Een premium auto rijden kost meer geld aan onderhoud dan een nieuwe Toyota Yaris. Zo simpel is het. De auto kostte destijds tussen de 50k en de 100k nieuw. Dat zie je terug in de prijs van de onderdelen. Het voordeel van een Mercedes rijden is dat er genoeg keuze is uit aanbieders van reserveonderdelen en sloop delen. Omdat Lexus niet in zulke grote aantallen werd verkocht/gebouwd zit je voor bijna alles vast aan de dealer simpelweg omdat het voor niemand loont om voor die beperkte markt onderdelen te maken.
Mijn persoonlijke ervaring is dat mijn lexus minder storingsgevoelig was dan vergelijkbare Duitse producten uit dat bouwjaar maar als er wat kapot gaat ben je ook meteen fors aan de beurt.
Oh ja : je moet een beetje mazzel hebben. Soms koop je een auto die de vorige eigenaar weg deed omdat het één na het ander sneuvelde en rij jij jaren zorgeloos..... of omgekeerd.
W211 gezocht beige/zilvergrijs elegance 6 cilinder
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13904
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Persoonlijk heb ik het idee dat onderdelen van Mercedes eigenlijk ook zeker niet duurder zijn dan van andere merken. Heb helaas geen ervaring met een W211. Maar voor mijn W639 W168 en nu S204 vind ik het echt heel erg meevallen. En als ik die bus vergelijk met wat twee van mijn vrienden in hun heel veel nieuwere transporter en passat hebben gegooid...
- berendd
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 01 sep 2011 16:18
- Mercedes-Benz: 1968 W114 E280 (M110)
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
Heb 6 jaar met een w210 E420 gereden (met een beginstand van 325000km) en in 120.000 km alleen een ESP pomp (150€ gebruikt), hydrauliek leiding, en een draagarm moeten vervangen buiten regulier onderhoud, banden, en LPG gerelateerde issues.mr. Michel schreef:Ik heb 7 jaar een 2001 LS430 gehad en in 100.000 km bezit alleen een parkeersensor en een koplamp unit vervangen naast het reguliere onderhoud/bandenDon-W211 schreef:Ik koop wel een fucking Lexus.
Zo rond de 3 ton moest ik kiezen tussen investeren en verkopen. Het werd het laatste.
De LPG gerelateerde issues hebben wel wat centen gekost maar zijn door de lagere brandstofkosten ruim terugverdiend, heb nu een c180 waar alles een stuk goedkoper voor is, maar mis de souplesse en het comfort nog elke dag.
Mijn ervaring is dat een goede diagnose bij complexe problemen alleen goed kan worden gesteld door een specialist met een dealercomputer, maar de onderdelen zijn daarentegen heel goed verkrijgbaar, ook 2e hands en het zijn fijne auto's om aan te werken (vergeleken bij Ford, VW of Japanners), alles zit logisch in elkaar en is heel los te maken, zelden breken clipjes of bevestigingen af en als dat gebeurt zijn ze vaak voor een paar cent bij de dealer te koop en op voorraad.
Als je wat meer tijd neemt voor herstellingen kun je een dealer of specialist om een diagnose vragen, dit kost een paar centen maar scheelt veel onnodig vervangen. Dan de onderdelen bij elkaar zoeken en door iedere universele garage, bevriende monteur of zelf laten monteren. Op die manier hoeft een E zeker niet heel veel te kosten.
- 1967
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 20 feb 2017 13:45
- Mercedes-Benz: op zoek naar een mooie bolhoed uit de jaren 60 :)
- Specialisatie: turbo-tuning, laswerk, draaien
na 13 pagina,s gelezen te hebben lees ik hier een lager kostenplaatje voor ee w211 als wat de gemiddelde VW polo/golf vanaf zo ongeveer 2004 kost als je al het olieverbruik, brekende kettingen, inlopende nokkenassen die je alleen compleet met de cilinderkop kunt vervangen omdat het 1 geheel is, ohh DSG bak, dubbel massa vliegwiel iemand bij vw? hahahahaha
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Je vergeet de dichtkoekende VAG oliecylinderwandschraapveren nog
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Kom er maar in Don !
Heb je hem al opgehaald of rij je nu in een GS 300 ?
