Poll:Wat is de komende 10 jaar de beste vorm van aandrijving

Belangrijke mededelingen over het forum.

Wat is de komende 10 jaar de beste vorm van aandrijving?

Doorontwikkeling benzine- /dieselmotor
86
60%
Hybride
26
18%
Elektrisch
17
12%
Anders (laat het weten als reactie)
14
10%
 
Totaal aantal stemmen : 143

Re: Poll:Wat is de komende 10 jaar de beste vorm van aandrij twitterfacebook

Berichtdoor ArjanB » 10 maart 2016 21:39

Het is eigenlijk heel simpel, we hebben een vraagstuk en een gewenning.

Het vraagstuk is wat doen we als we geen of bijna geen fossiele brandstoffen meer hebben ?
Volgens de experts kunnen we dat nog meemaken deze eeuw.

Dan is er de gewenning aan een product, in dit geval benzine of diesel met daarbij het hele eco systeem.
Dus probeer daaraan te zitten en je hebt een heleboel vooroordelen en negativiteit erover.


Is de hybride auto / volledig elektrische auto dan het eindpunt ? Nee natuurlijk niet, daarvoor zijn ze nog te imperfect.
Maar het is in ieder geval een goede start om naar een veel beter eindproduct te komen.

Is dat een elektrische auto ? Zou kunnen, met waterstof zou een logische opvolging zijn, het eindproduct (qua brandstof) is trouwens ook elektriciteit.
Is dat een auto op benzine / diesel ? Nee want die hebben straks geen brandstof meer om op te rijden, of het het wordt zo duur dat je alleen nog maar op zondag de deur uitgaat.

Langzaam maar zeker komt er wel verandering op de markt, daar gaat het om toch ?
ArjanB
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 03-jan-2016
Mercedes-Benz: C350e
Specialisatie: ICT dienstverlening

Re: Poll:Wat is de komende 10 jaar de beste vorm van aandrij twitterfacebook

Berichtdoor Foetske » 12 apr 2016 14:22

Och, de geschiedenis herhaalt zich. Tesla heeft 85kWh nodig om 280 kilometer te rijden. Dat is 3,3 km op één kWh
Er zijn elektrische auto's die met 1 kWh ongeveer 4,5 km rijden. Terwijl ze allemaal zeggen dat ze allemaal 6 km halen, wat nog niemand lukt.
Theoretisch, ja. Wat ik nou niet begrijp is, dat iedereen zich bezighoud met een grotere tank (batterij) en een grotere vulpijp (snelladen).

Als het rendement van die auto's, de aandrijflijn wel te verstaan, eens bekeken, dan hoeven we geen grotere batterijen: er is simpel een auto te bouwen die 8 kilometer op 1 kWh rijd, (10 km kan ook al), in de praktijk! Maar, elektriciteit kost zo weinig, dus het verbruik is niet belangrijk. Mechanisch schakelen, versnellingsbak ! De motor heeft een rendement van 95%. Ja, op 40% belasting en tussen 2400 en 2900 rpm. Ter vergelijk: op tot 1000 rpm (dat is tot ca. 60 km/h !!) is het rendement nooit hoger dan 80%, bij volle last, acceleratie dus, zelfs soms 40%. Nu weet je waarom er watergekoelde motoren, regelaars etc. nodig zijn. Het slechte rendement moet weggekoeld worden.

De geschiedenis herhaalt zich: toch weer die grote amerikanen die veel te veel zuipen.
Foetske
 
Berichten: 362
Geregistreerd: 21-jan-2010
Woonplaats: Moordrecht
Leeftijd: 51
Mercedes-Benz: W108-280SEL/4.5, W460.2-GE280(met OM613..., LJ80 (soes), een Volvo C306, ook met OM613, Paar E320CDI combi's. En Fordje pickup uit 64' (diesel!l). En Vito, ook nog. Die rijd...
Specialisatie: dieselinspuiting

Re: Poll:Wat is de komende 10 jaar de beste vorm van aandrij twitterfacebook

Berichtdoor AMGC32 » 12 apr 2016 14:52

Beste vorm? In mijn ogen minstens een V8 met minstens 5000cc aan inhoud, gekoppeld aan achterwielaandrijving.
Of het reëel is? Denk het helaas niet. Of het de beste vorm van aandrijving is? Weet het wel zeker.
''There is no substitute for cubic inches''

Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI

W211 E55 AMG
Avatar gebruiker
AMGC32
 
Berichten: 5332
Geregistreerd: 18-sep-2011
Leeftijd: 30
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG
Specialisatie: Auto's zoeken

Re: Poll:Wat is de komende 10 jaar de beste vorm van aandrij twitterfacebook

Berichtdoor Headhunter07 » 12 apr 2016 15:17

@Foetske.

In de C350e en dus ook de nog uit te komen E350e zit de elektromotor al voor de automaat. Als je vrij normaal optrekt kan je terwijl je volledig elektrisch rijdt zien dat de automaat tot D7 opschakelt.
Ik weet niet of de elektromotor vloeistof gekoeld is maar de batterij in ieder geval wel.
Nou heb ik ook gehoord dat zowel een diesel- als benzinemotor ook warmte kwijt willen middels vloeistofkoeling 8-) .
Headhunter07
 
Berichten: 1129
Geregistreerd: 19-aug-2015
Mercedes-Benz: C350e

Vorige

Keer terug naar Mededelingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast