E-Klasse is compleet met de nieuwe E-Klasse Cabriolet (A238)

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.

E-Klasse is compleet met de nieuwe E-Klasse Cabriolet (A238) twitterfacebook

Berichtdoor Helmy » 02 maart 2017 22:43

A238_25.jpg
De E-Klasse is compleet met de introductie van de zonaanbidder: de E-Klasse Cabriolet.


Mercedes-Benz is aanwezig op de Autosalon van Geneve en toont daar onder andere de laatste telg van de E-Klasse, namelijk de E-Cabriolet (A238). Ten opzichte van het voorgaande model is de auto in alle richtingen gegroeid en meet deze nu 4.826 mm lang, 1.860 mm breed en 1.428 mm hoog. De spoorbreedte nam vooraan met 67 mm toe naar 1.605 mm, en achteraan met 68 mm naar 1.609 mm breed, wat vooral de rijdynamiek ten goede komt. Maar ook de achterste inzittenden profiteren van de bredere vloer. Op elk van de zetelgevormde zitplaatsen kunnen bestuurder en inzittenden genieten van puur comfort op lange afstanden.

Optisch oogt de E-Klasse Cabriolet puristisch door minder vouwen en lijnen en meer vloeiende vormen. De dynamiek is goed zichtbaar in zaken als de diep-geplaatste diamantgrille, LED high performance schijnwerpers (optioneel Multibeam LED), een lange motorkap met powerdomes en volledig verzinkbare zijruiten. De strak gespannen stoffen kap met glazen achterruit vloeit harmonisch door in de gespierde achterzijde. Zoals bij de andere sportmodellen beschikt de cabrio over dunne, brede tweedelige LED achterlichten. De E-Klasse Cabriolet staat overigens 15 mm lager op zijn wielen, welke standaard 17 inch meten. Dit is te danken aan het Direct Control onderstel, waar overigens optioneel gekozen kan worden voor luchtvering Air Body Control. Eveneens optioneel leverbaar is Dynamic Body Control, waarbij via het Dynamic Select systeem kan worden gekozen voor verscheidene dempingseigenschappen verdeeld over drie modii: Comfort, Sport en Sport+. Om het uiterlijk nog sportiever te maken is optioneel een AMG-Line pakket leverbaar met AMG-styling velgen en bumpers en het Avantgarde interieur.

Met de kap open is de harmonie tussen exterieur en interieur duidelijk zichtbaar in vele details. Om de A-stijlen en voorruit loopt een gepolijst aluminium profiel, welke vervolgens doorloopt langs de schouderlijn over de deuren en rondom de afdekkap voor het vouwdak, waar het derde remlicht in is verwerkt met helder glas.
De stoffen kap is leverbaar in de kleuren donkerbruin, donkerblauw, donkerrood en zwart. Het is speciaal uitgevoerd om zo min mogelijk wind- en rijgeluid hoorbaar te maken dankzij een meerderlaagse opbouw en geluidsdempende materialen. De kap is bedienbaar tot bij een snelheid van 50 km/h en opent of sluit in 20 seconden. Een speciale elektrisch bedienbare rollo scheidt de opbergruimte van het dak van de resterende bagageruimte, welke 385 liter meet met het dak dicht en 310 liter met het dak open. Tevens is de rugleuning achterin in 50:50 verhouding neerklapbaar waardoor ook lange voorwerpen kunnen worden vervoerd, en de auto uitstekend alledaags te gebruiken is.

In het interieur lijkt de overkapping van het instrumentarium te zweven boven een sierlijst met groot oppervlak welke vloeiend in de deuren doorloopt. Het instrumentarium is, zoals in de 213 E-Klasse, standaard een combinatie van twee ronde tellers, een 7-inch 1000x600 pixel kleurendisplay en een 8,4-inch 960x540 pixel centraal display. Optioneel leverbaar zijn twee 12,3-inch 1920x720 pixel displays met volledig digitaal instrumentarium. De bestuurder kan hierbij kiezen uit de ontwerpstijlen Classic, Sport en Progressive.
Een sterk sportief accent wordt gevormd door de 'silvershadow' uitstroomopeningen van de klimaatregeling, welke qua vorm zijn gebaseerd op turbineschoepen. De bestuurder kan op meerdere manieren het instrumentarium en het multimediasysteem bedienen, zoals door aanraakgevoelige Touch Control vlakken op het stuur, een controller en Touchpad met handschriftherkenning op de middenconsole, spraakbesturing Linguatronic en directe toetsen voor de bediening en schakeling van de klimaatregeling en verscheidene rijassistenten.

De zetels zijn ontworpen om te lijken op individuele sportstoelen met integraaloptiek voor de hoofdsteunen. Het interieur wordt standaard uitgerust met automatische gordelaanreikers, optioneel is voor de stoelen de nekverwarming Airscarf beschikbaar. Stoelverwarming is ook achterin leverbaar, waardoor de auto het hele jaar als vierzitter te gebruiken is.
Hoogwaardige materialen en moderne kleursamenstellingen komen samen in een sportieve moderne luxe sfeer. Zo krijgt de cabrio een exclusieve 'Yachting'-optiek dankzij bekleding in de combinatie Jachtblauw en Macchiatobeige. Verder zijn er nog vijf andere kleuren leverbaar voor het zonnenreflecterende leder, en zijn er meerdere siermaterialen leverbaar waaronder enkele nieuwe lichtkleurige houtsoorten in openporige en glanzende uitvoeringen.

Voor de interieurverlichting is uitsluitend gebruik gemaakt van lang meegaande en energie-arme LED-technologie. Hetzelfde geldt voor de optioneel uitgebreide ambienteverlichting met 64 kleuren, waarbij overigens een speciale lichtbron is aangebracht in de hemelbekleding van de stoffen kap.

Met een cabriolet wil men zo vaak mogelijk open rijden, en de E-Klasse Cabriolet maakt dat meer dan mogelijk dankzij een maximaal openlucht-comfort. Dit wordt onder andere bereikt door de automatische AirCap windschot en nekverwarming Airscarf, zodat het ook bij koude buitentemperaturen nog aangenaam in de auto blijft. AirCap omvat twee windschotten; één is gepositioneerd in de dwarsbalk boven de voorruit, de ander is achter de achterstoelen geplaatst. Samen zorgen deze voor een sterke vermindering van luchtwervelingen in het interieur. AirCap en Airscarf maken onderdeel uit van het Cabriolet Comfort pakket. Voor de ruitenwissers is het uiterst efficiënte Magic Vision Control systeem leverbaar, waarbij de ruitensproeiers in de ruitenwissers zijn geïntegreerd.

De basisstructuur van de auto is gebaseerd op die van de Coupé. Zo zijn de meeste chassisdelen vervaardigd uit onder hoge druk gegoten aluminium en staal. De voorste zijschermen, de motorkap en de achterklep zijn van aluminium plaatwerk gemaakt. Door deze maatregelen kan het gewicht beperkt worden, maar tegelijkertijd voldoet de auto zowel aan de nationale en internationale crashtest eisen, alsmede aan de nog strengere Mercedes-Benz veiligheidseisen welke gebaseerd zijn op realistische ongevallen.

De E-Klasse Cabriolet wordt leverbaar met meerdere benzine- en dieselmotoren - 4MATIC permanente vierwielaandrijving is optioneel leverbaar. Alle motoriseringen worden standaard aan de 9-traps 9G-Tronic transmissie gekoppeld.

Er komt daarnaast gelijk een speciale uitvoering beschikbaar, te weten de 25th Anniversary. Deze uitvoering is uitgerust met 20-inch velgen in 5-dubbelspaaks design, het Cabriolet Comfort pakket, sierdelen in openporig elmhout, Air-Balance met het luchtje "Daybrake Mood", verlichte instaplijsten met Mercedes-Benz schrift, velour matten met "25th Anniversary Edition" emblemen, ambienteverlichting en Magic Vision Control.
Het interieur van deze auto is uitgevoerd in hoogwaardig designo leder in de nieuwe kleurcombinatie Macchiatobeige/Tizianrood. De stoelen zijn voorzien van ruitenpatroon en perforatie welke het luxueuze karakter van de auto onderstrepen. Voor de lakken kan gekozen worden uit iridiumzilver of het nieuwe Rubellietrood metallic, beiden in combinatie met de donkerrode stoffen kap. Op de middenconsole en op de zijschermen is de auto te herkennen aan "25th Anniversary" emblemen.




Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

65483 65484 65485 65486

65487 65488 65489 65490

65491 65492 65493 65494

65495 65496 65497 65498

65499 65500 65501 65502

65503 65504 65505 65506

65507 65508 65509 65510

65511 65512 65513 65514

65515 65516 65517 65518

65519 65520 65521 65522

65523 65524 65525 65526

65527 65528 65529 65530

65531 65532 65533 65534

65535 65536 65537 65538

65539 65540 65541 65542

Bron: Mercedes-Benz Passion Blog
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Avatar gebruiker
Helmy
Moderator
 
Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-jan-2010
Woonplaats: Nijmegen
Leeftijd: 27
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google

Re: E-Klasse is compleet met de nieuwe E-Klasse Cabriolet (A twitterfacebook

Berichtdoor Tom » 02 maart 2017 23:05

Mooi :goedzo:
---- W202 200CDI Elegance Selection ----
Avatar gebruiker
Tom
Donateur
 
Berichten: 5001
Geregistreerd: 09-feb-2009
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leeftijd: 35
Mercedes-Benz: W202 200CDI elegance selection - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/onderhoud

Re: E-Klasse is compleet met de nieuwe E-Klasse Cabriolet (A twitterfacebook

Berichtdoor dutchtbi » 02 maart 2017 23:13

Mooi, maar ik zou zo'n C, E en S klasse cabrio wel eens naast elkaar willen zien staan. Op plaatjes wordt het allemaal wel een beetje een eenheidsworst :(
Avatar gebruiker
dutchtbi
 
Berichten: 521
Geregistreerd: 15-jan-2014
Leeftijd: 61
Mercedes-Benz: 2011 S212 E200CGI Avantgarde 125 sport edition.

Re: E-Klasse is compleet met de nieuwe E-Klasse Cabriolet (A twitterfacebook

Berichtdoor Helmy » 02 maart 2017 23:43

Ik zag het zelf ook even niet meer hoor, maar het zit echt in de details nu. Hieronder de plaatjes. Na goed zoeken:

- De E-Klasse lijkt totaal geen vouw of scherpe lijn in de flank te hebben. De C en S hebben die wel, en daar moet je kijken naar de deurgreep die bij de C op de vouw zit, en bij de S erboven.
- De C heeft ondanks AMG styling als enige geen naden op de motorkap. De S lijkt ze standaard te hebben en de E zoals in het artikel beschreven optioneel als de AMG Line gekozen is.
- Koplampen... bij de C zitten de LED lijnen boven en onder de beide lichtunits. Bij de E zitten er twee, een voor elke unit bovenlangs. De S heeft er twee J vormig, dus langs de onderhoeken, met bovenlangs losse LED's.
- Achterlichten... Alle 3 twee-delig en relatief plat. Bij de S en C is de onderste rand niet één lijn maar een soort platgeslagen V. De E heeft wel een doorlopende lijn. Bovendien is, in ieder geval bij de uitvoeringen op de foto's, het heldere glasdeel bij de S donkerder. Bij de C en E ongeveer even licht, maar bij de E zitten ze bovenaan. De S heeft als enige Mister FancyPants een chromen strip boven de achterlichten en ster. En zoals ook te zien is hebben de C en S een scherp gevormde verdiepte vorm voor de kentekenplaten waar die bij de E veel ronder lijkt.
Bijlagen
205238217-2.JPG
205238217-1.JPG
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Avatar gebruiker
Helmy
Moderator
 
Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-jan-2010
Woonplaats: Nijmegen
Leeftijd: 27
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google

Re: E-Klasse is compleet met de nieuwe E-Klasse Cabriolet (A twitterfacebook

Berichtdoor MBenzNL » 03 maart 2017 00:56

ja...duidelijk...een wereld van verschil

desalniettemin: een mooie auto (maar dat zijn die andere 2 die er vrijwel hetzelfde uitzien ook)...ik ben alleen geen fan van dat blauwe tapijt en hooggeplaatste blauwe interieurrand in combinatie met dat beige interieur (dat is IMHO ronduit lelijk)

greetingz,
Avatar gebruiker
MBenzNL
Moderator
 
Berichten: 14992
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 44
Specialisatie: MB's v.a. 2000

Re: E-Klasse is compleet met de nieuwe E-Klasse Cabriolet (A twitterfacebook

Berichtdoor dutchtbi » 03 maart 2017 10:46

Als ik het zo zie maken die plooien in de flanken het grootste verschil ( even los van de afmetingen) daardoor lijken de C en S wat krachtiger/sportiever/opzichtiger en de E wat eleganter/sierlijker/bescheidener. Dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de E, een cabrio koop je toch vooral om te cruisen. :goedzo:
Avatar gebruiker
dutchtbi
 
Berichten: 521
Geregistreerd: 15-jan-2014
Leeftijd: 61
Mercedes-Benz: 2011 S212 E200CGI Avantgarde 125 sport edition.


Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten