Een icoon leeft voort: de vernieuwde Mercedes-Benz G-Klasse
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
En er stond een pliesiewagen bij de uitgang...
(Leuk filmpje!)
(Leuk filmpje!)
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Stuurt de brandweer ook nog een factuurtje?
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Dat zullen ze nu wel doen als je met de sidepipes een Prius hebt aangestoken in de file. Ook de G63 is weer van de partij.
De belangrijkste gegevens:
Aandrijflijn
- 4,0-liter V8 biturbo met 585 pk en 850 Nm koppel (tussen 2.500 en 3.500 tpm)
- AMG Cylinder Management cilinderuitschakeling (schakelt in rijmodus "Comfort" tussen 1.000 en 3.250 tpm cilinders 2, 3, 5 en 8 uit)
- sneller schakelende AMG Speedshift TCT 9G
- tussengasfunctie in rijmodi "Sport" en "Sport Plus"
- 40:60 koppelverdeling vóór/achter van de vierwielaandrijving
- 0-100 km/h in 4,5 seconden
- topsnelheid standaard 220 km/h, via optionele AMG Driver's Package 240 km/h (in beide gevallen elektronisch begrensd)
- gecombineerd verbruik volgend NEFZ bij 13,2 liter op 100 km en 299 gram CO2 uitstoot
- kenmerkende sidepipes, twee aan elke zijde, verbonden aan een uitlaatsysteem met bedienbare kleppen
Onderstel
- geperforeerde remschijven met rode remklauwen
- door Mercedes-AMG nieuw ontwikkelde ophanging met schroefveren rondom - dubbele draagarmen vóór, starre as met 5-multilink achter
- standaard AMG Ride Control met adaptieve verstelbare demping met de programma's "Comfort", "Sport" en "Sport+"
- standaard elektromechanische parameterbesturing met variabele bekrachtiging met modi "Comfort" en "Sport"
- Dynamic Select met vijf programma's voor verharde routes en drie voor onverharde routes:
- - "IJs", "Comfort", "Sport", "Sport+" en "Individual"
- - "Sand", "Trail" en "Rock"
Exterieur
- nieuwe Panamericana grille met verticale spijlen
- nieuw vormgegeven bumper met grotere luchtinlaten en sierdelen in mat iridium zilver
- LED koplampen, richtingaanwijzers en achterlichten (optioneel Multibeam LED beschikbaar)
- spatbordverbreders en treeplanken
- standaard metallic lak
- 22-inch velgen
- optioneel AMG Night Pakket leverbaar met getint glas voor koplampen, richtingaanwijzers, achterlichten, achterste zijruiten en achterruit - obsidiaan zwart gespoten buitenspiegels, sierdelen in de bumpers en behuizing van het reservewiel - mat zwarte velgen (21 of 22 inch)
Interieur
- standaard analoog instrumentarium (optioneel Widescreen Cockpit)
- standaard AMG Performance stuur met platte onderzijde, geperforeerde greepstukken en gegalvaniseerde schakelpaddles
- sportstoelen met AMG badges
- afwerking in ruitenpatroon op stoelen, deurpanelen en panelen onderaan de middentunnel
Edition 1
- leverbaar in magnetiet zwart, obsidiaan zwart, iridium zilver, mojave zilver, seleniet grijs, designo grafiet metallic, designo platina zwart, designo mystic wit, designo platina magno en designo nacht zwart magno
- sport striping op de flanken in grafiet grijs magno
- rode striping op de spiegelbehuizingen
- matzwarte 22-inch gesmede velgen in kruisspaak design met rood gelakte velgranden
- rode contrastnaden op dashboard, middenconsole, deurpanelen en achterste zitplaatsen
- sportstoelen in nappa leder zwart/pepper rood
- AMG Performance stuur in microvezel Dinamica met rode markering bovenaan (twaalf-uur markering)
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:
Bron: Mercedes-Benz Passion Blog
De belangrijkste gegevens:
Aandrijflijn
- 4,0-liter V8 biturbo met 585 pk en 850 Nm koppel (tussen 2.500 en 3.500 tpm)
- AMG Cylinder Management cilinderuitschakeling (schakelt in rijmodus "Comfort" tussen 1.000 en 3.250 tpm cilinders 2, 3, 5 en 8 uit)
- sneller schakelende AMG Speedshift TCT 9G
- tussengasfunctie in rijmodi "Sport" en "Sport Plus"
- 40:60 koppelverdeling vóór/achter van de vierwielaandrijving
- 0-100 km/h in 4,5 seconden
- topsnelheid standaard 220 km/h, via optionele AMG Driver's Package 240 km/h (in beide gevallen elektronisch begrensd)
- gecombineerd verbruik volgend NEFZ bij 13,2 liter op 100 km en 299 gram CO2 uitstoot
- kenmerkende sidepipes, twee aan elke zijde, verbonden aan een uitlaatsysteem met bedienbare kleppen
Onderstel
- geperforeerde remschijven met rode remklauwen
- door Mercedes-AMG nieuw ontwikkelde ophanging met schroefveren rondom - dubbele draagarmen vóór, starre as met 5-multilink achter
- standaard AMG Ride Control met adaptieve verstelbare demping met de programma's "Comfort", "Sport" en "Sport+"
- standaard elektromechanische parameterbesturing met variabele bekrachtiging met modi "Comfort" en "Sport"
- Dynamic Select met vijf programma's voor verharde routes en drie voor onverharde routes:
- - "IJs", "Comfort", "Sport", "Sport+" en "Individual"
- - "Sand", "Trail" en "Rock"
Exterieur
- nieuwe Panamericana grille met verticale spijlen
- nieuw vormgegeven bumper met grotere luchtinlaten en sierdelen in mat iridium zilver
- LED koplampen, richtingaanwijzers en achterlichten (optioneel Multibeam LED beschikbaar)
- spatbordverbreders en treeplanken
- standaard metallic lak
- 22-inch velgen
- optioneel AMG Night Pakket leverbaar met getint glas voor koplampen, richtingaanwijzers, achterlichten, achterste zijruiten en achterruit - obsidiaan zwart gespoten buitenspiegels, sierdelen in de bumpers en behuizing van het reservewiel - mat zwarte velgen (21 of 22 inch)
Interieur
- standaard analoog instrumentarium (optioneel Widescreen Cockpit)
- standaard AMG Performance stuur met platte onderzijde, geperforeerde greepstukken en gegalvaniseerde schakelpaddles
- sportstoelen met AMG badges
- afwerking in ruitenpatroon op stoelen, deurpanelen en panelen onderaan de middentunnel
Edition 1
- leverbaar in magnetiet zwart, obsidiaan zwart, iridium zilver, mojave zilver, seleniet grijs, designo grafiet metallic, designo platina zwart, designo mystic wit, designo platina magno en designo nacht zwart magno
- sport striping op de flanken in grafiet grijs magno
- rode striping op de spiegelbehuizingen
- matzwarte 22-inch gesmede velgen in kruisspaak design met rood gelakte velgranden
- rode contrastnaden op dashboard, middenconsole, deurpanelen en achterste zitplaatsen
- sportstoelen in nappa leder zwart/pepper rood
- AMG Performance stuur in microvezel Dinamica met rode markering bovenaan (twaalf-uur markering)
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:
Bron: Mercedes-Benz Passion Blog
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Tja. Wat moet je er van zeggen. De 460 is ooit ontworpen door Steyr-Puch (in 1973) en dat ontwerp, tja, daar zat toch een italiaan bij (die ook de Fiat Campagnolo-2 tekende) En ja, ik was aan het wachten op een nieuwe G maar ik ga nu mijn Puch G restaureren. Want ja, dit is voor mij een gladde PC Hooftstraat idioterie. Geen macho maar een metro-auto. Een die voor mij het spoor helemaal kwijt is. Sorry.
Ik snap het ook niet, waarom moet het ontwerp weer richting de GL, ML en zo afdwalen. Waarom?
Ik snap het ook niet, waarom moet het ontwerp weer richting de GL, ML en zo afdwalen. Waarom?
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ondertussen zijn de prijzen bekend nu de Nederlandse configurator online is gegaan.
G500: €176.905,-
G63: €232.995,-
Enkele opvallende prijzen van de sonderausstattung:
- G63 Edition 1 (designo leer, gordels, striping en zwarte velgen): €20.522,-
- Digitale Widescreen Cockpit (€1.028,-):
--- in G500 alleen in combinatie met Premium Pack (+€9.498,-) of Premium Plus Pack (+€16.656,-)
--- in G63 alleen in combinatie met Premium Pack (+€7.405,-) of Premium Plus Pack (+€12.747,-)
- G500 Lederpakket 1: €6.044,-
- G500 Lederpakket 2: €10.666,-
Dat zijn beste prijzen
G500: €176.905,-
G63: €232.995,-
Enkele opvallende prijzen van de sonderausstattung:
- G63 Edition 1 (designo leer, gordels, striping en zwarte velgen): €20.522,-
- Digitale Widescreen Cockpit (€1.028,-):
--- in G500 alleen in combinatie met Premium Pack (+€9.498,-) of Premium Plus Pack (+€16.656,-)
--- in G63 alleen in combinatie met Premium Pack (+€7.405,-) of Premium Plus Pack (+€12.747,-)
- G500 Lederpakket 1: €6.044,-
- G500 Lederpakket 2: €10.666,-
Dat zijn beste prijzen
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
EuroNCap heeft beelden vrijgegeven van de crash- en noodsystementests van de G-Klasse. Goed doorstaan natuurlijk
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Kan een bestuurder van een moderne Mini (Countryman) zich toch nog daadwerkelijk mini voelen
Bron: MotorAuthority.com
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:
Bron: MotorAuthority.com
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection