Het gat van de turbo zal idd lekker groot zijn en dan vooral het inlaat gat
Bij 1 bar overdruk verdubbel je het volume van je cilinder. De huidige V8(278) zit bijna op een bar en ik verwacht dat deze dus ook rond de bar zal uitkomen. Je kan em dan dus bijna vergelijken met een 4 liter motor!
Ik dacht dat filmpje al een keer voorbij was gekomen maar hier is nog een keer.
Mercedes A45 AMG: ongeveer 350 pk!
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Dat is dan niet zo'n beste geweest. Juist een moderne turbomotor is normaal een motor die onderin al veel trekkracht bied. Op toeren houden is meer een eigenschap die bij een NA 2.0 hoort.Alex_C32AMG schreef:Nou, je moet in dit geval nogal wat overbruggen van een standaard ongeveer 150pk voor een 2 liter 4 cylinder naar 350pk voor dit beest. En ja, ik heb wel es in een dikke 4 cylinder turbo gereden. Die moest wel in de toeren gehouden worden.Tom schreef:Waarom zou je bij een vier cilinder een groot turbo gat krijgen? En voor mij is er ook niets mis met een 4 cilinder in een dikke kleine(re) auto. Ga maar eens met een dikke 4 cilinder turbo rijden (bijv. een megane III RS). Dat komt echt wel goed!
Maar goed. Eerlijk is eerlijk. Als er eentje staat bij de dealer wil ik wel ff rijden natuurlijk