Bevestigd: Mercedes C-Klasse Cabrio gaat er komen!

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

24 dec 2012 21:39

Ik probeer idd niet veel naar een auto blijven te kijken :lol:


Het is eigenlijk heel vreemd. Ik heb destijds dacht ik nog een artikel vertaald waarin Mercedes te kennen gaf dat de W212 vanaf het begin af aan al niet in de smaak viel, en dat vele auto's te veel fratsen kregen in het design (alle vouwen in de E, de opgeklopte W221 wielkasten). Nee, alles moest terug zakelijk en eenvoudig...

... komen ze vervolgens met de CLA en de mopf 212.. ik snap het niet meer :lol:

Naja, we zien wel waar het naartoe gaat :P
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

25 dec 2012 02:07

CLR schreef:... ik snap het niet meer :lol:
ach, sinds de jaren 60 van de 20e eeuw doet Daimler AG niet anders dan strategische blunders maken.
Wat dat betreft zijn ze erg consistent (A)

Wist je dat Daimler AG zowel Audi en BMW onder haar vleugels had kunnen hebben?
Nu zijn beiden grote concurrenten geworden en zelfs Mercedes-Benz in vele opzichten voorbijgestreefd.
BMW AG wordt ongeveer op 50 miljard euro gewaardeerd en Mercedes-Benz op ongeveer de helft... :x
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
ErikH
Berichten: 1808
Lid geworden op: 01 mar 2010 11:28
Mercedes-Benz: S203 C200K
Specialisatie: S203
Locatie: Zwolle

27 dec 2012 16:14

SK schreef: BMW AG wordt ongeveer op 50 miljard euro gewaardeerd en Mercedes-Benz op ongeveer de helft... :x
(...en dat is dan incl. de truck-divisie...) :sst:
ooo--\*/--ooo

Mijn oude MB S203 C200Kompressor logboek.
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

28 dec 2012 20:56

ErikH schreef:
SK schreef: BMW AG wordt ongeveer op 50 miljard euro gewaardeerd en Mercedes-Benz op ongeveer de helft... :x
(...en dat is dan incl. de truck-divisie...) :sst:
Nee, exclusief bedrijfswagens. Inclusief bedrijfswagens is Daimler AG (naar verluidt) een paar miljard euro minder waard dan BMW AG
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6046
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

29 dec 2012 08:11

Ik schrok wel een beetje van wat jullie stelde over de waarde van de beide bedrijven. Beetje Gegoogle later, en
tada het betreffende artikel denk ik? SK heeft gelijk met zijn laatste opmerking qua waarde. Poehee dat had ik niet verwacht. In de Truck divisie ( =alle bedrijfswagens denk ik) zijn "we" wel de grootste..
http://www.bloomberg.com/news/2012-12-1 ... -cars.html

De C-Klasse Cabrio zal een stap in de goede richting zijn, ik vindt het een mooie, smaakvolle auto. Maarja ik kan in de meeste Benzen wel wat lekkers zien. Maar wat Mercedes nodig heeft zijn volume modellen, zoals vroeger de 190 en de E klasse.. Daarin zie ik de samenwerking met een Renault wel weer vruchten afwerken.

zoals ik het artikel begrijp, zitten er wel weer haken en ogen aan het gegeven.

Zo ie zo zijn het Analisten die dit stellen. Tsja zij runnen de complete wereld, maar of zijn het altijd bij het rechte eind hebben? Je kan het woord Analisten ook anders lezen, imo ;) Maarja hun speculaties worden gezien als feiten (FOUT :evil: )

In 2005 was Mercedes de nummer 1. Blijkbaar heeft het huidige managment ( sinds 2006) niet de visie die in deze tijden nodig is.

Audi en Bmw zijn efficiënter in de totale lijn van ontwikkeling tot verkoop. Audi heeft oa de Volkswagen verkooppunten in China. En Bmw is aan het uitbreiden als een malle ( Azië en Zuid Amerika). Terwijl Mercedes juist wilt bezuinigen op oa kwaliteit ( nog meer?) de komende jaren :S

Je kan het ook zo lezen dat de 2 bedrijven té veel vragen voor hun auto's en Mercedes-Benz genoegen neemt met wat minder winst. Of dat zal te naïef zijn van me? (A)

We zullen wel zien waar dit heen gaat, in de huidige markt is het zo ie zo onmogelijk om te voorspellen. Dat de C-Klasse Cabrio dé omkeer zal zijn, lijkt me sterk. Mooi is ie wel :applaus:
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

29 dec 2012 13:37

kickdownkiko schreef:In 2005 was Mercedes de nummer 1. Blijkbaar heeft het huidige managment ( sinds 2006) niet de visie die in deze tijden nodig is.
Visie is iets voor de lange termijn. Effecten, positief danwel negatief, komen dan ook pas later aan het licht.
Kortom: Al ruim voor 2006 heeft Daimler AG "de boot" gemist.

Imho, heeft Daimler AG al in de jaren 60 (20e eeuw) liggen slapen en is het begin jaren 90 (20e eeuw) pas echt fout gegaan door arrogantie en zelfoverschatting. Dat je dan door ambitieuze conncurrenten wordt voorbijgestreefd, is dan slechts een kwestie van tijd.

Bij alle flaters van Daimler AG ben ik nog Maybach vergeten... Wanneer Daimler AG een beter beleid had gevoerd m.b.t. Mercedes-Benz, dan had een oud merk als Maybach helemaal niet afgestoft hoeven worden. Wat bedoel ik daarmee? Imho pakt Mercedes-Benz het juist verkeerd aan door zich als volumemerk te willen gedragen. Beter is het om je richten op (relatief) grote auto's die veel luxe en kwaliteit bieden. Zo zou imho een hogere brandequity (=merkwaarde) en klanttevredenheid bereikt worden. Een A- en B-klasse e.d. hadden er dan ook nooit moeten komen (sorry liefhebbers).

Wat dan wel? Om stand te houden in het internationale automotive geweld zijn aantallen/volume wel nodig.
Daarvoor zie ik Opel als een mooie kans om te kopen (mits GM dat wel wil natuurlijk) en onder MB een kwalitatief volumemerk neer te zetten.
Onder Opel kan je dan nog een budgetmerk (nieuwe naam of eventueel een oude naam afstoffen) voeren en natuurlijk heb je dan ook nog SMART. Eigenlijk een strategie zoals V.A.G. die voert, waarbij Mercedes-Benz de kroonjuwelen vertegenwoordigt.
MB is dan een merk wat met gemak Rolls Royce, Bentley, Lexus, Jaguar etc. domineert en de samenwerking met Renault/Nissan is dan niet meer nodig.

:evil: en :'( ben ik al niet meer, ik zie het inmiddels met lede ogen aan dat mijn merk wordt vernaggelt.
Hopelijk ziet er nog iemand het licht bij de personenwagendivisie.
Maar met een samenwerking met Renault/Nissan, zie ik dat er niet meer van komen.
Sterker... het zou zomaar kunnen dat Daimler AG gaat fuseren met Renault/Nissan in de toekomst om met V.A.G. , Toyota, GM, Ford en Fiat/Chrysler te kunnen blijven concurreren.

Inderdaad, de bedrijfswagendivisie is het lichtpunt, die doen het kennelijk erg goed.
Ben ik blij dat ik een liefhebber ben van trucks :lol:

on topic ( je moet Mr. Michel af en toe ook een beetje pleasen natuurlijk :D ): ik ben zeer benieuwd hoe de C-klasse cabrio eruit komt te zien van de volgende generatie C-klasse
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
MercedesTim
Berichten: 315
Lid geworden op: 17 nov 2011 22:39
Mercedes-Benz: w126 420SE '89
Locatie: bij Tienen, Belgie

31 dec 2012 11:36

SK schreef: Inderdaad, de bedrijfswagendivisie is het lichtpunt, die doen het kennelijk erg goed.
Ben ik blij dat ik een liefhebber ben van trucks :lol:
Dat gaat dan leuk worden voor jou in de toekomst moest er een fusie komen, een vrachtwagencocktail van Mercedes-Renault-Volvo :owja:
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

01 jan 2013 13:10

MercedesTim schreef:
SK schreef: Inderdaad, de bedrijfswagendivisie is het lichtpunt, die doen het kennelijk erg goed.
Ben ik blij dat ik een liefhebber ben van trucks
Dat gaat dan leuk worden voor jou in de toekomst moest er een fusie komen, een vrachtwagencocktail van Mercedes-Renault-Volvo :owja:
Wel ontopic blijven MercedesTim :schamen: :politie: :lol2:
Volvotrucks vind ik zeker wel te pruimen, mooi spul :goedzo:

Wanneer komt de cabrio-C-klasse nu in de showroom?
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

01 jan 2013 14:14

Eind 2014 of ergens 2015.

De C-Cabrio gaat gebaseerd worden op de volgende generatie C-Klasse en het debuut daarvan staat voor 2014. Wat dat betreft heeft het geen zin naar impressies te kijken want de media kijkt nooit naar eigen berichten en heeft geen enkele vorm van tijdsbesef. Vandaar dat alle impressies op de 204 geflopshopped zijn. :lol:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

04 jan 2013 16:58

SK schreef:Een A- en B-klasse e.d. hadden er dan ook nooit moeten komen (sorry liefhebbers)
Ik kan me hier in wel vinden (nogmaals sorry liefhebbers ;-) )
Echter ik denk dat dit meer te maken heeft met het feit dat C(+) rijders niet met deze lijn geassocieert willen worden... :D
Wat mij aangaat was het segment bij de E begonnen.. (sorry C liefhebbers :owja: )
Ik had namelijk precies dat gevoel toen de 190 geintroduceert werd...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6046
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

04 jan 2013 19:13

Ik distantieer me van dat standpunt (sorry SK & scho2684 ;) ) Meer sterren meer vreugd
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

04 jan 2013 19:42

Dat zou ik toch maar even afwachten, en er op terug komen als de ML ''X6'' klaar is over twee jaar. :lol:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
SK
Berichten: 5670
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
Specialisatie: pizza con filtri dell'aria

04 jan 2013 21:14

kickdownkiko schreef:Ik distantieer me van dat standpunt (sorry SK & scho2684 ;) ) Meer sterren meer vreugd
geen punt hoor kickdownkiko ;)

Een A- of B-klasse kan best leuk zijn.
Mijn standpunt is dat ik het strategisch beter vind om Mercedes-Benz een merk te laten zijn met enkel grotere en luxe modellen.
(wat dat betreft was een w201 introduceren al uiterste grens opzoeken). En daaronder volumemerken te positioneren met ook kleinere modellen.

Dat was even een verklaring, voordat ik hier opgehangen word vanwege A- en B-klasse schennis :owja:
W124 250D 1985

S124 E300TD 1994

In the military they give medals to people who are willing to sacrifice themselves so that others may gain. In business, bonuses are given to people who are willing to sacrifice others so that they may gain themselves.
Plaats reactie