Poll: Waar gaan we voor: Vol elektrisch of Brandstofcel

Belangrijke mededelingen over het forum.

Poll: Waar gaan we voor: Vol elektrisch of Brandstofcel

Elektrisch, vanwege de lagere kosten;
3
5%
Elektrisch, vanwege ontwikkelingen van de accutechnologie;
2
4%
Elektrisch omdat de brandstofcel technologie niet vergenoeg ontwikkeld is;
0
Geen stemmen
Brandstofcel, vanwege de grotere actieradius;
28
49%
Brandstofcel, vanwege de ontwikkelingen op waterstof gebied;
16
28%
Anders, graag je reactie hieronder.
8
14%
 
Totaal aantal stemmen : 57

Re: Poll: Waar gaan we voor: Vol elektrisch of Brandstofcel twitterfacebook

Berichtdoor bart37 » 13 feb 2011 21:09

mr. Michel schreef:Hoe bevalt dat in de praktijk? Dit is namelijk serieus iets wat wij overwegen voor de zaak (mijn vrouw had vroeger een Vivacity brom-scoot).


Heel erg goed! Hoewel het met het afgelopen (?) winterweer wel wat koud kan zijn en je je dus goed moet inpakken. Ik rijd 36km per dag en het opladen kost me c.a. 40 cent. Het opladen gaat ook best rap: is na een enkele reis (18km) in een uur of 2 gepiept.
De actieradius (met mijn postuur van 1,97 m en 110kg) vind ik met c.a. 40-50km best acceptabel, heb je iets "gemiddelder" afmetingen dan is een grotere afstand haalbaar.

Als je (vrouw) eens wil proefrijden, stuur me maar een PB-tje!
Als ik met mijn Benz op de bestemming was aangekomen, had ik altijd spijt dat de rit alweer voorbij was.... Nu rijd ik een Peugeot 107, en o wat ben ik blij als ik er ben!
bart37
 
Berichten: 889
Geregistreerd: 03-feb-2009
Woonplaats: Vlaardingen
Leeftijd: 46
Mercedes-Benz: Peugeot 107, Renault Scenic
Specialisatie: W202, audio, elektra, koeling

Re: Poll: Waar gaan we voor: Vol elektrisch of Brandstofcel twitterfacebook

Berichtdoor Henk51 » 23 feb 2011 20:01

Natuurlijk de brandsofcel, maar niet alleen voor de actieradius, maar ook voor het geluid 8-)

een electische V8 pffffffffff moet er niet aan denken......... ;)
Avatar gebruiker
Henk51
 
Berichten: 903
Geregistreerd: 03-apr-2010
Woonplaats: onder Breda (Z.W.-Brabant)
Leeftijd: 65
Mercedes-Benz: (W201)190E 1.8 Class (17-3-1993)
Specialisatie: rustig maar vlot rijden

Re: Poll: Waar gaan we voor: Vol elektrisch of Brandstofcel twitterfacebook

Berichtdoor lukev47 » 10 maart 2011 13:10

brandstofcel, is gewoonweg schoner dan electrisch. Ik heb gelezen dat de uitstoot van de nieuwe diesel nagenoeg net zoveel Co2 bevat als rijden op electra. (buiten het feit dat je lang moet opladen en men alleen rekening houdt met de afstand die je er mee kunt rijden, terwijl ik per dag 1 uur stil sta in de file..)
lukev47
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-maart-2011

Re: Poll: Waar gaan we voor: Vol elektrisch of Brandstofcel twitterfacebook

Berichtdoor JKA320 » 17 maart 2011 19:18

Ik denk dat het uiteindelijk gewoon een accu danwel batterij zal worden. Nu is de capaciteit dan nog beperkt maar dit wordt continue verbeterd.
Kijk hiervoor eens naar de ontwikkeling van de mobiele telefoon. 20 jaar geleden kwam zo'n beetje het eerste model in omloop. Hierbij had je nog een autoaccu en kon je maar liefst 5 hel minuten bellen. En nu vind je je telefoon vaak niet eens meer terug maar kan je wel een paar uur bellenm!

Leuk.... dat weet ik niet maar dat was ook de vraag niet

gr. Jeroen
Avatar gebruiker
JKA320
 
Berichten: 277
Geregistreerd: 28-feb-2010
Mercedes-Benz: SLK320 R170, V250d XL W447

Re: Poll: Waar gaan we voor: Vol elektrisch of Brandstofcel twitterfacebook

Berichtdoor heihar » 06 apr 2011 15:24

Brandstof cel alleen als er een goede manier wordt gevonden om waterstof op te wekken, en niet net zoals nu dat er aardgas gebruikt wordt om waterstof uit te winnen.
Overigens is de actie radius van waterstof nog een probleem omdat je met een volle tank nu nog geen 200km kan komen en dus een zelfde probleem heeft als electro.
Er zijn wel ontwikkelingen, maar die zijn er op accu gebied ook. Er zijn nu al accu's die in 5 min met een speciale lader tot 80% vol zijn te krijgen.

Overigens mag de prijs van de brandstofcel wel flink omlaag hoor prijzen van ruim 150.000 euro voor een cel....
:'(
Maar waarom niet iets als waterstof met een mooie 6 cilinder?
Natuurlijk niet zo efficiënt als een cel alhoewel ik hoor dat die ook flink wat warmte genereren.
Avatar gebruiker
heihar
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 14-aug-2006
Woonplaats: Utrecht
Leeftijd: 46
Mercedes-Benz: C209 CLK240

Vorige

Keer terug naar Mededelingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast