Was dit de voorloper van de G63 AMG 6x6 ?
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44422
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Het enige dat ik 'weet' of denk te weten dat deze in de tijd dat Hitler aan de macht was rond reed en er een type G4 genoemd wordt.
#doeslief
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Nog eentje:
http://www.gizmag.com/go/3663/
Zijn er 57 van gebouwd...
En zijn restauratie historie hier:
http://www.panzer-modell.de/referenz/in ... g4/g4.html
General data: Wheelbase: 3100 + 950 mm Front/rear track width: 1620/1570/1570 mm Dimensions (length x width x height): 5360-5720 x 1870 x 1900 mm (with soft-top) Turning circle: 17 meters Weight: approx. 3700 kg (in ready-to-drive condition) Permissible gross weight: 4400 kg Top speed permitted by the tires: 67 km/h Fuel consumption: 28 liters/100 km (urban), 38 liters/100 km (offroad) Fuel tank capacity: 90 liters, on some units 140 liters Engine Daimler-Benz M24 or M24 II eight-cylinder in-line engine Total displacement: initially 5018 cc, later 5401 cc Bore x stroke: 86 x 108 mm / 88 x 111 mm Output: 100 hp / 110 hp at 3400/min Torque: 28.8 mkg at 1400/min Compression ratio: 1:5.6 / 1:5.2 Mixture formation: one double carburetor Valves: overhead, lateral camshaft, driven by spur gears Cooling: pump, 26 liters of water Lubrication: force-feed, ten liters of oil Battery: 12 V 60 Ah / 12 V 105 Ah Alternator: 130 kW Starter motor: 1.5 hp / 1.8 hp
Transmission Four driven rear wheels, two self-locking differentials Clutch: single-plate dry clutch Transmission: four-speed manual and countershaft transmission Ratios: I/4.10, II/2.21, III/1.49, IV/1.00 Drive ratios of countershaft transmission: road/1.00, offroad/3.06
http://www.gizmag.com/go/3663/
Zijn er 57 van gebouwd...
En zijn restauratie historie hier:
http://www.panzer-modell.de/referenz/in ... g4/g4.html
General data: Wheelbase: 3100 + 950 mm Front/rear track width: 1620/1570/1570 mm Dimensions (length x width x height): 5360-5720 x 1870 x 1900 mm (with soft-top) Turning circle: 17 meters Weight: approx. 3700 kg (in ready-to-drive condition) Permissible gross weight: 4400 kg Top speed permitted by the tires: 67 km/h Fuel consumption: 28 liters/100 km (urban), 38 liters/100 km (offroad) Fuel tank capacity: 90 liters, on some units 140 liters Engine Daimler-Benz M24 or M24 II eight-cylinder in-line engine Total displacement: initially 5018 cc, later 5401 cc Bore x stroke: 86 x 108 mm / 88 x 111 mm Output: 100 hp / 110 hp at 3400/min Torque: 28.8 mkg at 1400/min Compression ratio: 1:5.6 / 1:5.2 Mixture formation: one double carburetor Valves: overhead, lateral camshaft, driven by spur gears Cooling: pump, 26 liters of water Lubrication: force-feed, ten liters of oil Battery: 12 V 60 Ah / 12 V 105 Ah Alternator: 130 kW Starter motor: 1.5 hp / 1.8 hp
Transmission Four driven rear wheels, two self-locking differentials Clutch: single-plate dry clutch Transmission: four-speed manual and countershaft transmission Ratios: I/4.10, II/2.21, III/1.49, IV/1.00 Drive ratios of countershaft transmission: road/1.00, offroad/3.06
Laatst gewijzigd door Marco op 12 aug 2014 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Mocht je interesse hebben in een G3, kijk dan even hier:
http://www.fuzing.com/vli/000414b1f277/Mercedes-G3
Ook wel lekker hoor zo'n G3: Maarrr wat jij nog niet wist is dat er zelfs een G1 (W103) bestaat:
Meer daarover hier
http://www.fuzing.com/vli/000414b1f277/Mercedes-G3
Ook wel lekker hoor zo'n G3: Maarrr wat jij nog niet wist is dat er zelfs een G1 (W103) bestaat:
Meer daarover hier
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Tsja, mocht iemand nog wat toe te voegen hebben, bitte
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Geweldig!
Maar meer als een grasveld waar het 4 dagen geleden geregend heeft moet je niet willen nemen geloof ik...
Ik zie trouwens maar 6 cilinders daar, zullen de achterste 2 weggevallen zijn in het filmpje?
Er was wel een 6 in lijn, maar dat zat in die G1
Maar meer als een grasveld waar het 4 dagen geleden geregend heeft moet je niet willen nemen geloof ik...
Ik zie trouwens maar 6 cilinders daar, zullen de achterste 2 weggevallen zijn in het filmpje?
Er was wel een 6 in lijn, maar dat zat in die G1
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Opa!
Gaaf filmpje !
Gaaf filmpje !
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Helemaal aan het begin zie je de 7e dus die 8e cilinder zal er ook wel aan vast zittenscho2684 schreef:
Ik zie trouwens maar 6 cilinders daar, zullen de achterste 2 weggevallen zijn in het filmpje?
Er was wel een 6 in lijn, maar dat zat in die G1
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Het valt me overigens op dat over een G3 praktisch niks te vinden is anders dat het ding in 1930 gemaakt zou zijn.
Ik vind hem er eigenlijk nog bruter uitzien dan die G4, ze lijken op elkaar maar zijn beslist verschillend.
Zo heeft de G3 8 bandjes te verwisselen op zijn achter assen en lijkt hij hoger...
Ik vind hem er eigenlijk nog bruter uitzien dan die G4, ze lijken op elkaar maar zijn beslist verschillend.
Zo heeft de G3 8 bandjes te verwisselen op zijn achter assen en lijkt hij hoger...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 23 jun 2010 10:21
- Mercedes-Benz: S205 C300
- Locatie: DE, Bayern
- Contacteer:
In het Auto und Technikmuseum Sinsheim Staat ook een G4.
Ik blijf het een schitterende auto vinden. Geen idee of alle G4 dat hadden, maar de Führerwagen's hadden rechtsvoor een klapstoeltje zodat hij staand langs het volk/de troepen kon rijden.
Sowieso voor de liefhebbers van oude auto's en techniek in het algemeen wel een aanrader om naar toe te gaan. (Ideaal te combineren met een ritje Mercedes-Benz museum in Stuttgart. Het ligt op de route.) Het bijbehorende Technikmuseum Speyer is ook leuk om even langs te gaan.
edit: Ik zie net het filmpje van Knudde, maar die wagens zijn dus ook van/bij dit museum...
Ik blijf het een schitterende auto vinden. Geen idee of alle G4 dat hadden, maar de Führerwagen's hadden rechtsvoor een klapstoeltje zodat hij staand langs het volk/de troepen kon rijden.
Sowieso voor de liefhebbers van oude auto's en techniek in het algemeen wel een aanrader om naar toe te gaan. (Ideaal te combineren met een ritje Mercedes-Benz museum in Stuttgart. Het ligt op de route.) Het bijbehorende Technikmuseum Speyer is ook leuk om even langs te gaan.
edit: Ik zie net het filmpje van Knudde, maar die wagens zijn dus ook van/bij dit museum...