W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.

W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+ twitterfacebook

Berichtdoor S_W204 » 26 okt 2016 01:07

16C715_02_D329376.jpg


16C715_04_D329377.jpg


Mercedes-AMG is redefining the performance saloon. The brand is turning the most intelligent executive saloon into the most powerful E-Class of all time in the shape of the next generation of the E 63 4MATIC+ and E 63 S 4MATIC+. Mercedes-AMG is also setting new benchmarks in this market segment with its innovative technologies.

The intelligent drive strategy raises the limits of the performance saloon's vehicle dynamics to a completely new level. Delivering superior acceleration, the 4.0-litre twin-turbo V8 engine generates up to 450 kW (612 hp). This makes it the most powerful engine to have ever been installed in an E-Class. At the same time it is even more efficient thanks to a cylinder deactivation system fitted as standard, and thus sets the benchmark in its segment. With acceleration of 3.4 seconds from 0 – 100 km/h the new business limousine is at the top of its class.

The AMG SPEEDSHIFT MCT (Multi Clutch Technology) nine-speed sports transmission is combined with a wet start-off clutch for the first time. This enabled more agile response times to be achieved. Another highlight is the completely new AMG Performance 4MATIC+ all-wheel drive system. It combines the advantages of various drive configurations. Torque distribution on the front and rear axles, which until now was strongly rear-biased, is fully variable for the first time. This ensures optimum traction right up to the physical limit, whatever the road conditions. The expressive exterior design, featuring a new radiator grille and coupé-style inset bonnet, underlines the performance figures. The next generation of the E 63 thus offers a completely new level of sportiness and comfort on long journeys.


Meer info: http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... tYnM!&rs=0

612PK en 0-100 in 3,4s. Mijn hemel. :O :applaus:
Avatar gebruiker
S_W204
 
Berichten: 484
Geregistreerd: 11-okt-2015
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+ twitterfacebook

Berichtdoor Maus2000 » 26 okt 2016 09:18

De Tesla Model S P100D doet 0/100 in 2.7 s :o :o

Maar je mist dan natuurlijk wel het mooie V8 geluid.....
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
Avatar gebruiker
Maus2000
 
Berichten: 2018
Geregistreerd: 24-jul-2009
Woonplaats: Den Bosch
Leeftijd: 46
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+ twitterfacebook

Berichtdoor Headhunter07 » 26 okt 2016 09:44

Maus2000 schreef:De Tesla Model S P100D doet 0/100 in 2.7 s :o :o

Maar je mist dan natuurlijk wel het mooie V8 geluid.....


Maar niet 5x achter elkaar!
De bordjes zijn qua sprint naar de 100 aardig verhangen.
Headhunter07
 
Berichten: 969
Geregistreerd: 19-aug-2015
Mercedes-Benz: C350e

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+ twitterfacebook

Berichtdoor Peter » 26 okt 2016 10:49

Maus2000 schreef:De Tesla Model S P100D doet 0/100 in 2.7 s :o :o ....
Ja en rond de 130 blaast de E63S hem echt wel voorbij :twisted:
En op een rit van 400km+ ben je áltijd sneller met een Benz, zelfs met een W123 200D :owja:
Wisdom is the daughter of experience.
Avatar gebruiker
Peter
Oprichter
 
Berichten: 39493
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 45
Mercedes-Benz: Ja, W617

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+ twitterfacebook

Berichtdoor plorie » 26 okt 2016 11:03

Ik blijf het bijzonder vinden dat met zulke acceleraties de velg niet in de band ronddraait :lol:
plorie
Donateur
 
Berichten: 12044
Geregistreerd: 06-dec-2010
Woonplaats: Papendrecht
Leeftijd: 35
Mercedes-Benz: W168 A160 Elegance / 328iA Executive (ex S210 E430, W210 E430, W220 S320cdi)

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+ twitterfacebook

Berichtdoor Cornelis » 26 okt 2016 12:28

plorie schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat met zulke acceleraties de velg niet in de band ronddraait :lol:


