Mercedes-Benz W168 schreef:
Automaten voor de A worden soms gezien als een dramaverhaal (lees kapotgaan). Maar ik heb van verschillende mensen dat dit soms wordt overdreven. Een puntje om rekening mee te houden
.
Ik kan (helaas) uit ervaring vertellen dat het wel degelijk op waarheid kan berusten.
Ik heb een W168 170CDI gehad uit 2001.
Gekocht met 140.000km, bij 180.000km waren de lagers van de automaat (of in ieder geval 1) versleten en moeten vervangen worden. Gaf een vreselijk geluid. Nu waren de lagers zelf maar ~35 euro per stuk maar incl motor uit- en inbouwen, bak uit- en inbouwen samen was de rekening bij de MB dealer 3150,-
Bij de 225.000km merkte ik dat als ik voor een verkeerslicht stilstond en hem nog even in de D had staan hij door begon te slippen.
Bleek de koppeling in de automaat versleten te zijn, kosten 3700,- euro of voor iets meer een gereviseerde automaat.
Op dat moment hem maar ingeruild. Ik zag later dat de auto voor een laag bedrag geveild en geëxporteerd was. De dealer wilde er dus ook niets meer mee te maken hebben
Owja, en op willekeurige momenten, zo’n eens in de 2 - 3 maanden, een F in het scherm en niet meer willen schakelen. Na contact af- en op niets meer aan de hand. Opzich niet ernstig maar behoorlijk irritant op bv een snelweg.
Ik wil je verder niet bang maken maar een W168 automaat om van de kosten af te zijn kan nog wel eens anders uitpakken dan gewenst ...