mr. Michel schreef:
W211 aandachtspunten:
Veren (breken af)
Sbc pomp minimaal € 1.000-1.100
Draagarmen inc rubbers
Fuseekogels
Waterlekkage kofferruimte op navi unit en zekeringbox
Koppelomvormer icm Valeo radiateur (koelvloeistof in de automaatbak olie)
Srs storing (herkenningsmatje kaputt, €400 onderdeel prijs)
Ik heb ook een proefrit gemaakt van een half uurtje waarin de vraagprijs van 6.000 naar 7.200 ging op basis van de zaken die ik tegenkwam. En de verkoper zei bij alles 'ooh?'. Oscar waardig qua acteerprestaties maar wél ten koste van mijn portemonnee
Bedankt, veel van de aandachtspunten wist ik niet (alleen de roest bij de wielranden achter en de Sbc pomp.)
Hoe kan ik deze punten herkennen? Is dat net als met de homokineten dat je even strak naar links en rechts moet sturen om te luisteren of ze 'kraken' Zelfde voor de automaatbak, schakelt hij dan vreemd of valt er niet iets te merken als er koelvloeistof in de bak zit? Zelfde vragen voor de rest, ik meen dat sbc pomp storing vooral te herkennen is aan verminderde remkracht en de befaamde melding ''remwerking beperkt! garage opzoeken a.u.b'' Wat een verkoper uiteraard afscheept als, ''ja er moeten alleen nieuwe blokjes onder!''
.
Ik zal uiteraard als eerste kijken bij de bonnen of alles klopt uiteraard. Ik laat mij verleiden door de prijs i.c.m de opties die er allemaal opzitten... De hoge km stand neem ik dan voor lief. Roze bril moet af bij bezichtiging, maar ik voel natuurlijk ook twijfel. Waarbij ik bij mijzelf denk, ''je wilt die auto toch?'' Ja, ik wil de auto maar laat mij ook afschrikken door eventuele dure reparaties... Maarja, in dit geval... heel veel is al gedaan dus wat kan er nog fout gaan?!