C219 - 2006 CLS 55 AMG - Luchtpomp voor stoelen

Op zoek naar een Mercedes of onderdelen?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lucky85
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 okt 2017 20:39
Locatie: Noord-Limburg

16 dec 2017 20:00

Goedenavond,

Bij mijn CLS uit 2006 wordt er geen lucht meer gepompt in de dynamische contourstoelen. Ook knippert het lampje van de massage stand kort als hier op gedrukt wordt.

Auto uitgelezen en geeft inderdaad storing op dit systeem. Pompje handmatig aangestuurd en deze doet het wel, maar blaast lucht langs de pijpjes waar de twee slangetjes erop zitten. Pompje gedemonteerd en open gemaakt en geconstateerd dat het deel waar de slangetjes op zitten ooit warm is geworden en daardoor zat er een soort plunjertje met O-ring scheef in en dit is ook niet meer dicht te krijgen.

EIGENLIJK zoek ik dus alleen dit onderdeel omdat mijn pomp nog gewoon werkt. Ik kan begrijpen dat dat niet los te koop is, en dan ben ik aangewezen op een complete pomp met onderdeelnummer 211 800 01 48 (complete pomp die zich links achterin de kofferbak bevindt).

Hier een linkje naar iemand met hetzelfde probleem inclusief enkele detailfoto's van het onderdeel waar ik over praat (na het klikken even naar beneden scrollen voor de foto's): http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... epair.html

Alvast bedankt :)

Groeten, Luc
Groeten, Luc
Logboek
Gebruikersavatar
Lucky85
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 okt 2017 20:39
Locatie: Noord-Limburg

16 jan 2018 22:55

Probleem is ondertussen opgelost. Los onderdeeltje waar slangetjes op gestoken worden kunnen vervangen en alles werkt weer :)

Kussentjes blazen weer op en massagestand werkt ook. Bij behoefte aan details voor mensen met hetzelfde probleem, stuur maar een PB (A)
Groeten, Luc
Logboek
Plaats reactie