Aangezien ik niet wist dat dit topic al bestond, had ik zelf al een how-to gemaakt. Desondanks kan het nooit kwaad om hier wat aandacht aan te besteden.
Ik heb een internetsite gevonden waarbij je de afmetingen van je foto's gemakkelijk en snel kan aanpassen, lees het hieronder!
Aanleiding:Omdat ik veel mensen zonder avatar zie verschijnen op dit forum, moet er tóch eens verandering in komen!
Ik kan het niet meer aanzien dat de profielnamen niet zijn gekoppeld aan foto's, ik lig er s'nachts zelfs wakker van! (geintje)
Even serieus, het gerotzooi met het ''resizen'' van je profielfoto kan uitgroeien tot een grote irritatiebron, ik kan het weten...
Het is natuurlijk wel zo leuk als je een eigen profielfoto hebt.
Hieronder staat vermeld hoe je gemakkelijk en snel je avatar kan toevoegen, mét de juiste afmetingen van 100 px bij 100 px.
Stap 1. Ga naar http://www.avatar-generator.com en klik op ''GO''.

- 1.png (118.2 KiB) 1281 keer bekeken
Stap 2. Klik op ''Upload an image'' aangewezen met de rode pijl en selecteer je foto die je wilt gebruiken als avatar. (wanneer hij constant op ''uploading...'' blijft staan, is je bestand te groot)

- 2.png (29.19 KiB) 1281 keer bekeken
Stap 3. Select met je muis, wat je allemaal op de foto zichtbaar wilt hebben. Met deze functie kan je de foto bijsnijden. Vervolgens druk je op ''Next'' rechts onderaan.

- 3.png (231.98 KiB) 1281 keer bekeken
Stap 4. BELANGRIJK: Op de foto passend te krijgen op het forum, moet je in het linkervak het getal ''100'' plaatsen. Dit houdt in dat de foto naar 100 px wordt geconverteerd. Het rechter getal wordt automatisch aangepast en hoef je dus niet te wijzigen. Druk vervolgens op de knop''Download now'' om de afbeelding te downloaden. Dus niet op ''Next'' dit doe je alleen als je de foto nog wilt opleuken.

- 4.png (32.26 KiB) 1281 keer bekeken
Stap 6. Selecteer ''PNG" en druk daarna op ''Download''.

- 5.png (38.99 KiB) 1281 keer bekeken
Stap 7. Klik vervolgens op deze link --> Klik! en klik daarna op ''Bestand kiezen'' en selecteer je foto.

- 6.png (290.2 KiB) 1281 keer bekeken
Klaar is Kees! Dat was 'm.
Hopelijk is het gelukt, veel plezier ermee!
Al zijn er vragen, je mag ze altijd stellen

.