Hallo,
Voor mijn 307D camper uit 1978 zoek ik een nieuwe motor. Orgineel is een OM616 maar een OM602 zou ook moeten passen (met wat aanpassingen). Heeft iemand een tip voor mij?
groeten,
Jos van Vliet
dieselmotor OM616 of OM602
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Dan zeker voor de OM602 gaan. Net zo betrouwbaar, start sneller, zuiniger, meer vermogen en veel stiller
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Mechanisch weinig verschil. De OM616 heeft serie geschakelde gloeiers i.c.m. een extra 'gloeier' op het dashboard, die bediend worden met die trekstarter. De OM602 heeft parallel geschakelde gloeiers (=sneller) die bediend worden door het gloeirelais. Dat relais heeft gewoon aansluitingen voor de gloeiers, controlelampje, accu, massa en contact+, dus de kabelboom voor het gloeirelais zou eenvoudig over te zetten moeten zijn. Uitschakelen van de motoren gebeurd bij beide met vacuum via het contactslot.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 02 nov 2014 11:36
- Mercedes-Benz: w210
- Locatie: zuid holland
Bij ombouw naar 602 heb je motor en bak nodig uit een sprinter , eigenlijk de complete aandrijflijn , toerental van de 602 ligt ook hoger , en koppel ook anders
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Dat is enkel als je naar een 602 DELA overschakelt.dieseldriver schreef:Bij ombouw naar 602 heb je motor en bak nodig uit een sprinter , eigenlijk de complete aandrijflijn , toerental van de 602 ligt ook hoger , en koppel ook anders
De T1 bestond met de atmosferische 602 in 2.9 uitvoering, met een langere achterbrug en aangepaste electro tov de 616