W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 1133
Lid geworden op: 11 okt 2015 14:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+

Berichtdoor S_W204 » 26 okt 2016 00:07

16C715_02_D329376.jpg
16C715_02_D329376.jpg (128.02 KiB) 3533 keer bekeken


16C715_04_D329377.jpg
16C715_04_D329377.jpg (126.71 KiB) 3533 keer bekeken


Mercedes-AMG is redefining the performance saloon. The brand is turning the most intelligent executive saloon into the most powerful E-Class of all time in the shape of the next generation of the E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+. Mercedes-AMG is also setting new benchmarks in this market segment with its innovative technologies.

The intelligent drive strategy raises the limits of the performance saloon's vehicle dynamics to a completely new level. Delivering superior acceleration, the 4.0-litre twin-turbo V8 engine generates up to 450 kW (612 hp). This makes it the most powerful engine to have ever been installed in an E-Class. At the same time it is even more efficient thanks to a cylinder deactivation system fitted as standard, and thus sets the benchmark in its segment. With acceleration of 3.4 seconds from 0 – 100 km/h the new business limousine is at the top of its class.

The AMG SPEEDSHIFT MCT (Multi Clutch Technology) nine-speed sports transmission is combined with a wet start-off clutch for the first time. This enabled more agile response times to be achieved. Another highlight is the completely new AMG Performance 4MATIC+ all-wheel drive system. It combines the advantages of various drive configurations. Torque distribution on the front and rear axles, which until now was strongly rear-biased, is fully variable for the first time. This ensures optimum traction right up to the physical limit, whatever the road conditions. The expressive exterior design, featuring a new radiator grille and coupé-style inset bonnet, underlines the performance figures. The next generation of the E 63 thus offers a completely new level of sportiness and comfort on long journeys.


Meer info: http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... tYnM!&rs=0

612PK en 0-100 in 3,4s. Mijn hemel. :O :applaus:

Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2075
Lid geworden op: 24 jul 2009 13:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+

Berichtdoor Maus2000 » 26 okt 2016 08:18

De Tesla Model S P100D doet 0/100 in 2.7 s :o :o

Maar je mist dan natuurlijk wel het mooie V8 geluid.....
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.

Headhunter07
Berichten: 1171
Lid geworden op: 19 aug 2015 15:19
Mercedes-Benz: C350e

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+

Berichtdoor Headhunter07 » 26 okt 2016 08:44

Maus2000 schreef:De Tesla Model S P100D doet 0/100 in 2.7 s :o :o

Maar je mist dan natuurlijk wel het mooie V8 geluid.....


Maar niet 5x achter elkaar!
De bordjes zijn qua sprint naar de 100 aardig verhangen.

Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 40284
Lid geworden op: 03 jul 2005 12:19
Mercedes-Benz: Ja
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+

Berichtdoor Peter » 26 okt 2016 09:49

Maus2000 schreef:De Tesla Model S P100D doet 0/100 in 2.7 s :o :o ....
Ja en rond de 130 blaast de E63S hem echt wel voorbij :twisted:
En op een rit van 400km+ ben je áltijd sneller met een Benz, zelfs met een W123 200D :owja:
Wisdom is the daughter of experience.

plorie
Donateur
Berichten: 13928
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: W168 A160 Elegance, Espace 3.5 (ex W220 S320cdi, W210 E430, S210 E430)
Locatie: Papendrecht

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+

Berichtdoor plorie » 26 okt 2016 10:03

Ik blijf het bijzonder vinden dat met zulke acceleraties de velg niet in de band ronddraait :lol:

Gebruikersavatar
Cornelis
Donateur
Berichten: 7637
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: S211 E320 CDI R6 AvantGarde
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+

Berichtdoor Cornelis » 26 okt 2016 11:28

plorie schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat met zulke acceleraties de velg niet in de band ronddraait :lol:


Die worden dan ook zonder "bandenvet" gemonteerd.
Groet Kees

---- The true sign of intelligence is not knowledge but imagination ---

Gebruikersavatar
Helmy
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+

Berichtdoor Helmy » 26 okt 2016 11:51

plorie schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat met zulke acceleraties de velg niet in de band ronddraait :lol:


Daarom ook standaard 4MATIC he, de 213 is er in volwaardige AMG uitvoering niet meer met achterwielaandrijving.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection

Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 40284
Lid geworden op: 03 jul 2005 12:19
Mercedes-Benz: Ja
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+

Berichtdoor Peter » 26 okt 2016 12:09

Ik denk dat banden wel degelijk op de velg draait bij 'vermogende' auto's.
Markeer je band maar eens t.o.v. een ventieldopje ofzo.
Ik denk dat bij SUPER-cars lijm tussen band en velg zit.

Een band kan veel... heel veel hebben....
Tijdens 'snelle' bochten komt die nogal eens buiten de velgbreedte.
Screenshot uit onderstaand filmpje:
Wiel.jpg
Wiel.jpg (34.15 KiB) 3341 keer bekeken


Wisdom is the daughter of experience.

Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 1434
Lid geworden op: 18 mei 2015 23:03
Mercedes-Benz: C350e
Locatie: Flevopolder

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+

Berichtdoor Borgmonster » 26 okt 2016 15:39

Zo zeg! Dat is op 1:10 wel erg extreem! :o

Geen wonder dat banden een beetje opwarmen tijdens het rijden. Het korte bochtjes rijden in de opwarmronde wordt hierdoor ook weer wat logischer... 8-)
C350e - mijn eerste Mercedes sinds de 190D lesauto - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij

Gebruikersavatar
Maus2000
Berichten: 2075
Lid geworden op: 24 jul 2009 13:24
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
Locatie: Den Bosch

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+

Berichtdoor Maus2000 » 26 okt 2016 15:43

Bij motorcross worden de banden dmv klemmen aangedraaid op de velg (Zodat de band niet verdraaid)
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.

Gebruikersavatar
Olivier1
Donateur
Berichten: 434
Lid geworden op: 12 dec 2015 22:16
Mercedes-Benz: E55 AMG
Locatie: 030

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+

Berichtdoor Olivier1 » 21 nov 2016 20:45

Bizar filmpje!!

Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 8989
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland
Contacteer:

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+

Berichtdoor Raimon » 21 nov 2016 21:12

Ongeveer 10 jaar geleden hadden we een SL55 AMG die er last van had. Iedere 500 KM was de band een kwart verdraaid. Het was voldoend om ze los te drukken en alles te ontvetten. Dit is ook 1 van de redenen waarom de diameter groter aan het worden is. Je hebt dan een groter wrijvingsoppervlakte
Greetz Raimon
** | Monteur bij Mercedes-Benz dealer Ruttchen Gorinchem | **

Klik hier om contact op te nemen met Ruttchen Gorinchem