E55amg schreef:mr. Michel schreef:gfgf schreef:Precies hetzelfde voor mij, dit is het eerste kampioenschap dat ik een beetje heb gevolgd en inderdaad: het werkt verslavend. Ik vind het bizar hoe kalm en gefocust die spelers blijven als de zoveelste lompe overtreding weer eens niet wordt gezien.
Daarom zijn het profs. En tegenwoordig hebben die gasten/clubs vaak een dik sponsorcontract en ik kan me voorstellen dat er gevolgen zijn als je je als een hufter gedraagt.
Ik heb juist meer de indruk, dat gezien de huidige enorme (financiële) belangen ver over de (overtredings)grens gegaan wordt om toch te winnen en dat als aanvaardbaar gedrag wordt gezien: m.a.w. het doel heiligt de middelen....

Ik denk dat de arbitrage (ook) op een hoger niveau is gekomen en niet simulanten, kaartennaaiers en zuigertjes sneller tegen een kaart aanlopen maar ook gewone overtredingen harder worden aangepakt als de man ipv de bal wordt gespeeld. Maar als ik de actie van die Duitse keeper gisteren zag..... die had minimaal geel moeten krijgen voor die
poging tot het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel overtreding .....
Aan de andere kant: ik kijk alleen WK/EK's en wil zeker niet de indruk wekken dat ik er verstand van heb