Heb je hem al opgehaald of rij je nu in een GS 300 ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Eén voordeel is wel dat als iemand ooit nog vraagt waaraan ie moet denken als ie een W211 overweegt, we naar deze 5 mnd voortdurende 13 pagina's kunnen verwijzen. Scheelt een hoop typen.
(Alhoewel de R6 / V6 CDI discussie wat mij betreft nog niet overtuigend is beslist)
(Alhoewel de R6 / V6 CDI discussie wat mij betreft nog niet overtuigend is beslist)
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Grapjas
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 20 feb 2018 18:37
- Mercedes-Benz: Mercedes E320 elegance 2002
- Specialisatie: Hele dagen niets doen
- Locatie: Zaandam
Ik heb niets opgehaald, ik hou het voorlopig even voor gezien wat dit betreft. Ik heb nog geen Gs300 bekeken, maar de liefde voor W211 blijft (helaas) wel plakken.
Mocht ik weer opzoek gaan, dan ga ik dat hier NIET vermelden, ik moet zelf beslissen of mijn keuze juist is of niet. Ik weet nu waar ik op moet letten dankzij al jullie input in deze 13 pagina lange topic
Dus van mij gaan jullie niet meer horen, ''is dit een goede?'' ''denken jullie dat dit kan'' ''wat als die meer dan X eigenaren heeft gehad?'' Etc etc etc... Ik ga gewoon kijken of die in een goede staat is voor de juiste prijs. Het zet alleen maar druk op mij, en dat is nergens voor nodig imo. Ik wil zo graag een goede W211 hebben dat ik er trots op kan zijn.
Misschien dat ik over een maand of wat de strijdbijl weer oppak, ik zie wel waar het schip strand, zoals ik eerder aangaf vind ik het erg moeilijk. Of wie weet ga ik Yolo op een W211 die er goed uitziet en heb ik geluk... Of dikke pech.
Zoals ik al zei, ik stop er even mee, net als dat ik dat al eerder gedaan heb. Maar ik denk niet dat ik kan ontkomen aan het feit dat ik een W211 wil.
En trouwens René, ik denk dat een R6 beter is dan een V6.
Ik wil nogmaals iedereen bedanken, en wie weet verras ik jullie ooit met goed nieuws. Tot dan hou ik even mijn mond, ik word gek van mijzelf betreffende de zoektocht naar een auto.
Mocht ik weer opzoek gaan, dan ga ik dat hier NIET vermelden, ik moet zelf beslissen of mijn keuze juist is of niet. Ik weet nu waar ik op moet letten dankzij al jullie input in deze 13 pagina lange topic
Dus van mij gaan jullie niet meer horen, ''is dit een goede?'' ''denken jullie dat dit kan'' ''wat als die meer dan X eigenaren heeft gehad?'' Etc etc etc... Ik ga gewoon kijken of die in een goede staat is voor de juiste prijs. Het zet alleen maar druk op mij, en dat is nergens voor nodig imo. Ik wil zo graag een goede W211 hebben dat ik er trots op kan zijn.
Misschien dat ik over een maand of wat de strijdbijl weer oppak, ik zie wel waar het schip strand, zoals ik eerder aangaf vind ik het erg moeilijk. Of wie weet ga ik Yolo op een W211 die er goed uitziet en heb ik geluk... Of dikke pech.
Zoals ik al zei, ik stop er even mee, net als dat ik dat al eerder gedaan heb. Maar ik denk niet dat ik kan ontkomen aan het feit dat ik een W211 wil.
En trouwens René, ik denk dat een R6 beter is dan een V6.
Ik wil nogmaals iedereen bedanken, en wie weet verras ik jullie ooit met goed nieuws. Tot dan hou ik even mijn mond, ik word gek van mijzelf betreffende de zoektocht naar een auto.
Hij heeft gelijk, ook niet over een paar maanden, echt heel heel goed geprijst dezeplorie schreef:Veel scherper dan deze ga je niet vinden
- TheDiver
- Berichten: 4285
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
Ik zou in Duitsland gaan shoppen.
Grtzz
Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
TheDiver schreef:Ik zou in Duitsland gaan shoppen.
Grtzz
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Ik had hem gehaald, nogmaals, heb goede ervaring met verkoper.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt
Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt