybride wil ik altijd weten wanneer de motor op temperatuur is. Maar dat weet ik nu dus nooit.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ter info, de volgorde van verkoopsvrijgave:
Sinds 5 maart 2018 (eerste leveringen 5 mei 2018):
A180d (116 pk, 7G DCT)
A200 (163 pk, 6-bak handmatig)
A250 (224 pk, 7G DCT)
22 juni 2018 (eerste leveringen 1 oktober 2018):
A160
A180
A220 4Matic
A250 4Matic
8 oktober 2018 (eerste leveringen in december 2018):
A200d
A220d
A35 AMG 4Matic+ (300+ pk, vervangt de A250 AMG Sport)
2019:
A AMG topmodel (A45 of A50, 400+ pk)
Over de plug-in hybride is voorlopig nog niets bekend gemaakt.
EDIT: Inmiddels is ook voor Nederland de configurator online gegaan voor zoals eerder vermeld dus de A180d, A200 en A250. De A180d en A200 zijn leverbaar als reguliere uitvoering, als Business Edition en als Launch Edition.
Sinds 5 maart 2018 (eerste leveringen 5 mei 2018):
A180d (116 pk, 7G DCT)
A200 (163 pk, 6-bak handmatig)
A250 (224 pk, 7G DCT)
22 juni 2018 (eerste leveringen 1 oktober 2018):
A160
A180
A220 4Matic
A250 4Matic
8 oktober 2018 (eerste leveringen in december 2018):
A200d
A220d
A35 AMG 4Matic+ (300+ pk, vervangt de A250 AMG Sport)
2019:
A AMG topmodel (A45 of A50, 400+ pk)
Over de plug-in hybride is voorlopig nog niets bekend gemaakt.
EDIT: Inmiddels is ook voor Nederland de configurator online gegaan voor zoals eerder vermeld dus de A180d, A200 en A250. De A180d en A200 zijn leverbaar als reguliere uitvoering, als Business Edition en als Launch Edition.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Medio mei, ik denk dat je voor precieze data en eventuele happenings beter de dealer even kan benaderen. Overigens debuteert volgende week de lange wielbasis vierdeurs A-Klasse op de autoshow in Bejing. Er komt ook een reguliere wielbasis vierdeurs en de twee CLA's.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection