Heb fout 003 secundair luchtpomp waarschijnlijk defect ,kan iemand een pomp leveren voor eerst proberen of dit de veroorzaker is.
Storing gewist en 7 dagen oké nu geeft hij weer storing aan.
De pomp uitgebouwd voeding komt er 14v pomp zelf defect onderdeel nr is 0 580 000 011
Mischien heeft iemand een pomp liggen
Bij v d
Secundair luchtpomp w211 E240
Goedenavond
Na een aantal weken geleden de pomp en relais te hebben vervangen bleef vanavond de pomp weer door draaien ook als auto uit is .
Mijn vraag waardoor wordt het relais aangestuurd .
Mischien stroomloop schema .
Mercedes 240 van 2005 .
Na een aantal weken geleden de pomp en relais te hebben vervangen bleef vanavond de pomp weer door draaien ook als auto uit is .
Mijn vraag waardoor wordt het relais aangestuurd .
Mischien stroomloop schema .
Mercedes 240 van 2005 .
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Goed, ik heb het antwoord niet, echter na wat nadenk werk kan ik de volgende linken leggen:
De secundaire lucht pomp draait alleen maar om je KAT sneller op temp te krijgen, dus de aansturing is daar aan gerelateerd.
Dit is denk ik geen temperatuur sensor, ik kan me voorstellen dat dit gemeten wordt door de waardes die de lambda sondes doorgeven.
Dan zou je in theorie een kapotte lambda sonde kunnen hebben, echter is het ook nog mogelijk dat je een scheur in de katalisator hebt zitten waardoor die lambda sonde verkeerde waardes laat zien.
Ik denk toch dat je de auto eens moet laten uitlezen, en dan geen geklungel met een budget uitlezer, gewoon die 35 euro uitgeven bij de dealer...
Afhankelijk waar je zit, zijn er misschien wat kandidaten in de buurt die een echte MB uitlezer hebben, zo niet, even een dealer bezoekje...
De secundaire lucht pomp draait alleen maar om je KAT sneller op temp te krijgen, dus de aansturing is daar aan gerelateerd.
Dit is denk ik geen temperatuur sensor, ik kan me voorstellen dat dit gemeten wordt door de waardes die de lambda sondes doorgeven.
Dan zou je in theorie een kapotte lambda sonde kunnen hebben, echter is het ook nog mogelijk dat je een scheur in de katalisator hebt zitten waardoor die lambda sonde verkeerde waardes laat zien.
Ik denk toch dat je de auto eens moet laten uitlezen, en dan geen geklungel met een budget uitlezer, gewoon die 35 euro uitgeven bij de dealer...
Afhankelijk waar je zit, zijn er misschien wat kandidaten in de buurt die een echte MB uitlezer hebben, zo niet, even een dealer bezoekje...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
gevonden?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z