Die worden dan ook zonder "bandenvet" gemonteerd.
Groet Kees

Sommige mensen zijn net een pedaalemmer........
Als je ze op hun tenen trapt gaat gelijk die klep open...
Avatar gebruiker
Cornelis
Donateur
 
Berichten: 6117
Geregistreerd: 12-maart-2011
Woonplaats: Loosdrecht
Leeftijd: 54
Mercedes-Benz: E 320 CDI S211 AvantGarde
Specialisatie: Infra mobiele netwerken

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+ twitterfacebook

Berichtdoor Helmy » 26 okt 2016 12:51

plorie schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat met zulke acceleraties de velg niet in de band ronddraait :lol:


Daarom ook standaard 4MATIC he, de 213 is er in volwaardige AMG uitvoering niet meer met achterwielaandrijving.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Avatar gebruiker
Helmy
Moderator
 
Berichten: 2829
Geregistreerd: 23-jan-2010
Woonplaats: Nijmegen
Leeftijd: 27
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+ twitterfacebook

Berichtdoor Peter » 26 okt 2016 13:09

Ik denk dat banden wel degelijk op de velg draait bij 'vermogende' auto's.
Markeer je band maar eens t.o.v. een ventieldopje ofzo.
Ik denk dat bij SUPER-cars lijm tussen band en velg zit.

Een band kan veel... heel veel hebben....
Tijdens 'snelle' bochten komt die nogal eens buiten de velgbreedte.
Screenshot uit onderstaand filmpje:
Wiel.jpg


Wisdom is the daughter of experience.
Avatar gebruiker
Peter
Oprichter
 
Berichten: 39493
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 45
Mercedes-Benz: Ja, W617

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+ twitterfacebook

Berichtdoor Borgmonster » 26 okt 2016 16:39

Zo zeg! Dat is op 1:10 wel erg extreem! :o

Geen wonder dat banden een beetje opwarmen tijdens het rijden. Het korte bochtjes rijden in de opwarmronde wordt hierdoor ook weer wat logischer... 8-)
C350e - mijn eerste Mercedes sinds de 190D lesauto - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Avatar gebruiker
Borgmonster
 
Berichten: 928
Geregistreerd: 19-mei-2015
Woonplaats: Flevopolder
Leeftijd: 51
Mercedes-Benz: C350e

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+ twitterfacebook

Berichtdoor Maus2000 » 26 okt 2016 16:43

Bij motorcross worden de banden dmv klemmen aangedraaid op de velg (Zodat de band niet verdraaid)
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
Avatar gebruiker
Maus2000
 
Berichten: 2018
Geregistreerd: 24-jul-2009
Woonplaats: Den Bosch
Leeftijd: 46
Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+ twitterfacebook

Berichtdoor Olivier1 » 21 nov 2016 21:45

Bizar filmpje!!
Avatar gebruiker
Olivier1
Donateur
 
Berichten: 404
Geregistreerd: 12-dec-2015
Woonplaats: 030
Leeftijd: 41
Mercedes-Benz: E55 AMG

Re: W213 Mercedes-AMG E 63 (S) 4MATIC+ twitterfacebook

Berichtdoor Raimon » 21 nov 2016 22:12

Ongeveer 10 jaar geleden hadden we een SL55 AMG die er last van had. Iedere 500 KM was de band een kwart verdraaid. Het was voldoend om ze los te drukken en alles te ontvetten. Dit is ook 1 van de redenen waarom de diameter groter aan het worden is. Je hebt dan een groter wrijvingsoppervlakte
Greetz Raimon
** | Monteur bij Mercedes-Benz dealer Ruttchen Gorinchem | **

Klik hier om contact op te nemen met Ruttchen Gorinchem
Avatar gebruiker
Raimon
Moderator
 
Berichten: 8671
Geregistreerd: 19-nov-2011
Woonplaats: Zuid-holland
Mercedes-Benz: C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB


Keer terug naar Nieuws

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten