Tegen het eind van dit decennium wil Mercedes-Benz een pick-up in haar gamma. Let op, dit is geen aprilvis. Deze wagen heeft ook niets te maken met de bijzonder exclusieve G63 AMG, voorzien van zes aangedreven wielen. Het merk met de ster wil een pick-up bouwen in het segment van de 1 ton voertuigen. Hij moet dus een alternatief zijn voor de Ford Ranger en de Volkswagen Amarok.
Omdat men op ontwikkelingskosten wil besparen, lijkt het evident dat deze wagen in samenwerking met een bestaande partner zal worden gebouwd. Het ziet er naar uit dat men het verhaal van de “Kangoo/Citan”-tweeling nog eens wil overdoen. In het gamma van de Renault-Nissan Alliantie vinden we immers de Navarra pick-up. Die laatste is stilaan aan vervanging toe dus het is best mogelijk dat de volgende generatie een product van een samenwerking tussen Daimler en Renault-Nissan zal worden.
Over het toekomstige model weten we vandaag nog niets maar het ziet er naar uit dat de wagen zal ontwikkeld worden door de bedrijfswagen afdeling van Mercedes en dat hij het platform van de tweede generatie Navara zal overnemen. Net zoals bij de Citan zal de Mercedes-inbreng beperkt blijven tot enkele esthetische ingrepen en enkele bijkomende innovaties.
Met een dergelijk pick-up lanceert Mercedes-Benz zich in een bijzonder segment dat nog in volle ontwikkeling is. Dergelijke wagens doen het niet alleen goed in Latijns-Amerika en in Zuid-Afrika maar ook op de Australische en de Europese markt. Deze pick-up moet uiterlijk in 2020 bij de dealer staan.
Bron: http://gocar.be/nl/autonieuws/nieuwe-au ... ostfbgocar
Mercedes-Benz wil een pick-up
- georgeske
- Forum Held
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
- Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
- Locatie: brecht
Laat maar komen die pickup. Als deze nog wat verfijnd word en een deftige motor onder de kap ben ik misschien wel liefhebber.
Groetjes, Georges.
Groetjes, Georges.
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Dat is dat ding van Holden! Ik had de sedan (met Chevy embleem) als huurauto voor een paar weken. Dat wil idd best van z'n plek.MBenzNL schreef:doe mij maar zo'n australische UTE met V8 als het dan toch een pickup moet zijn...maar dan op basis van de E-klasse of zo
greetingz,
On topic: leuk ding
- Bijlagen
-
- image.jpg (103.11 KiB) 4959 keer bekeken
-
- image.jpg (160.38 KiB) 4959 keer bekeken
-
- 6,0 V8 2013 model en 355pk
- image.jpg (167.51 KiB) 4959 keer bekeken
Only dead fish go with the flow
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20703
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
precies...ik baalde er destijds in australie al van dat ik in een (nieuwe) leen-Holden-Falcon-sedan zat ipv zo'n UTE (maarja...een gegeven paard enzo...)Knudde1969 schreef:Dat is dat ding van Holden!
die geshopte UTE op basis van de CLS is niet wat IMHO...die pick-up lijkend op een nissan ook niet
greetingz,
Ennnnnnnn er is beeld:
VIDEO Ideale werkpaard gestraft door overheid #AutovisieTV
http://www.telegraaf.nl/e/24759707
VIDEO Ideale werkpaard gestraft door overheid #AutovisieTV
http://www.telegraaf.nl/e/24759707
Only dead fish go with the flow
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Zo, productierijp exemplaar al gespot dus. Ik twijfel er niet aan
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection