Bevestigd: Mercedes C-Klasse Cabrio gaat er komen!
We zullen nog wel even geduld moeten hebben, want het zal niet gaan om een C-Klasse cabrio op basis van het huidige model. De huidige C-Klasse (W204) is immers al sinds 2007 op de markt en zal over niet al te lange termijn vervangen worden. Reken erop dat de C-Klasse Cabrio in 2014 zal verschijnen.
Zodra de nieuwe generatie C-Klasse is gearriveerd zal Mercedes op basis van dat model met een coupe en cabrio op de markt komen. Mercedes is sowieso van plan om veel nieuwe niches te gaan vullen de komende jaren. Denk daarbij aan een CLA, S-Klasse Cabrio en GLA.
We vragen ons wel af wat Mercedes in de toekomst van plan is met de E-Klasse Coupe & Cabrio. Die zijn namelijk ook (deels) gebaseerd op het platform van de C-Klasse. Misschien doet het Duitse merk er verstandig aan om die modellen een stukje hoger in de markt te zetten en volledig te baseren op de nieuwe E-Klasse? Net zoals BMW de 6 Serie gebaseerd heeft op het platform van de 5 Serie.
Een E63 AMG Coupe zou dan mooi kunnen concurreren met de BMW M6. Bron: Autoblog.nl
Dit account plaatst de Mercedes-Benz gerelateerde berichten van de website Autoblog.nl en kan geen privé-berichten ontvangen of versturen.
- MercedesTim
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 17 nov 2011 22:39
- Mercedes-Benz: w126 420SE '89
- Locatie: bij Tienen, Belgie
inderdaad prachtig initiatief
Vond altijd al dat het gat tussen slk en E cabrio groot was
Vond altijd al dat het gat tussen slk en E cabrio groot was
- Cenobyte
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 02 sep 2008 17:02
- Mercedes-Benz: R230 SL350
- Specialisatie: Flipperkasten
- Locatie: Sprundel
- Contacteer:
Enorm gave auto inderdaad, maar wat die grote gaten betreft vind ik wel wat overdreven hoor. Als je het modellenoverzicht van de gemiddelde autofabrikant van 20 jaar geleden vergelijkt met nu dan is er toch wel een HEEL groot verschil.MercedesTim schreef:inderdaad prachtig initiatief
Vond altijd al dat het gat tussen slk en E cabrio groot was
Vroeger: sportauto, klein, middel, groot, terreinauto
Nu: klein, middel, iets groter, groot, kleine MPV, middel MPV, grote MPV, kleine terreinauto, middel terreinauto, grote terreinauto, kleine sportcoupe, middel sportcoupe, grote sportcoupe, kleine sportauto, middel sportauto, enzovoort.
Je kunt tegenwoordig bij geen enkel model nog door de bomen het bos zien...
Groetjes,
Mario
Getting old is inevitable, growing up is optional
Mario
Getting old is inevitable, growing up is optional
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Komt door het uitmelken, en dát komt door die blinde drang van de Duitse 3 om het hoogste getal te halen wat betreft de gebouwde auto's. Daar komen ze openlijk voor uit, Dieter Zetsche wilde hoe dan ook de meeste auto's hebben gebouwd in jaar 2014 of zo, zonder dat dat in mijn mening iets zegt over hoe goed je het als autobouwer doet. Je loopt dan zelf niche-segmenten te verzinnen en vol te proppen met auto's waarvan de doelgroep niet eens zelf weet dat ze bestaan (Audi Sportback voor de actieve en sportieve 40-plusser.... wat?). Meestal zien die wagens er niet uit ook nog, denk aan een 5GT, een X6, die fantasieloze sportbacks, en ja ook MB komt ermee want er zou een ML met coupé daklijn komen en de A- en B-klasse krijgen tig varianten. Maar helaas, die auto's zijn blijkbaar nodig/gewild, en dat is het enige wat tegenwoordig nog telt...
Iedereen loopt tegenwoordig achter de feiten en de konten van de andere bouwers aan. Geen leidende rol meer, geen positie meer waarin jíj degene bent waar anderen naar kijken en jóu nadoen, maar gewoon klakkeloos denken ''wat heeft X.... ok dat hebben wij ook over 1,5 jaar, punt''.
Ik hoop dat die C-Cabrio geen verspilling van geld gaat worden. Je kan het hele gamma wel leuk opschuiven zoals autoblog voorsteld, maar dan heb je een S-Cabrio, SL en E-Cabrio die elkaar allemaal in de weg gaan zitten, en niemand die nog weet welke auto ze moeten hebben.
Dat geld wat je dan duwde in het bouwen van fabrieken, fabriekslijnen, alle interne processen, structuren en zaken die je nodig hebt.... dat had liever besteed kunnen worden aan nog meer innovatie, technologie, veiligheid... maar ja, wat weten wij er van af...
Iedereen loopt tegenwoordig achter de feiten en de konten van de andere bouwers aan. Geen leidende rol meer, geen positie meer waarin jíj degene bent waar anderen naar kijken en jóu nadoen, maar gewoon klakkeloos denken ''wat heeft X.... ok dat hebben wij ook over 1,5 jaar, punt''.
Ik hoop dat die C-Cabrio geen verspilling van geld gaat worden. Je kan het hele gamma wel leuk opschuiven zoals autoblog voorsteld, maar dan heb je een S-Cabrio, SL en E-Cabrio die elkaar allemaal in de weg gaan zitten, en niemand die nog weet welke auto ze moeten hebben.
Dat geld wat je dan duwde in het bouwen van fabrieken, fabriekslijnen, alle interne processen, structuren en zaken die je nodig hebt.... dat had liever besteed kunnen worden aan nog meer innovatie, technologie, veiligheid... maar ja, wat weten wij er van af...
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
tja, in de w124 serie zat een 200D, en een 500E, of je kon een 60E laten maken. Daartussen gaapte ook een gat, en los van het handje mercedes-o-fielen, die m herkennen aan het voorscherm in de achteruitkijkspiegel, zien de meeste mensen een taxi. Nu komen ze idd met een hoop verschillende uiterlijken. Een 4deurs coupe zodat je achterinstappend je kop stoot. Verder een prachtwagen, alleen 2 deuren teveel. En een C-coupe is vast ook prachtig.
Toch wil ik een 560SEC
JW
Toch wil ik een 560SEC
JW
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Ik vind hem wel mooi
Iets om naar uit te kijken
Iets om naar uit te kijken
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Op zijn best een leuk initiatief, alleen jammer dat de E- en de nog komende C-cabrio esthetische missers zijn
Doe eens wat beter je best Daimler AG!
Misschien maar weer eens een Italiaan als hoofdontwerper de scepter laten zwaaien?
Doe eens wat beter je best Daimler AG!
Misschien maar weer eens een Italiaan als hoofdontwerper de scepter laten zwaaien?
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Absoluut niet! Italianen mogen lekker hun onzinnige ronde vormen op andere auto's loslaten, maar als je ziet wat er gebeurd met de gemiddelde door italianen aangepakte auto's dan schreeuw ik nee
Bovendien, de C-Cabrio kan nooit zo erg worden als die Karmann C Sportcabrio (CL203 met softtop), dat zag er gewoon niet uit.
Bovendien, de C-Cabrio kan nooit zo erg worden als die Karmann C Sportcabrio (CL203 met softtop), dat zag er gewoon niet uit.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
ik begrijp niets van je verhaal.CLR schreef:Absoluut niet! Italianen mogen lekker hun onzinnige ronde vormen op andere auto's loslaten, maar als je ziet wat er gebeurd met de gemiddelde door italianen aangepakte auto's dan schreeuw ik nee
De R107 maar ook W124 bijvoorbeeld zijn ontworpen onder de leiding van een...Italiaan!
Evenzo bijvoorbeeld de Golf I
Allen scherpgelijnde tijdloze auto's zonder fratsen.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Maar die probeerde geen typisch italiaans overdreven lijnenspel erin te brengen waardoor het geheel totaal uit verhouding springt. Dat is bij bijvoorbeeld de gemiddelde Bertone of vooral Zagato's toch wel anders, en ook van huidige ''massa'' auto's als de nieuwe Quattroporte, Ferrari California en Pagani Huayra (eerste keer dat ik het goed spel!!!¡¡¡¡) wordt ik niet echt warm. Dan heb ik liever een redelijk recht-toe-recht-aan ontwerp, persoonlijk.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Mercedesliefhebbers
- Berichten: 4653
- Lid geworden op: 24 jan 2011 12:31
- Mercedes-Benz: E320 W211 & CLK200 Kompressor C209
- Specialisatie: Slap ouwehoeren
- Locatie: Midden Nederland
Nice looks, maar de beelden die nu getoond worden vind ik hem (na mijn mening) te dicht bij de E in de buurt komen.
Dat is dan weer jammer...
Dat is dan weer jammer...
Can't ride with a L, so I don't drive Lex
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
over overdreven lijnenspel en verhoudingen die niet kloppen gesproken, ik wens je dan veel kijkplezier naar de nieuwe A, CLA (en E-klasse facelift)CLR schreef:Maar die probeerde geen typisch italiaans overdreven lijnenspel erin te brengen waardoor het geheel totaal uit verhouding springt.