Beste leden,
Na een aantal jaren niet meer in het bezit te zijn van een mooie Benz wordt het tijd om weer eens een mooie exemplaar aan te schaffen. We gaan de hobby weer oppakken.
Ik ben opzoek naar een W123. (mag eventueel ook een W201 of W124 zijn, ik ben benieuwd naar het aanbod).
Details/ Voorkeuren.
Inzichtelijke en duidelijke onderhoudshistorie
Weinig roest (geen concoursstaat, maar zeker geen restauratieproject)
Bij voorkeur een handbak
Beetje spannende sterke kleur, zoals groen, beige, bruin of blauw.
Graag de Sedan uitvoering, ben geen fan van de coupe of wagon.
Omgeving Noord en Zuid Holland (Haarlem, Leiden en Amsterdam)
Budget rond max rond de 8K.
Mocht je iets interessants hebben staan aarzel dan niet om een berichtje te sturen.
Groetjes Erwin
Opzoek naar een W123
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
het kan aan mij liggen maar een 40 jaar oude gebruikersauto vinden met een duidelijke onderhoudshistorie gaat tegenwoordig toch niet meer lukken...tenzij die auto nog geen bal gelopen heeft en een veelvoud van die genoemde 8K kostErwin84 schreef:Ik ben opzoek naar een W123. .
Inzichtelijke en duidelijke onderhoudshistorie
Budget rond max rond de 8K.
greetingz,
MBenzNL schreef:het kan aan mij liggen maar een 40 jaar oude gebruikersauto vinden met een duidelijke onderhoudshistorie gaat tegenwoordig toch niet meer lukken...tenzij die auto nog geen bal gelopen heeft en een veelvoud van die genoemde 8K kostErwin84 schreef:Ik ben opzoek naar een W123. .
Inzichtelijke en duidelijke onderhoudshistorie
Budget rond max rond de 8K.
greetingz,
Ja klopt zekers wat je zegt, maar Ik ging laatst kijken bij een import exemplaar waarvan de laatste 11 jaar niets meer bekend was van het onderhoud. Alles beter dan dat toch ? Ik zet hoog in. Neem genoegen met minder. Maar niets bekend van de auto is voor mij reden genoeg om verder te kijken.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
ik denk dat dat wel meevalt...mijn vader heeft/had een behoorlijk aantal oudere mercedessen en heeft er daar ondertussen al aardig wat van verkocht maar de meeste van die hokken hebben de laatste 11 jaar alleen maar binnen gestaan en dan is er dus ook niets aan onderhoud bekend want voor 10 jaar was dat helemaal geen interessante info want toen vond niemand dat oude ijzer de moeite waardErwin84 schreef:Ja klopt zekers wat je zegt, maar Ik ging laatst kijken bij een import exemplaar waarvan de laatste 11 jaar niets meer bekend was van het onderhoud. Alles beter dan dat toch ?
hij heeft ook nog wel ergens een 123er staan met een 6 cilinder benzine motor, redelijk wat opties maar in saai zilvergrijs en volledig onbekende onderhoudshistorie (want die boeit (hem) toch niet)
greetingz,
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29 dec 2017 20:50
Heb je foto’s van die benzine benz? En meer info zoals een prijs , wil er nog wel eentje bij hebben.
hoi sterren vrienden ik heb erwin84 al een paar x een pm gemaild
maar nog steeds geen antwoordt mogen ontvangen
is schijn baar niet meer op deze site actief
maar wat de achterbankjes betreft en zo mag een ieder zich melden bij mij
sterren groet ger
maar nog steeds geen antwoordt mogen ontvangen
is schijn baar niet meer op deze site actief
maar wat de achterbankjes betreft en zo mag een ieder zich melden bij mij
sterren groet ger
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Dan zou dit een mogelijkheid kunnen zijn. Tja, een link die verloopt. Na 26 juni 2018 hoef je 'm niet meer aan te klikken. En ja, station. Sedan was voorkeur, geen must.
https://veiling.catawiki.nl/kavels/1920 ... 00-td-1979
https://veiling.catawiki.nl/kavels/1920 ... 00-td-1979
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
In redelijk goede staat...... een kenner weet dan al genoeg
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Historie? Tot voor een jaar in Costa Rica rondgereden. Kilometerstand ergens rond anderhalf miljoen, vermoedelijk. Motor slaat direct aan, die is nauwelijks ingereden. Radiator, waterpomp, dynamo, koppelingscilinders vervangen/gerepareerd.
Carosserie is goed. Onderkant is wel gedeukt en hier en daar gelast, maar roestvrij. Originele plaatdelen, rondom ! Niet overgespoten!!
Airco en cruise-control: ze zitten er op maar er is in de loop der tijd geen onderhoud aan gedaan: vacuumslangen missen en zo. Ook de vacuumbalg is weg. Centrale vergrendeling: zit er op, doet niets: het vacuumnetwerk is niet compleet/dicht. Stuurbekrachtiging werk goed.
Kortom: auto is qua staal prima in orde. Verder een héle hoop dingen die gerepareerd moeten worden. Van enkele lampjes in het dashboard tot kleprubbers, de dame verbruikt wat olie. Maar, geen laswerk, geen roest. Het beest is echter wél rijdbaar, kilometerstand loopt op met ca. 500 per week.
Voor een hobbyist die leuk wil rijden met een auto die nog handig een miljoen draait, ik heb er de tijd niet (meer) voor. Leuk, rijdend project. En volledig belastingvrij (juni 1982). En eigenlijk de mooiste motor voor de diesel-versies. Niet snel maar voldoende. Verbruik, tussen 1:14 en 1:16. Haalt een 300D never-nooit. Mag voor rond de 5k wel weg. Niet minder.
Oh, en de 190-velgen zijn er onder uit. Er zijn nu twee setjes: eentje winterbanden en eentje zomerbanden. Staal met wieldoppen in carrosseriekleur, zoals origineel.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed