Mercedes toont interieur van de nieuwe E-Klasse (W213)

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

31 dec 2015 00:18

De nieuwe Avantgarde stoelen voor de E-Klasse W213.
De nieuwe Avantgarde stoelen voor de E-Klasse W213.
W213feature11.jpg (113.88 KiB) 6571 keer bekeken
Mercedes-Benz neemt een grote stap richting de toekomst met een veelvoud aan innovaties in de nieuwe E-Klasse. Veel hiervan is terug te vinden in het interieur, waar de klassieke tellers vervangen zijn door een hoog-resolutie dubbelscherm (12,3 inch per scherm) die net als in de S-Klasse lijkt te zweven in het dashboard. Een primeur in auto's is de aanwezigheid van aanraakgevoelige bedieningselementen op het stuurwiel, waarmee de bestuurder het gehele infotainment systeem kan bedienen met veegbewegingen, zonder dat de handen van het stuur hoeven.

De compleet nieuwe beleving wordt afgerond met nieuwe intelligentie graphics, scherpe visualisaties en animaties en een vereenvoudigde bedieningslogica. Tegelijkertijd genieten inzittenden van een prachtig interieur met veel ruimte en enkel hoogwaardige materialen.

"Met het interieur van de nieuwe E-Klasse geven we een nieuwe interpretatie aan het concept van moderne luxe," aldus Hartmut Sinkwitz, Hoofd Interieur Design. "We hebben een ruimtelijk en intelligent interieur ontworpen dat perfect aansluit op Mercedes-Benz' ontwerpfilosofie van sensuele zuiverheid. Het bevat technologische innovaties en hoogwaardige uitrustingen om een uitzonderlijke beleving te creëren voor de bestuurder en voorpassagier. De E-Klasse vormt daarmee niet alleen een nieuwe standaard in de zakenklasse. Naast een werkplek en een privé-omgeving wordt het een 'derde plek' - een leefruimte waarin inzittenden kunnen genieten van moderne luxe en comfort."

Breed dubbel display kan worden aangepast naar persoonlijke voorkeuren
De blikvangers in het comfort-gerichte, luxueuze interieur van de nieuwe E-Klasse zijn twee schermen met elk een 31,2 cm (12,3 inch) diagonaal en een resolutie van 1920x720 pixels. Deze schermen worden door één frame omringd en vormen daarmee een centraal element om de horizontale belijning te onderstrepen. Als instrumentarium bevat deze breedbeeld cockpit een groot scherm met virtuele instrumenten recht vóór de bestuurder alsmede een centraal scherm boven de middenconsole. Dankzij een door beide schermen gedeelde glazen omlijsting ontstaat de uitstraling van een modern flat-screen apparaat. De bestuurder kan kiezen tussen 3 stijlen voor het ontwerp van het instrumentarium: "Classic", "Sport" en "Progressive".

Het breedbeeld instrumentencluster is optioneel beschikbaar in combinatie met COMAND Online. De basisuitvoering van de nieuwe E-Klasse wordt uitgerust met twee in ronde buizen liggende traditionele wijzerplaten, en een 17.8 cm kleurenweergave (1000x600 pixel resolutie) met een centraal scherm met 21,3 cm diagonaal en 960x540 resolutie). De ronde tellers, het instrumentencluster en het centrale scherm worden omringd door één frame met zwarte hoogglans pianolak afwerking.

De bestuurder kan de inhoud van het centrale scherm aanpassen naar eigen voorkeur. Met uitzondering van de navigatie map (deze vult altijd de volledige weergave) is het scherm voor COMAND Online verdeeld in een hoofdweergave voor informatieve illustraties en animaties (2/3 aan de rechter zijde) en een aanvullend gedeelte (1/3 aan de linker zijde).

Dankzij de multi-kleur ambience verlichting achter het scherm ontstaat de indruk dat het in de vrije ruimte lijkt te zweven.

Aanraakbediening met swipes
Als verdere innovatie is de E-Klasse de eerste auto ter wereld met aanraakgevoelige knoppen op het multifunctionele stuurwiel. Net als bij het scherm van een smartphone worden deze knoppen nauwkeurig bediend middels horizontale en verticale veegbewegingen, of swipes. Hiermee kan de bestuurder elke functie van het infotainmentsysteem eenvoudig, logisch en intuïtief bedienen als bij een smartphone, zonder dat de handen van het stuur hoeven. Na selectie van de gewenste functie kan de bestuurder met een druk op de betreffende knop de selectie bevestigen. Naast deze nieuwe bedieningselementen zijn er ook traditionele knoppen aanwezig op het stuur voor onder andere volume- en telefoonbediening.

Een verdere invoermogelijkheid, al bekend uit de C-Klasse, is het touchpad op de middenconsole. Ook hiermee kunnen vele functies worden bediend door enkele of meervoudige vingerbewegingen. Het touchpad biedt ook de mogelijkheid om letters, cijfers en speciale karakters in te voeren. Het systeem kan deze herkennen en vervolgens uitspreken, waardoor de bestuurder zijn ogen op de weg kan houden. Dankzij een handsteun-functie wordt de veiligheid gewaarborgd doordat het systeem hierbij geen invoer zal overnemen. Achter het touchpad zitten drie aanraakgevoelige knoppen voor vlugge en eenvoudige bediening van belangrijke functies (terugkeren, favorietenmenu en audio snelmenu).

Het infotainmentsysteem kan natuurlijk ook nog steeds worden bediend via de traditionelere COMAND controller en Linguatronic spraakbesturing. De bestuurder kan ten allen tijde aangeven welke manier van invoer en bediening de voorkeur heeft. De nieuwe E-Klasse bevat daarnaast toetsen voor de directe bediening van onder andere de airconditioning en - eveneens een primeur - het eenvoudig in- en uitschakelen van verscheidene rij-assistenten.

Een nieuwe besturingservaring
Het doel bij het ontwikkelen van een compleet nieuw bedienings- en weergaveconcept was het nauw verbinden van intuïtie bij gebruik en een functioneel en aantrekkelijk ontwerp. Het resultaat is dat inzittenden in de nieuwe E-Klasse een nieuwe ervaring beleven met hoge-resolutie visualisaties en animaties. De ontwikkelaars hebben zich gericht op het gebruik van nieuw geïmplementeerde presentatie- en weergavetechnieken om het voor de bestuurder eenvoudiger te maken om informatie te registreren en te beleven. Er worden bijvoorbeeld animaties gebruikt om de staat en werking van rij-assistenten of Dynamic Select te tonen. Op vergelijkbare wijze assisteert het geanimeerde Eco display in het instrumentarium de bestuurder op eenvoudige wijze om een efficiënte rijstijl toe te passen.

De menustructuur is eveneens vernieuwd waarbij het nu eenvoudiger is om specifieke functies te bedienen zodat de gewenste uitkomst nog beter aansluit bij de op dat moment geldende omstandigheden. Ergonomie en intuïtie bij gebruik waren speerpunten voor de ontwikkelaars.

Met een grotere nadruk op gebruikersbeleving en verbondenheid heeft Mercedes-Benz twee nieuwe afdelingen opgericht voor de digitale toekomst: "Digital Graphic & Corporate Design" en "User Interaction". Deze afdelingen werken nauw samen bij de ontwikkeling van bedienings- en weergaveconcepten voor huidige en toekomstige voertuigen. Dit is gedaan omdat voertuigen naast een werkplek en privé-omgeving steeds meer een derde functie vervullen als leefruimte waarin inzittenden moderne luxe kunnen beleven. Met de nieuwe afdelingen handelt Daimler naar de globale trend van "Digital & Connected Life" en de steeds grotere toename in digitalisering van alle aspecten in het leven.

