Was dit de voorloper van de G63 AMG 6x6 ?

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

12 aug 2014 20:33

g4.jpeg
g4.jpeg (74.27 KiB) 6578 keer bekeken
Wie kent deze auto? Wie weet er meer over te vertellen?
Het enige dat ik 'weet' of denk te weten dat deze in de tijd dat Hitler aan de macht was rond reed en er een type G4 genoemd wordt.
g6366.jpg
g6366.jpg (207.97 KiB) 6578 keer bekeken
#doeslief
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

12 aug 2014 20:43

Nog eentje:
http://www.gizmag.com/go/3663/
Zijn er 57 van gebouwd...
En zijn restauratie historie hier:
http://www.panzer-modell.de/referenz/in ... g4/g4.html

General data: Wheelbase: 3100 + 950 mm Front/rear track width: 1620/1570/1570 mm Dimensions (length x width x height): 5360-5720 x 1870 x 1900 mm (with soft-top) Turning circle: 17 meters Weight: approx. 3700 kg (in ready-to-drive condition) Permissible gross weight: 4400 kg Top speed permitted by the tires: 67 km/h Fuel consumption: 28 liters/100 km (urban), 38 liters/100 km (offroad) Fuel tank capacity: 90 liters, on some units 140 liters Engine Daimler-Benz M24 or M24 II eight-cylinder in-line engine Total displacement: initially 5018 cc, later 5401 cc Bore x stroke: 86 x 108 mm / 88 x 111 mm Output: 100 hp / 110 hp at 3400/min Torque: 28.8 mkg at 1400/min Compression ratio: 1:5.6 / 1:5.2 Mixture formation: one double carburetor Valves: overhead, lateral camshaft, driven by spur gears Cooling: pump, 26 liters of water Lubrication: force-feed, ten liters of oil Battery: 12 V 60 Ah / 12 V 105 Ah Alternator: 130 kW Starter motor: 1.5 hp / 1.8 hp

Transmission Four driven rear wheels, two self-locking differentials Clutch: single-plate dry clutch Transmission: four-speed manual and countershaft transmission Ratios: I/4.10, II/2.21, III/1.49, IV/1.00 Drive ratios of countershaft transmission: road/1.00, offroad/3.06
Laatst gewijzigd door Marco op 12 aug 2014 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

12 aug 2014 20:50

Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

12 aug 2014 20:57

Mocht je interesse hebben in een G3, kijk dan even hier:
http://www.fuzing.com/vli/000414b1f277/Mercedes-G3
Ook wel lekker hoor zo'n G3:
Mercedes G3.jpg
Mercedes G3.jpg (132.94 KiB) 6524 keer bekeken
Maarrr wat jij nog niet wist is dat er zelfs een G1 (W103) bestaat:
MERCEDESBENZG1-W103--2595_1.jpg
MERCEDESBENZG1-W103--2595_1.jpg (242.81 KiB) 6556 keer bekeken
Meer daarover hier
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

12 aug 2014 21:13

Tsja, mocht iemand nog wat toe te voegen hebben, bitte ;-)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

12 aug 2014 21:47

Ja, dat ik je bij deze dank voor alle info! DANK Deze staat (wel) gelijk hoog in de lijst "mooiste MB's.

Stefan
Only dead fish go with the flow
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

12 aug 2014 21:50

Only dead fish go with the flow
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

12 aug 2014 21:54

M24 (met Kompressor). Lijn 8 met lange slag. MOOOI
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

12 aug 2014 21:58

Geweldig!
Maar meer als een grasveld waar het 4 dagen geleden geregend heeft moet je niet willen nemen geloof ik...
:goedzo:

Ik zie trouwens maar 6 cilinders daar, zullen de achterste 2 weggevallen zijn in het filmpje?
Er was wel een 6 in lijn, maar dat zat in die G1
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

12 aug 2014 22:00

Opa!

Gaaf filmpje !
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

12 aug 2014 22:03

scho2684 schreef:
Ik zie trouwens maar 6 cilinders daar, zullen de achterste 2 weggevallen zijn in het filmpje?
Er was wel een 6 in lijn, maar dat zat in die G1
Helemaal aan het begin zie je de 7e dus die 8e cilinder zal er ook wel aan vast zitten :lol:
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

13 aug 2014 07:49

Het valt me overigens op dat over een G3 praktisch niks te vinden is anders dat het ding in 1930 gemaakt zou zijn.
Ik vind hem er eigenlijk nog bruter uitzien dan die G4, ze lijken op elkaar maar zijn beslist verschillend.
Zo heeft de G3 8 bandjes te verwisselen op zijn achter assen en lijkt hij hoger...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
rene_fb
Berichten: 749
Lid geworden op: 23 jun 2010 10:21
Mercedes-Benz: S205 C300
Locatie: DE, Bayern
Contacteer:

13 aug 2014 10:08

In het Auto und Technikmuseum Sinsheim Staat ook een G4.
Ik blijf het een schitterende auto vinden. Geen idee of alle G4 dat hadden, maar de Führerwagen's hadden rechtsvoor een klapstoeltje zodat hij staand langs het volk/de troepen kon rijden.
PA160595.JPG
PA160595.JPG (239.82 KiB) 6420 keer bekeken
PA160596.JPG
PA160596.JPG (212.32 KiB) 6420 keer bekeken
Sowieso voor de liefhebbers van oude auto's en techniek in het algemeen wel een aanrader om naar toe te gaan. (Ideaal te combineren met een ritje Mercedes-Benz museum in Stuttgart. Het ligt op de route.) Het bijbehorende Technikmuseum Speyer is ook leuk om even langs te gaan.

edit: Ik zie net het filmpje van Knudde, maar die wagens zijn dus ook van/bij dit museum...
Plaats reactie