Ik probeer idd niet veel naar een auto blijven te kijken
Het is eigenlijk heel vreemd. Ik heb destijds dacht ik nog een artikel vertaald waarin Mercedes te kennen gaf dat de W212 vanaf het begin af aan al niet in de smaak viel, en dat vele auto's te veel fratsen kregen in het design (alle vouwen in de E, de opgeklopte W221 wielkasten). Nee, alles moest terug zakelijk en eenvoudig...
... komen ze vervolgens met de CLA en de mopf 212.. ik snap het niet meer
Naja, we zien wel waar het naartoe gaat
Bevestigd: Mercedes C-Klasse Cabrio gaat er komen!
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
ach, sinds de jaren 60 van de 20e eeuw doet Daimler AG niet anders dan strategische blunders maken.CLR schreef:... ik snap het niet meer
Wat dat betreft zijn ze erg consistent
Wist je dat Daimler AG zowel Audi en BMW onder haar vleugels had kunnen hebben?
Nu zijn beiden grote concurrenten geworden en zelfs Mercedes-Benz in vele opzichten voorbijgestreefd.
BMW AG wordt ongeveer op 50 miljard euro gewaardeerd en Mercedes-Benz op ongeveer de helft...
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Nee, exclusief bedrijfswagens. Inclusief bedrijfswagens is Daimler AG (naar verluidt) een paar miljard euro minder waard dan BMW AGErikH schreef:(...en dat is dan incl. de truck-divisie...)SK schreef: BMW AG wordt ongeveer op 50 miljard euro gewaardeerd en Mercedes-Benz op ongeveer de helft...
- kickdownkiko
- Berichten: 6051
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
Ik schrok wel een beetje van wat jullie stelde over de waarde van de beide bedrijven. Beetje Gegoogle later, en
tada het betreffende artikel denk ik? SK heeft gelijk met zijn laatste opmerking qua waarde. Poehee dat had ik niet verwacht. In de Truck divisie ( =alle bedrijfswagens denk ik) zijn "we" wel de grootste..
http://www.bloomberg.com/news/2012-12-1 ... -cars.html
De C-Klasse Cabrio zal een stap in de goede richting zijn, ik vindt het een mooie, smaakvolle auto. Maarja ik kan in de meeste Benzen wel wat lekkers zien. Maar wat Mercedes nodig heeft zijn volume modellen, zoals vroeger de 190 en de E klasse.. Daarin zie ik de samenwerking met een Renault wel weer vruchten afwerken.
zoals ik het artikel begrijp, zitten er wel weer haken en ogen aan het gegeven.
Zo ie zo zijn het Analisten die dit stellen. Tsja zij runnen de complete wereld, maar of zijn het altijd bij het rechte eind hebben? Je kan het woord Analisten ook anders lezen, imo Maarja hun speculaties worden gezien als feiten (FOUT )
In 2005 was Mercedes de nummer 1. Blijkbaar heeft het huidige managment ( sinds 2006) niet de visie die in deze tijden nodig is.
Audi en Bmw zijn efficiënter in de totale lijn van ontwikkeling tot verkoop. Audi heeft oa de Volkswagen verkooppunten in China. En Bmw is aan het uitbreiden als een malle ( Azië en Zuid Amerika). Terwijl Mercedes juist wilt bezuinigen op oa kwaliteit ( nog meer?) de komende jaren
Je kan het ook zo lezen dat de 2 bedrijven té veel vragen voor hun auto's en Mercedes-Benz genoegen neemt met wat minder winst. Of dat zal te naïef zijn van me?
We zullen wel zien waar dit heen gaat, in de huidige markt is het zo ie zo onmogelijk om te voorspellen. Dat de C-Klasse Cabrio dé omkeer zal zijn, lijkt me sterk. Mooi is ie wel
tada het betreffende artikel denk ik? SK heeft gelijk met zijn laatste opmerking qua waarde. Poehee dat had ik niet verwacht. In de Truck divisie ( =alle bedrijfswagens denk ik) zijn "we" wel de grootste..
http://www.bloomberg.com/news/2012-12-1 ... -cars.html
De C-Klasse Cabrio zal een stap in de goede richting zijn, ik vindt het een mooie, smaakvolle auto. Maarja ik kan in de meeste Benzen wel wat lekkers zien. Maar wat Mercedes nodig heeft zijn volume modellen, zoals vroeger de 190 en de E klasse.. Daarin zie ik de samenwerking met een Renault wel weer vruchten afwerken.
zoals ik het artikel begrijp, zitten er wel weer haken en ogen aan het gegeven.
Zo ie zo zijn het Analisten die dit stellen. Tsja zij runnen de complete wereld, maar of zijn het altijd bij het rechte eind hebben? Je kan het woord Analisten ook anders lezen, imo Maarja hun speculaties worden gezien als feiten (FOUT )
In 2005 was Mercedes de nummer 1. Blijkbaar heeft het huidige managment ( sinds 2006) niet de visie die in deze tijden nodig is.
Audi en Bmw zijn efficiënter in de totale lijn van ontwikkeling tot verkoop. Audi heeft oa de Volkswagen verkooppunten in China. En Bmw is aan het uitbreiden als een malle ( Azië en Zuid Amerika). Terwijl Mercedes juist wilt bezuinigen op oa kwaliteit ( nog meer?) de komende jaren
Je kan het ook zo lezen dat de 2 bedrijven té veel vragen voor hun auto's en Mercedes-Benz genoegen neemt met wat minder winst. Of dat zal te naïef zijn van me?
We zullen wel zien waar dit heen gaat, in de huidige markt is het zo ie zo onmogelijk om te voorspellen. Dat de C-Klasse Cabrio dé omkeer zal zijn, lijkt me sterk. Mooi is ie wel
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Visie is iets voor de lange termijn. Effecten, positief danwel negatief, komen dan ook pas later aan het licht.kickdownkiko schreef:In 2005 was Mercedes de nummer 1. Blijkbaar heeft het huidige managment ( sinds 2006) niet de visie die in deze tijden nodig is.
Kortom: Al ruim voor 2006 heeft Daimler AG "de boot" gemist.
Imho, heeft Daimler AG al in de jaren 60 (20e eeuw) liggen slapen en is het begin jaren 90 (20e eeuw) pas echt fout gegaan door arrogantie en zelfoverschatting. Dat je dan door ambitieuze conncurrenten wordt voorbijgestreefd, is dan slechts een kwestie van tijd.
Bij alle flaters van Daimler AG ben ik nog Maybach vergeten... Wanneer Daimler AG een beter beleid had gevoerd m.b.t. Mercedes-Benz, dan had een oud merk als Maybach helemaal niet afgestoft hoeven worden. Wat bedoel ik daarmee? Imho pakt Mercedes-Benz het juist verkeerd aan door zich als volumemerk te willen gedragen. Beter is het om je richten op (relatief) grote auto's die veel luxe en kwaliteit bieden. Zo zou imho een hogere brandequity (=merkwaarde) en klanttevredenheid bereikt worden. Een A- en B-klasse e.d. hadden er dan ook nooit moeten komen (sorry liefhebbers).
Wat dan wel? Om stand te houden in het internationale automotive geweld zijn aantallen/volume wel nodig.
Daarvoor zie ik Opel als een mooie kans om te kopen (mits GM dat wel wil natuurlijk) en onder MB een kwalitatief volumemerk neer te zetten.
Onder Opel kan je dan nog een budgetmerk (nieuwe naam of eventueel een oude naam afstoffen) voeren en natuurlijk heb je dan ook nog SMART. Eigenlijk een strategie zoals V.A.G. die voert, waarbij Mercedes-Benz de kroonjuwelen vertegenwoordigt.
MB is dan een merk wat met gemak Rolls Royce, Bentley, Lexus, Jaguar etc. domineert en de samenwerking met Renault/Nissan is dan niet meer nodig.
en ben ik al niet meer, ik zie het inmiddels met lede ogen aan dat mijn merk wordt vernaggelt.
