A45 motor al uitontwikkeld, F1 team werkt aan opvolger

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

10 sep 2015 20:10

De Mercedes-AMG A45 is onlangs vernieuwd en heeft 381 pk en 475 Nm. <br />Mercedes-AMG gaat niet nog verder met de huidige motor, er wordt al gewerkt aan een opvolger.
De Mercedes-AMG A45 is onlangs vernieuwd en heeft 381 pk en 475 Nm.
Mercedes-AMG gaat niet nog verder met de huidige motor, er wordt al gewerkt aan een opvolger.
A45mopf.jpg (75.77 KiB) 3462 keer bekeken
Mercedes-AMG baas Tobias Moers heeft tegenover het Australische Motoring bevestigd dat de 2,0-liter viercilinder turbomotor van de Mercedes-AMG A45 binnenkort al vervangen wordt. De opvolger van dit blok wordt ontwikkeld door Mercedes-AMG High Performance Powertrains, de afdeling die verantwoordelijk is voor de superieure hybride V6 van de Mercedes-AMG Petronas F1 auto's.

"We zijn er eigenlijk al weer klaar mee met deze generatie, we hebben het maximale eruit gehaald en de turbotechnologie bevindt zich al op zijn grens," aldus Moers op de vraag of de huidige 2,0-liter turbomotor met 280kW en 475Nm koppel nog meer upgrades zou krijgen.

Volgens de AMG baas zal Mercedes-AMG voor het nieuwe motorblok de expertise benutten van het F1 ontwikkelingsteam in Brixworth, Northamptonshire, om een krachtige lichtgewicht viercilinder turbomotor te ontwikkelen voor de toekomstige lijn aan A-Klasse, CLA, GLA en B-Klasse modellen.

Spottend claimt een Mercedes-AMG insider: "Waar we voorheen een principe hanteerde van 1 man om een motor te assembleren, kunnen we voor de volgende AMG viercilinder claimen dat er 400 man aan 1 motor hebben gewerkt."

De F1 engineers zijn voor deze klus aangewezen omdat ze pioniers zijn op het gebied van ERS en KERS technologie, wat toegepast zou kunnen worden op het nieuwe motorblok dat mogelijk van 2,0 liter krimpt naar 1,6 liter. Het nieuwe blok zal volgens Moers in ieder geval niet gaan beschikken over elektrisch aangedreven turbo's, ondanks dat rivaal Audi zwaar inzet op deze technologie. "Er zitten enorme beperkingen aan de technologie. Natuurlijk hebben wij ermee geëxperimenteerd maar het zou meer vermogen nodig hebben dan een standaard 12V systeem en zou extra accu's vereisen. We hebben geprobeerd om een elektrisch schoepenrad aan een reguliere turbo te koppelen wat wel iets opleverde, maar de voordelen waren de moeite eigenlijk niet waard."

De Mercedes-AMG baas heeft al eerder aangegeven een groot voorstander te zijn van het maken van hybrides op basis van benzinemotoren vanwege het koppel en vermogen. Volledig elektrische modellen of een diesel-aangedreven AMG hoeven we, samen met het downsizen van V8's naar zescilinders, niet te verwachten: "We ontwikkelen geen diesel omdat we daarvoor een speciaal toegewijde motor en aandrijflijn nodig hebben en er is te weinig vraag om dit te verantwoorden. De SLS Electric Drive is zelfs 3 jaar na de productiestop nog steeds de maatstaf voor de technologie van elektrische auto's maar er zijn geen redenen om nog een elektrische AMG te ontwikkelen. Ook hier is simpelweg niet genoeg vraag naar een dure elektrische sportwagen. Voor wat betreft het aantal cilinders, de C63 is nog steeds de leider in zijn segment wat betreft vermogen en koppel, terwijl het verbruik en de uitstoot gelijk liggen met die van concurrerende modellen. Wat heeft het dan voor nut om dit te veranderen?"
Bron: Motoring.com.au, afbeelding via Mercedes-AMG.com
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
georgeske
Forum Held
Berichten: 1011
Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
Locatie: brecht

10 sep 2015 20:18

Een mooie foto van een mooie auto, is dat nu wat ze een " groene" auto noemen. Dat zullen de natuurliefhebbers niet graag horen zeker.


Groetjes, Georges.
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Plaats reactie