Het interieur als uitdrukking van emotie en intelligentie
Met een ontwerp gericht op de indruk van ruimte, combineert het interieur van de nieuwe E-Klasse de elegantie van de luxe klasse met de dynamische sportiviteit van de C-Klasse. Het ontwerp van de nieuwe zakensedan wordt gekarakteriseerd door een samenspel van solide vormen met gebeeldhouwde oppervlakken en een uitgebreid aanbod in bediening en weergaves. Hiermee ontstaat een expressie van emotie en intelligentie, een geheel unieke, contrastrijke Mercedes-Benz ontwerptaal als optimale belichaming van de ontwerpfilosofie van "Sensual Purity".

Het horizontaal, laaggelegen sierdeel van het instrumentarium met elegante vormen en vloeiende lijnen zorgt voor een visuele indruk van ruimte met een zee aan kalmte. Het doorlopen van dit deel in de deuren biedt een continuïteit van de nadruk op breedte met tijdloze vormen. Dit is het typerende ontwerp van de limousines uit de C- en S-Klasse. Dankzij vier ronde uitstroomopeningen zoals die van de S-Klasse wordt het nog duidelijker dat de nieuwe E-Klasse de focus heeft liggen bij het luxe segment.

Vrijstaand en toch succesvol geïntegreerd is het brede scherm in het instrumentarium. Ultra-vlak en soepel verglaasd over het volledige oppervlak is dit hoge-resolutie scherm van superieure kwaliteit. Het geeft een extra dimensie aan het interieur met een contrasterende avant-garde kwaliteit als contrast tussen de hoogstaande elektronica en de klassieke elegantie van het automotive design van het interieur. Het geheel verbindt de tegenpolen van intelligentie en emotie.

Afhankelijk van de gekozen transmissie zijn er twee varianten van de middenconsole van de nieuwe E-Klasse. Bij varianten met een automaat hebben een doorlopende on-onderbroken middenconsole met hoog oplopende verbinding naar het dashboard, en een bedieningspaneel met een "Black Glass" afwerking. De afwerking is eveneens toegepast voor bedieningselementen in de deuren. Bij uitvoeringen met een handmatige transmissie is de middenconsole opgedeeld in twee verschillende sierstukken.

Intelligent materiaal ontwerp
Materialen van hoge kwaliteit definiëren zowel het sportieve als het elegante ontwerp van het interieur. Hiertoe behoren open-porige houtsoorten, hout met een jachtafwerking en vloeiende lijnen voor een uitstraling van ingelegd hout, en een nieuwe soort metaalstof. Alle materialen zijn van de voor Mercedes typerende hoge kwaliteit dankzij uitgebreide ontwikkeling en vakmanschap.

Het kleurenconcept is met evenveel zorg samengesteld. Denk aan verscheidene tinten bruin met nieuwe aantrekkelijke kleurcombinaties zoals bruin/macchiato en zadelbruin/macchiato. Hiermee is er nog meer keuze voor het personaliseren van het interieur.

Verlichting met 64 kleuren
De interieurverlichting maakt gebruik van enkel duurzame, energiebesparende LED technologie. Hetzelfde is van toepassing voor de optionele verbeterde ambientverlichting.

Met 64 kleuren levert het veel mogelijkheden voor het aanpassen naar persoonlijke voorkeuren. De verlichting is zichtbaar rondom verscheidene sierdelen, het centrale scherm, het opbergvak op de middenconsole, de inkepingen rondom de deurgrepen, opbergvakken in de deurpanelen, voetruimtes vóór en achter, de bedieningseenheid in de hemelbekleding, de driehoekige panelen bij de zijspiegels, en bij de tweeters, mits het voertuig uitgerust is met de Burmester® 3D surround geluidsinstallatie.

Eerste-klas zitplaatsen
Een ander hoogtepunt van de nieuwe E-Klasse zijn de ergonomische stoelen met een gesculptureerde vorm, waardoor een sportief design wordt gecombineerd met de typerende kwaliteit voor lange-afstandsritten waar Mercedes-Benz om bekend staat. Elke uitrustingsline heeft een eigen stoelontwerp:
- De basisvariant voor de E-Klasse is een stoffen zetel. Maar ook deze is al ontworpen voor maximaal comfort.
- De Avantgarde stoelen hebben een sportiever en dynamischer ontwerp, de steundelen zijn in breedte gelijnd en bieden verbeterde zijdelingse steun en rugventilatie.
- De nieuwe stoelen van de AMG Line hebben. Een nog sportiever ontwerp van de rugleuning zijwangen geoptimaliseerd voor maximale zijdelingse steun en een brede schoudersectie zijn de kenmerken van deze stoel.
- De Exclusive heeft stoelen met verticaal gelijnde steundelen, de stoelen zijn afgewerkt met een stof/leder combinatie of volledig in nappa leder.
- Als optie leverbaar is een designo stoel. Deze beschikt over een diamantpatroon en perforaties zoals die in de S-Klasse, gecombineerd met de verbeterde steun van de sportstoelen.

3D geluid voor een concerthal ervaring
Het Frontbass systeem in de nieuwe E-Klasse biedt standaard al een uitzonderlijke luisterervaring. Het gebruikt de ruimte in de dwarsbalk en de zij-delen van de chassisstructuur als resonantieruimtes voor de bass speakers. Als het voertuig uitgerust wordt met het optioneel leverbare Burmester® 3D Surround geluidssysteem kunnen de inzittenden genieten van een ervaring die doet denken aan de akoestiek van een concerthal. Het is de tweede generatie van dit geluidssysteem, waarvan de eerste generatie in de S-Klasse zit. De speciale luisterervaring is te danken aan vier extra speakers in het dak, twee vooraan en twee achteraan. De weerkaatsingen die in een concerthal van het plafond afkomen zijn op authentieke wijze verwerkt in het geluidssysteem van de E-Klasse. Dit is anders dan bij andere 3D geluidssystemen, waarbij enkel algorithmen worden berekend en toegepast om 3D geluid te simuleren.

Behalve 3D Surround zijn er nog 4 andere vooraf ingestelde modii om uit te kiezen:
Pure: geluidsproductie zonder extra effecten, voor het genieten van het ware geluid.
Live: aantrekkelijke dynamische geluidsachtergronden vergelijkbaar met live optredens
Easy Listening: milde geluidsachtergrond voor relaxed luisterplezier voor langere periodes
Surround: virtuele surround sound

3D Surround: drie-dimensionale luisterervaring dankzij speakers in het dak
De techniek van het Burmester® 3D surround geluidssysteem omvat 23 high-end speakers met diafragma’s van glasvezelstof voor verbeterde stabiliteit, een laag gewicht en zuiver geluid in alle richtingen. Het systeem is voorzien van een 25-liter bass box met eigen 400W versterker in de kofferbak, twee woofers/mid-range speakers in de voorste deuren en zeven aluminium mid-range speakers en tweeters voor een zeer nauwkeurige geluidsresolutie. De tweeters in de spiegeldriehoeken vervullen niet alleen hun functie in het geluidssysteem, het zijn ook fascinerende designobjecten: wanneer het geluidssysteem wordt ingeschakeld draaien ze uit hun behuizing voor een optimale positie. Hierdoor, en dankzij de verlichting in de tweeters, worden het visuele hoogtepunten van het geluidssysteem. Twee verdere versterkers met een gecombineerd vermogen van 1450W bedienen alle speakers onafhankelijk via separate kanalen.

Een combinatie van digitale en analoge versterkers draagt bij aan de bijzondere luisterervaring. De analoge technologie biedt een warm, rond en vol geluid, terwijl de digitale technologie een eigen voeding gebruikt om hoge pieken te produceren voor een bijzondere dynamiek tussen de stilste en luidste tonen. Net als in de S-Klasse kan het geluid optimaal afgesteld worden voor elke zitplaats met behulp van de zogenaamde VIP-instellingen.

Nieuwe koplampen
De intelligentie van de nieuwe E-Klasse wordt ook uitgebeeld door de koplampen. Een bijzonder kenmerk is de dubbele wenkbrouw van de opnieuw geïnterpreteerde koplampen. Het gezicht van het voertuig wordt gevormd door opvallende koplampen met heldere lenzen. De optionele LED High Performance koplampen geven de sedan een majestueuze look en bieden een onmiskenbaar ontwerp, ook bij daglicht dankzij de vele details.

Een bijzondere eigenschap is de integratie van de voor het merk kenmerkende ontwerp in de Multibeam LED koplampen. Deze volgen de binnenste contouren en geven daarmee een eigen effect aan de richtingaanwijzers, Coming-Home verlichting, zijverlichting en dagrijdverlichting. Het resultaat is dat zowel ’s nachts als overdag de Mercedes-Benz modellen enkel als zichzelf herkenbaar zijn, duidelijk op afstand van het visuele van andere voertuigen.

Alle koplampfuncties zijn gebundeld achter een lens van helder polycarbonaat met een krasresistente coating. Net als verscheidene andere ontwerpdetails is de omranding zwart, waardoor een indruk van kwaliteit en diepte ontstaat.

Hoge-resolutie Multibeam LED technologie
De E-Klasse is optioneel leverbaar met Multibeam LED koplampen met het Intelligent Light System en Adaptieve Grootlicht Assistentie PLUS. De Multibeam LED koplampen zijn direct herkenbaar dankzij passief blauw-verlichte oppervlakken.

Multibeam LED koplampen zijn voorzien van 84 individueel aangestuurde krachtige LED’s in elke koplamp. Ze zijn helder en nauwkeurig en kunnen als nooit tevoren automatisch het wegdek verlichten met een nauwkeurig verspreide lichtbundel, zonder dat hierbij tegenliggers verblind worden. De koplampen werken vergelijkbaar met LED’s als monitoren met pixels: des te hoger de resolutie, des te nauwkeuriger het beeld. Dit biedt de mogelijkheid om langer gebruik te maken van gedeeltelijk groot licht voeren, waardoor de bestuurder de weg beter kan blijven zien. Multibeam LED koplampen kunnen licht leveren met een intensiteit tot 2,5 keer dat van het gedeeltelijk groot licht.

Nieuwe veiligheidsfuncties
Dankzij de volledig onafhankelijk aanstuurbare, hoge-resolutie lichtverdeling is het mogelijk om alle dim- en grootlichtfuncties van het Intelligent Light System digitaal te combineren. Voor de eerste keer in de wereld wordt de dynamische bochtenverlichting volledig elektronisch geregeld. Daarnaast zijn er verscheidene nieuwe verlichtingsfuncties toegevoegd zodat ’s nachts rijden veiliger wordt voor zowel de bestuurder als mede-weggebruikers. Denk aan onder andere slecht-weerverlichting, City verlichting en kruispuntverlichting op basis van het navigatiesysteem.

Sterrenstof aan de achterzijde
Kenmerkend voor de nieuwe reeks aan Mercedes-Benz sedans zijn de enkeldelige achterlichten. De verlichting gebruikt de contour van de achterlichten niet alleen om de vorm te benadrukken, maar ook om de veiligheid te verbeteren. Optioneel leverbare achterlichten bieden extra effecten die doen denken aan sterrenstof, de Melkweg of de gloed van straalmotoren. Het sterreneffect is mogelijk dankzij vele onregelmatige reflectoren in de lenzen van de achterlichten. Deze zogenaamde Lambert-reflectoren verzekeren een homogeen en briljante uitstraling. Deze optionele achterlichten zijn volledig in LED technologie uitgevoerd. De lichtintensiteit verandert tussen overdag en ’s nachts binnen de toegestane wettelijke eisen. De richtingaanwijzers benutten de volledige breedte onderaan de achterlichten en lopen als een lichtband in de richting waarnaar men wil afslaan.
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

62787 62788 62789 62790

62791 62792 62793 62793

62794 62795 62796 62797

62798 62799 62800 62801

62802 62803

Bron: eMercedesBenz.com
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

31 dec 2015 06:41

Laat maar komen :D
#doeslief
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6601
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

31 dec 2015 07:52

voor t verbruik zou ik hem toch laten staan 26L/100km :lol: :lol:

nee zonder gekheid het ziet er echt gelikt uit. :goedzo:
greetings Evan
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

31 dec 2015 08:48

Peter schreef:Laat maar komen :D
+10
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

31 dec 2015 09:00

scho2684 schreef:
Peter schreef:Laat maar komen :D
+10
Duidelijk verhaal! Ik kan niet wachten tot het 2035 is en hij binnen budget komt.
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

31 dec 2015 16:26

Ik vind het wel jammer dat, ook op overige websites, er niets te vinden is over die achterlichten en hun zogenaamde Melkweg dan wel JSF effecten. Vooral omdat er geen plaatjes van zijn klinkt het dan als oneindig zweverig gepraat terwijl het misschien gewoon over de afstand tussen de LEDjes gaat en ik niet weet wat ik wel moet vertalen en wat gewoon bizarre marketingpraat is. Maar goed.

On: vind het een mooi interieur, en EINDELIJK VERLOST VAN DAT LOSSE SCHERM (waar maak ik me druk om, heb er toch niet mee te maken). Dit is gewoon naar mijn mening een zoveel elegantere oplossing. Het is wel leuk dat er ook nog echte tellers worden ingebouwd afhankelijk van de gekozen Line... maar dat zal vast samenhangen met de versie van COMAND of Audio of zo.

Nu nog afwachten wat motoren betreft. Er komt sowieso een nieuwe 6-in-lijn, dat is zeker.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11491
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

01 jan 2016 16:20

En weer een foto vrijgegeven!
FB_IMG_1451661506341.jpg
FB_IMG_1451661506341.jpg (22.61 KiB) 6333 keer bekeken
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

01 jan 2016 17:02

Ik wist dat ik het toch een keer voorbij had zien komen:

62807 62808 62809 62810
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11491
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

01 jan 2016 18:55

CLR schreef:Ik wist dat ik het toch een keer voorbij had zien komen:

62807 62808 62809 62810

Die zijn zeker uit dat filmpje?
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

01 jan 2016 19:11

Denk het niet, Ik was vergeten dat Mercedes een paar maanden terug al eens begon met teasen door de achterlicht units te onthullen (en ja, zonder auto dus eromheen). Ik las wel her en der dat Mercedes vanaf vandaag op social media filmpjes zou uitbrengen over de auto tot zijn debuut op 6 januari, maar ik kon nog niets vinden op de facebook of instagram pagina's.

Jij wel zo te zien?
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

01 jan 2016 19:13

http://www.autobild.de/bilder/so-kommt- ... html#bild4
en alhoewel een wazige foto van een studie tekening; het S klasse smoelwerkje is nu al favoriet bij mij....
En mits dat iemand op het bizarre idee zou komen om de eventuele type aanduiding onder de achterlichten te plaatsen, ziet het er naar uit dat deze gewoon op de oude vertrouwde plek komt.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11491
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

01 jan 2016 21:31

CLR schreef:Denk het niet, Ik was vergeten dat Mercedes een paar maanden terug al eens begon met teasen door de achterlicht units te onthullen (en ja, zonder auto dus eromheen). Ik las wel her en der dat Mercedes vanaf vandaag op social media filmpjes zou uitbrengen over de auto tot zijn debuut op 6 januari, maar ik kon nog niets vinden op de facebook of instagram pagina's.

Jij wel zo te zien?
Ruttchen Facebook had die foto. De MB Facebook heeft een duidelijke film van de koplamp.
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

01 jan 2016 21:34

In ieder geval blijkt nu wel dat die onderste oranje streep, waarvan je zou denken dat het de richting aanwijzer is, waarschijnlijk de achteruitrijlampen zijn...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11491
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

01 jan 2016 21:37

Dit filmpje bedoel ik met die achterlichten
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11491
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

01 jan 2016 21:39

En dit is de laatste teaser
Greetz Raimon

⭐ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⭐


Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Plaats reactie