Mercedes-Benz onthult nieuwe A-Klasse (W177)

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Plaats reactie
Foe
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2018 14:53

12 jul 2018 14:55

full optie A180D of wachten op de A200D met dan wat minder opties...
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

14 jul 2018 20:37

@Foe: ik denk niet dat veel mensen nog die diesels gaan kopen, ze rijden gewoon veel te onzuinig en er gaan te veel milieu-dingetjes te vaak en te snel kapot. Helaas ben ik daar ook achter gekomen, maar dan met een GLA 220d.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

14 jul 2018 21:52

De aankomende generatie compacte auto's (A/CLA/GLA/B/GLB) maakt gebruik van andere motoren, Mercedes zou het net zo goed al gerepareerd kunnen hebben (of jij had mogelijk een slecht exemplaar). En de certificering is voortaan volgens de realistischere WLTP, niet NEDC.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

14 jul 2018 22:35

@Helmy: ik ben bang dat de diesels weinig toekomst meer hebben, door al die milieu-dingetjes kan er zoveel kapot gaan (en dat gebeurt ook) en rijdt een diesel ook nog eens een stuk onzuiniger dan dat die zou kunnen. Mijn GLA 220d rijdt 1:14, laatst een GLA 180 als leenauto meegekregen, deze was net zo snel als de mijne (beide 9,2 seconden naar de 100 km/uur) en reed ook 1:14. Dus waarom zou iemand nog een MB-diesel kopen? Dan zou je b.v. beter een laatste Honda-diesel kunnen kopen, die halen de spec.'s wel en rijden soms zelfs nog zuiniger dan de fabrieksopgave!
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Eelco77
Berichten: 842
Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

15 jul 2018 10:57

Die milieu dingen komen bij benzine helaas ook voor zoals aanslag in het inlaat traject en vervuiling van injectoren. Diesel is vooral hier in Nederland door de hoge mbr pas echt interessant bij veel rijden. Vooral ook omdat moderne benzine motoren dichter bij benzine zitten qua verbruik. Maar goed wij zijn maar een piep landje, in Duitsland wordt je minder gestraft voor het bezit van een diesel en is het dus veel sneller voordeliger.

Ik heb van de C klasse zowel de C 220d als de C 200 gereden. Op ongeveer het zelfde ritje deed ik met de diesel 5,8l/100 en met de 200 benzine 7,1l/100. Dan ligt het omslagpunt ergens rond de 35.000km.
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

15 jul 2018 11:47

Eelco77 schreef:Ik heb van de C klasse zowel de C 220d als de C 200 gereden. Op ongeveer het zelfde ritje deed ik met de diesel 5,8l/100 en met de 200 benzine 7,1l/100. Dan ligt het omslagpunt ergens rond de 35.000km.
Was dit verbruik bij de pomp of op de boardcomputer? Bij sommige BC's kan de afwijking nl. wel bijna 20% zijn!
Ik heb ruim 12.000 km in een GLA 220d gereden: verbruik op BC 6,2 l/100 km, werkelijk verbruik was 6,5 l/100 km (= 1:15,4).
Afwijking: 0,3 l/100 km (= 5%).
Ik heb nu bijna 15.000 km in een GLA 220d 4Matic gereden: verbruik op BC 6,5 l/100 km, werkelijk verbruik was 7,1 l/100 km (= 1:14,1).
Afwijking: 0,6 l/100 km (= 9%).
Ik heb bijna 150 km in een GLA 180 gereden (leenauto): verbruik op BC 7,1 l/100 km, werkelijk verbruik was ook 7,1 l/100 km (= 1:14,1).
Afwijking: 0,0 l/100 km (kan toeval zijn!).
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Gebruikersavatar
Rainaldo
Beheerder
Berichten: 7804
Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
Mercedes-Benz: W212 E200CGI
Specialisatie: Financiële forumzaken
Locatie: Nieuwpoort - NL
Contacteer:

15 jul 2018 23:56

De verkoop ligt ongeveer op 1 op 3, 1 diesel op 3 benzines.
En het percentage benzine zal nog groter worden als de 160 en 180 motor verkoop op stoom komt.

@Funswijk, het hogere verbruik kan komen door stilstand met draaiende motor.
Sta je veel stil voor stoplichten / open bruggen / (langzaam) in files?
Je verbruik op de boardcomputer wordt daar niet of nauwelijks hoger van, maar er komen geen kilometers bij terwijl je tank wel leger wordt.
Dat zie je terug als je de getankte liters door de kilometers deelt.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.

Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3822
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

16 jul 2018 10:17

En dat werkt alleen met standaard velgen want andere maat velgen leidt vrijwel altijd tot een andere afrolomtrek. Daardoor geeft de boordcomputer een verkeerd aantal gereden kilometers aa waardoor de berekening liters gedeeld door kilometers niet meer klopt.
Mijn eerste auto, een Ibiza, had een afwijking van 12% op de gereden kilometers waardoor het verbruik erg gunstig leek...

Funs heeft bredere velgen, dacht ik, dus geen standaard. Dat zou kunnen leiden tot een ander brandstofverbruik doordat de afrolomtrek niet juist is (te weinig kilometers gemeten?) en het brandstofverbruik ook nog eens écht hoger is (hogere luchtweerstand).
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Foe
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2018 14:53

16 jul 2018 11:18

het betreft een leaseauto wij moeten een diesel pakken.. dus helaas geen benzine anders zou ik voor de A200 gaan.

Ben nu aan het kijken naar de A180D " (full opties)"

A 180 d Launch Edition:

-AMG Line
-Anti-diefstal pakket
-Nightpakket
-Premium Plus Pack
-Metallic kosmoszwart
-48,3 cm (19 inch) multispaaks lichtmetalen AMG-velgen

Of is het de moeite waard om te wachten op de A200D ivm meer vermogen? maar zou hem niet zo kunnen aankleden als de A180D.
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

16 jul 2018 11:25

Rainaldo schreef:De verkoop ligt ongeveer op 1 op 3, 1 diesel op 3 benzines.
En het percentage benzine zal nog groter worden als de 160 en 180 motor verkoop op stoom komt.

@Funswijk, het hogere verbruik kan komen door stilstand met draaiende motor.
Sta je veel stil voor stoplichten / open bruggen / (langzaam) in files?
Je verbruik op de boardcomputer wordt daar niet of nauwelijks hoger van, maar er komen geen kilometers bij terwijl je tank wel leger wordt.
Dat zie je terug als je de getankte liters door de kilometers deelt.
Ik sta vrijwel nooit stil voor stoplichten, omdat die hier bijna niet zijn, ook niet van mijn huis naar het werk (= 35 km = 4 stoplichten en die staan ook nog eens vaak op groen). Ook sta ik vrijwel nooit in de file, omdat ik in ploegen werk en dus buiten de files om rijd. ;)
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

16 jul 2018 11:28

Borgmonster schreef:Funs heeft bredere velgen, dacht ik, dus geen standaard. Dat zou kunnen leiden tot een ander brandstofverbruik doordat de afrolomtrek niet juist is (te weinig kilometers gemeten?) en het brandstofverbruik ook nog eens écht hoger is (hogere luchtweerstand).
De 19" velgen die ik heb zijn af-fabriek onder mijn auto geleverd, dus zal vrijwel niets doen aan het brandstofverbruik. En ik rijd met 3 bar druk, dus dat is zeker niet ongunstig voor het brandstofverbruik. Daarnaast rijd ik zeker 95% op de cruisecontrol en houd mij aan de snelheden.
Onder mijn vorige GLA 220d (geen 4Matic) zaten 18" AMG-wielen en die reed 1:15,4. Ik heb nog een setje van die wielen liggen, mogelijk gaan die binnenkort onder mijn auto en ik ben dan benieuwd of ik iets kan merken aan het verbruik.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

16 jul 2018 11:32

@Foe: als je met die 180d naar RS Tuning gaat, dan heb je die 200d niet nodig, ik denk dat die daarna hard wegrijdt van een 200d. ;)
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Gebruikersavatar
Poppel180
Forum Held
Berichten: 3179
Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
Locatie: Zuidplas

16 jul 2018 11:38

Ik denk dat je zonder cruisecontrol nog weleens zuiniger kan rijden. Voorbeeld beetje gas bijgeven tunnel in en die extra snelheid gebruiken om boven te komen ipv de CC die onderaan de tunnel flink gas bijgeeft om boven te komen. Niet te veel remmen, wat sneller door de bocht helpt ook brandstof besparen (en scheelt enorm veel remstof (win-win))
Foe
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jul 2018 14:53

16 jul 2018 12:14

@Funswijk, haha is een opties :) maar die sla ik over omdat het voertuig niet van mij is, weet uit het verleden dat een collega een hoop ellende heeft gehad met het tuning van zijn leaseauto. ik ga aanstaande zaterdag rijden in A180D ben eens benieuwd. Rij nu een golf 7 2.0 TDI
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

17 jul 2018 01:08

Poppel180 schreef:Ik denk dat je zonder cruisecontrol nog weleens zuiniger kan rijden. Voorbeeld beetje gas bijgeven tunnel in en die extra snelheid gebruiken om boven te komen ipv de CC die onderaan de tunnel flink gas bijgeeft om boven te komen. Niet te veel remmen, wat sneller door de bocht helpt ook brandstof besparen (en scheelt enorm veel remstof (win-win))
Veel zuiniger dan rijden op de cruise kan niet, daar geloof ik niet in, wel laat ik de auto vaak uitvieren, want anders haalt die de 1:14 niet.
En remstof heb ik niet meer, ik heb vrijwel direct na aankoop ATE keramische blokken laten plaatsen. ;)
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Plaats reactie