Hopelijk ziet er nog iemand het licht bij de personenwagendivisie.
Maar met een samenwerking met Renault/Nissan, zie ik dat er niet meer van komen.
Sterker... het zou zomaar kunnen dat Daimler AG gaat fuseren met Renault/Nissan in de toekomst om met V.A.G. , Toyota, GM, Ford en Fiat/Chrysler te kunnen blijven concurreren.
Inderdaad, de bedrijfswagendivisie is het lichtpunt, die doen het kennelijk erg goed.
Ben ik blij dat ik een liefhebber ben van trucks
on topic ( je moet Mr. Michel af en toe ook een beetje pleasen natuurlijk ): ik ben zeer benieuwd hoe de C-klasse cabrio eruit komt te zien van de volgende generatie C-klasse
- MercedesTim
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 17 nov 2011 22:39
- Mercedes-Benz: w126 420SE '89
- Locatie: bij Tienen, Belgie
Dat gaat dan leuk worden voor jou in de toekomst moest er een fusie komen, een vrachtwagencocktail van Mercedes-Renault-VolvoSK schreef: Inderdaad, de bedrijfswagendivisie is het lichtpunt, die doen het kennelijk erg goed.
Ben ik blij dat ik een liefhebber ben van trucks
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
Wel ontopic blijven MercedesTimMercedesTim schreef:Dat gaat dan leuk worden voor jou in de toekomst moest er een fusie komen, een vrachtwagencocktail van Mercedes-Renault-VolvoSK schreef: Inderdaad, de bedrijfswagendivisie is het lichtpunt, die doen het kennelijk erg goed.
Ben ik blij dat ik een liefhebber ben van trucks
Volvotrucks vind ik zeker wel te pruimen, mooi spul
Wanneer komt de cabrio-C-klasse nu in de showroom?
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Eind 2014 of ergens 2015.
De C-Cabrio gaat gebaseerd worden op de volgende generatie C-Klasse en het debuut daarvan staat voor 2014. Wat dat betreft heeft het geen zin naar impressies te kijken want de media kijkt nooit naar eigen berichten en heeft geen enkele vorm van tijdsbesef. Vandaar dat alle impressies op de 204 geflopshopped zijn.
De C-Cabrio gaat gebaseerd worden op de volgende generatie C-Klasse en het debuut daarvan staat voor 2014. Wat dat betreft heeft het geen zin naar impressies te kijken want de media kijkt nooit naar eigen berichten en heeft geen enkele vorm van tijdsbesef. Vandaar dat alle impressies op de 204 geflopshopped zijn.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik kan me hier in wel vinden (nogmaals sorry liefhebbers )SK schreef:Een A- en B-klasse e.d. hadden er dan ook nooit moeten komen (sorry liefhebbers)
Echter ik denk dat dit meer te maken heeft met het feit dat C(+) rijders niet met deze lijn geassocieert willen worden...
Wat mij aangaat was het segment bij de E begonnen.. (sorry C liefhebbers )
Ik had namelijk precies dat gevoel toen de 190 geintroduceert werd...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- kickdownkiko
- Berichten: 6051
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Dat zou ik toch maar even afwachten, en er op terug komen als de ML ''X6'' klaar is over twee jaar.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- SK
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 07 feb 2008 14:15
- Mercedes-Benz: W124 250D, S124 E300TD
- Specialisatie: pizza con filtri dell'aria
geen punt hoor kickdownkikokickdownkiko schreef:Ik distantieer me van dat standpunt (sorry SK & scho2684 ) Meer sterren meer vreugd
Een A- of B-klasse kan best leuk zijn.
Mijn standpunt is dat ik het strategisch beter vind om Mercedes-Benz een merk te laten zijn met enkel grotere en luxe modellen.
(wat dat betreft was een w201 introduceren al uiterste grens opzoeken). En daaronder volumemerken te positioneren met ook kleinere modellen.
Dat was even een verklaring, voordat ik hier opgehangen word vanwege A- en B-klasse schennis